הילדים ששמרו שבת ואז שוחררו החטופים: "בשבת הזאת הבנתי שיש אלוקים"
"בסעודת השבת התלמידים שרו את השיר הזה ומלאכים בכו איתנו מהשמים. הרגשנו באמת תחושה מיוחדת, תחושה עילאית"
בטבח שנעשה בשמחת תורה, ידועים הניסים על יישובים שלמים שלא נפגעו כלל למרות נסיון המחבלים לחדור אליהם, בזכות שמירת השבת של אנשי המקום.
בבית הספר "שובו" בבאר שבע שמעו על הדבר המופלא הזה, וארבע כיתות ' החליטו לשמור שבת יחד.
באותה שבת מדוברת שוחררו ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו.
מחנך כיתה ו', יענקי קרליץ, מספר:
"ילדים ממשפחות הרחוקות מהדת, שבדרך כלל לא שומרים תורה ומצוות, מגיעים כאן לבית הספר על מנת לקנות ערכים וללמוד. לפני שבועיים החליטו בהנהלה שלקראת העלייה לחטיבה, מוציאים את תלמידי כיתות ו' לשבת מחנה.
"יצאנו למחנה ביום שישי ולפני כניסת שבת הראו לתלמידים במסגרת הרצאה שהתקיימה, סרטון מהשבעה באוקטובר על שמחת תורה, המתאר כמה שבזכות שמירת שבת ניצלו יישובים שלמים ומשפחות שלימות ביום הטבח. הסרטון המחיש לילדים מה הכוח של שבת, מה שמירת שבת נותנת להם ומה אפשר לקבל מהשבת. סיימנו את ההרצאה, המנהלת דיברה כמה דקות, והצענו לילדים לנסות לשבת אחת להפקיד את הטלפונים ולשמור אותה כהלכתה. חלק מהילדים היססו, לא כולם רצו להפקיד את הטלפונים וזה לא הלך בקלות עם כולם, אבל בסוף כולם הפקידו אותם.
"ירדנו ללובי, עשינו לילדים קבלת שבת. במהלך השבוע לימדנו את הילדים קצת שירי שבת: "לכה דודי", "כי אשמרה שבת", "יפה ותמה". שרנו איתם בערב שבת ואחר כך הצענו למי שרוצה לצאת לבית הכנסת לתפילת ערבית. התלמידים פה מתפללים כחלק מסדר היום את תפילת שחרית בבית הספר, אבל תפילת ערבית הם מעולם לא התפללו."
"אחרי תפילת ערבית חזרנו מבית הכנסת וקיימנו את סעודת השבת. כמה ימים לפני לקחתי על עצמי כפרויקט ללמד אותם את השיר "ק-ה אכסוף". שיר קשה ומורכב, אבל שירת מלאכים. בסעודת השבת התלמידים שרו את השיר הזה ומלאכים בכו איתנו מהשמים. הרגשנו באמת תחושה מיוחדת, תחושה עילאית".
קרליץ ממשיך לספר בהתרגשות:
"למחרת בבוקר התפללנו שחרית של שבת, עשינו קידוש ובשעה 11:00 ארגנו סדר לימוד בחברותות. הם למדו על מעלת חג השבועות, על המתנות שאנחנו מקבלים בחג. אני, כמרכז התוכנית, ישבתי מאחורה ודמעתי מהתרגשות. נכון שגם בבית הספר הם לומדים קצת, אבל זה היה לימוד מסוג אחר, לימוד מיוחד".
התלמידים למדו עד השעה 11:30 בבוקר, והמשיכו הלאה בפעילות החינוכית.
לפתע החלו לשמוע צעקות, שהתבררו כקריאות שמח על שחרור ארבעת החטופים בחיים.
בדיבעד, גילו כי השחרור נעשה בדיוק בטווח הזמן שלמדו תורה: בין 11:00 ל-11:30.
וכדי להצטמרר עוד יותר תחשבו על העניין ששמירת השבת נעשתה על ידי 4 כיתות ושחוררו 4 חטופים.
הילדים מספרים על החוויה המיוחדת שחוו וכך הם אומרים:
"לא חייבו אותנו לשמור שבת".
"זה ישנה משהו בי ואולי אצליח לעשות את זה יותר פעמים".
"היה כיף".
"במוצאי שבת הרגשתי שמחה גדולה שחזרו החטופים".
"כשהחטופים שוחררו חשבתי שזה בגללנו כי שמרתי שבת".
"הרגשתי שזה ששמרנו שבת עזר, אם לא היינו עושים את זה הם היו נשארים שם וסובלים".
"בשבת הזאת הבנתי שיש אלוקים".
מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
חשיפה: זה הדבר שמציל את החיילים בקרב
מטלטל: זה מה שעומד להתחולל ביהודה ושומרון
מה אפשר ללמוד ממנקה רחובות?
איך תגרמו נחת רוח לקב"ה?
זו השיטה שבה תינצלו מכוחות הטבע
מצמרר: קיבל את חייו בחזרה ביום הולדתו
איך היית מתנהג אם ה' היה מבטיח לך שחלומך יתגשם?
זו הסיבה שהערבים מודים לה'
מצמרר: מה נכתב בפתק שנפל מהכותל המערבי וגרם לבחורה לחזור בתשובה?
אל תפספסו: איך שומרים על השמחה?
רגע לפני שהתנצר: "לקחנו את הספרים של הנצרות וזרקנו אותם לפח"
הרבי מליובאוויטש מגלה: "רק אז יכול יהודי להיות מרוצה באמת, ושתהיה לו שלוות נפש"
החיים שלך קשים? לרב רוזנבלום יש מסר בשבילך
מה הטעם במאבק ביצר הרע?
עד כמה עם ישראל חשוב בעיני ה'?
- © כל הזכויות שמורות