החיזוק היומי

האם גם אתם הייתם מוכנים לנסוע 12 שעות כדי לומר תודה?

סיפור מפעים על כוחה של הכרת תודה ועד היכן היא יכולה להביא את האדם. הכול מתחיל מהודיה קטנה


05/01/19 | כ"ח טבת התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בזמן מלחמת העולם השנייה הצליחו רבי נחום זאב דסלר ואמו הרבנית להימלט מאימת המלחמה דרך אוסטרליה, ולהגיע לחוף מבטחים בארצות הברית. הגאון רבי אליעזר סילבר זצ"ל, שהיה מגדולי הרבנים באמריקה, היה זה שסייע בידם ובכך הציל את נפשם.

עם סיום המלחמה, הגיע הרב אליהו אליעזר דסלר לארצות הברית לבקר את בנו, והביע את רצונו לנסוע לבית הרב סילבר מסינסטי ולהודות לו על מאמצי ההצלה. רבי נחום זאב אמר לאביו שהנסיעה לסינסטי לוקחת כשתיים עשרה שעות ברכבת, ואולי כדאי במקום זאת להודות לו טלפונית באופן אישי על מאמציו. אך הרב דסלר בשלו: "אני רוצה לנסוע ולהודות לו באופן אישי".

למחרת נסעו השניים ברכבת לסינסטי במשך יום שלם, כדי לפגוש את הרב סילבר. השניים הגיעו לעיר והמתינו בסמוך לדלת ביתו של הרב אליעזר סילבר. כשיצא הרב סילבר לתפילת שחרית, ניגש אליו הרב דסלר והודה לו מכל הלב על מאמציו להצלת אשתו ובנו. לאחר מכן פנה הרב סילבר ושאל: "מן הסתם באתם לעירי בשביל עניין מסוים, אולי אוכל לסייע בידכם?!"

השיבו הרב דסלר: "כל מטרת בואי הייתה בכדי להודות לך אישית על עזרתך, ולאחר תפילת שחרית אשוב חזרה לביתו של בני בקליבלנד". למשמע הדברים אורו פניו של הרב סילבר והוא אמר: "עכשיו רואה אני מהו כוחו של לימוד המוסר, איך הוא בונה ומיישר את אורחות האדם..." (הרב וואלקין)

באלו נסיבות יכול אדם לנסוע יממה שלמה רק כדי לומר תודה? רק כשהוא עובד על המידות שלו, לומד מוסר, מתקן ומשפץ את מידותיו. תחילתו של לימוד המוסר הוא להכיר טובה, לתת הודיה, לזכור את הטוב ופחות את מה שלא. כשאדם רואה את הטוב הוא בעצמו הופך לטוב, הוא נעשה נעים הליכות, רגיש לסביבה, עניו וסבלני.

כדי להיות אדם טוב יותר צריך לעשות טוב, כדי לעשות טוב צריך להכיר טובה, כדי להכיר טובה צריך לבטל את הגאווה ולדבוק בצניעות ובענווה. הכול מתחיל בהודיה קטנה ונגמר בתיקון המידות, מעט מוסר ודרך ארץ יהפכו אותך לאדם שכל כך רצית להיות...

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון - 0525581133

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות