בריאות

שכחו מפרוזאק: הצמח הזה הוא נוגד דיכאון טבעי

אתם יכולים למצוא את הצמח הזה בשולי הדרכים או כתוספת לסלטים – אך מעט יודעים על היותו נוגד דיכאון טבעי. כל המידע על גרגיר הנחלים


02/03/19 | כ"ה אדר א' התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

סביר להניח שראיתם את הצמח הזה בצידי הרחוב, אך לא ידעתם על האוצר הבלום שהוא אוגר בתוכו. מדובר בגרגיר הנחלים – צמח ממשפחת המצליבים, העשיר ברמות גבוהות של ויטמיני B ובחומצה פולית. חומצה פולית ידועה מכבר כנוגדת דיכאון וכמסייעת לסינתזה של סרטונין, האחראי על העלאת מצב הרוח וחיזוק הפן הקוגנטיבי.

 

בגוף מיוצר חומר כימי הנקרא סרטונין. תפקידו של הסרטונין, בין היתר, הוא לשפר את מצב הרוח. אולם הסרטונין זקוק לחומצה פולית ולוויטמנים מקבוצת B בכדי להשפיע על המוח. זו אחת הסיבות להמלצה לאכול במשך היום קמחים מלאים, העשירים בוויטמנים מקבוצת B והמתעכלים באיטיות, כדי לשמור על רמה מאוזנת של סרטונין במוח וכך להבטיח מצב רוח יציב לאורך כל היום.

 

ויטמין B6, המצוי בין היתר בגרגיר הנחלים, אחראי על הפיכת גלוקוז ושומנים לאנרגיה, וכן אחראי על פעולות שונות המתרחשות במוח. במאי 2001 פורסם מחקר בעיתון "הרפואה" אשר לפיו ויטמין B6 נמצא יעיל בטיפול בחולים סכיזופרניים.

 

"לא האמנתי שתזונה טבעית יכולה להפיג את תחושת הדכדוך ולהפציע אור חדש בחיי"

 

אדם שהחליט לצרוך את גרגיר הנחלים מדי יום העיד על שיפור ניכר: "אני בשנות ה-30 של חיי ובדרך כלל אני בריא, אך לצערי במשך תשעת החודשים האחרונים אני נאבק בדיכאון. איבדתי את מקום עבודתי וניתקתי קשר עם משפחתי. נטלתי כדורים כאלה ואחרים וסבלתי מתופעות לוואי חמורות, שכבר לא ידעתי עם מה עדיף להתמודד – עם הדיכאון או עם תופעות הלוואי של הכדורים.

 

"ביום בהיר אחד נתקלתי בכתבה על אודות גרגיר הנחלים ועל היכולת שלו לסייע במקרה של דיכאון, והחלטתי לנסות. התוצאות היו מדהימות. לא האמנתי שתזונה טבעית יכולה להפיג את תחושת הדכדוך ולהפציע אור חדש בחיי", הוא מסכם בחיוך.

 

זאת ועוד, יתרונותיו הבריאותיים של גרגיר הנחלים היו ידועים כבר במשך מאות שנים, ועמים כמו הודו וסין השתמשו בו לריפוי הכבד, לטיפול בבעיות ראייה, לניקוי הדם, להמסת אבנים בכליות ועוד.

 

את גרגיר הנחלים אנו פוגשים גם בתנ"ך, אשר שם הוא מכונה "גרגיר" והוא שימש כתרופה לעיניים. רב ששת, שהיה עיוור וסבל מכאבי עיניים, סיפר כי השתמש בגרגיר הנחלים על מנת להקל על כאב עיניו. "אמר רבי מאיר, אורות זה גרגיר. אמר ר' יוחנן: למה נקרא שמן אורות? שמאירות את העיניים. אמר רב הונא: המוצא גרגיר, אם יכול לאכול – אוכלו, ואם לא, מעבירו על עיניו".

 

להרחבת הקריאה על גרגיר הנחלים, היכנסו לויקיפדיה

 

צפו בהרצאתו של הרב יגאל כהן: כיצד לצאת מהדיכאונות ומהחרדות?

 

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות