בריאות

מפליא: איזה ירק זמין יכול להוריד את רמות הסוכר בחצי?

חולים בסוכרת? יכול להיות שהירק הזה יכול לסייע לכם. מחקר חדש חושף את הירק הפופולרי שעוזר להוריד את רמות הסוכר בדם ב-50 אחוזים


19/09/22 | כ"ג אלול התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

במפגש השנתי של "החברה האנדוקרינית", מדענים חשפו כי ירק אחד שאנחנו מרבים להשתמש בו במטבח יכול להוריד את רמות הסוכר בדם בחצי, מה שהופך אותו ליעיל עבור חולי סוכרת. על פי הממצאים שהוצגו, תמצית של בצל יכולה להוריד את רמות הסוכר הגבוהות בדם ואת רמות הכולסטרול הכוללות, בתנאי שהיא ניתנת לצד תרופות נגד סוכרת שמכילות את החומר הפעיל מטפורמין.

 

סוכרת היא מחלה מטבולית המתאפיינת בריכוז גבוה של סוכר (גלוקוז) בדם. היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם, ושיעור החולים בה גדל בהתמדה. קרוב ל-550 אלף איש חולים במחלת הסוכרת בישראל ועוד מספר זהה של אנשים נמצאים בשלב טרום המחלה. את רוב מקרי הסוכרת סוג 2 ניתן למנוע על ידי תזונה נכונה, שלעיתים יקרה יותר,  אך מחבר המחקר הראשי אומר שבצל הוא ירק זול וזמין ויש לו פוטנציאל לשימוש בטיפול בחולי סוכרת.

 

"בצל אינו עשיר בקלוריות", הסביר, "עם זאת, נראה שזה מגביר את קצב חילוף החומרים ובכך מגביר את התיאבון, מה שמוביל לעלייה באכילה. אנחנו צריכים לחקור את המנגנון שבאמצעותו הבצל הביא להפחתת הגלוקוז בדם. עדיין אין לנו הסבר", אמר מחבר המחקר הראשי.

(תמונת אילוסטרציה)

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות