החיזוק היומי

מהו ביטחון אמתי בבורא העולם?

מה ראה הבעל שם טוב כשהתבונן על התנהלותו של בעל האכסניה בכפר?


10/06/19 | ז' סיון התשע"ט
אמונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים יצאה בת קול מהשמים ואמרה לבעל שם טוב: "סע לכפר מסויים, שם תוכל לראות מהו ביטחון אמיתי בבורא העולם".

קרא הבעל שם טוב לתלמידיו ויחד נסעו אל הכפר. כשהגיעו אל הכפר התארחו אצל בעל אכסניה מקומית שקיבל אותם בסבר פנים יפות והגיש להם ארוחה דשנה. למחרת בבוקר, באמצע תפילת שחרית, נכנס שוטר אל האכסניה כשבידו מקל. הוא דפק במקלו על השולחן שלוש פעמים ויצא מן הבית. תלמידי הבעל שם טוב לא הבינו מה קרה אך לא אמרו דבר. התפילה הסתיימה ובעל הבית הכין ארוחת בוקר לכבוד האורחים. בטרם הספיקו ליטול את ידיהם לסעודה, הופיע שוב השוטר, דפק במקלו שלוש פעמים על השולחן והסתלק מן הבית מבלי לומר מילה.

"מה עשה השוטר?" התעניין הבעל שם טוב.

"השוטר הוא שליחו של הפריץ ממנו אני חוכר את האכסניה" הסביר, "היום הוא היום האחרון לתשלום דמי השכירות השנתיים אותם טרם שילמתי. הנקישות על השולחן מסמלות את אזהרות הפריץ, השוטר מופיע בבית שלוש פעמים כדי להזכיר לי שאשלם את החוב. אם לא אעשה זאת לאחר האזהרה השלישית, השוטר יופיע שוב כדי להשליך אותי ואת משפחתי אל הכלא" אמר בעל הבית.

"ניכר שאתה רגוע ושליו, ויש לך את הסכום המבוקש" אמר רבי ישראל, "מדוע שלא תיגש אל הפריץ לשלם את חובך, ולאחר-מכן נסב כולנו לאכול בשלווה?"

"אודה על האמת: אין בכיסי ולו פרוטה אחת. אך אינני דואג, אני בטוח שבורא העולם יעזור לי" אמר בעל האכסניה. הם ישבו לאכול ארוחת בוקר כשבעל הבית שמח על ההזדמנות לארח אורחים חשובים כל-כך. בתום הארוחה הופיע השוטר בפעם השלישית. כשהסתלק, סיים בעל הבית לסעוד את ארוחתו בנחת, בירך ברכת המזון בכוונה, לבש בגדים נאים ועמד לצאת מן הבית.

"להיכן אתה הולך?" תמה הבעל שם טוב.

"אני ניגש אל הפריץ לשלם את חובי" השיב לו בעל האכסנייה.

"האם כבר השגת את הסכום הדרוש?" שאל הרב.

"לא, אך אני שם את מבטחי בבורא העולם" השיב בעל האכסנייה ויצא.

הבעל שם טוב ותלמידיו עקבו אחרי בעל האכסניה שעשה את דרכו במעלה הגבעה אל ביתו של הפריץ. בדרכו הופיעה עגלה בעיקול הדרך ונעצרה לידו. מן העגלה יצא אדם לבוש בהידור, החליף עם בעל האכסניה מספר מילים ובסיומן חזר לעגלתו. בחלוף דקות מספר חזר האיש אל בעל האכסניה, מנה לידיו סכום כסף והם נפרדו בלחיצת ידיים.

התלמידים היו סקרנים לדעת מה אירע. הם עצרו את האדם וביררו אצלו: "מדוע נתת לבעל האכסניה סכום כסף?"

"בעל האכסניה מפיק שיכר משובח, ביקשתי לרכוש ממנו את תוצרת השיכר בשנה הקרובה. הוא ביקש סכום מסויים אך אני ביקשתי לשלם סכום נמוך מכך ולפיכך נפרדנו לשלום. אחרי מספר רגעים הגעתי למסקנה שמוטב לי לעשות עסקים עימו שכן הוא ידוע כאדם ישר, ולפיכך סיכמנו על העיסקה והענקתי לו את הסכום שביקש" סיפר.

פנה הבעל שם טוב לתלמידיו ואמר: "רואים אתם עד כמה גדול כוח הביטחון בבורא העולם!"

אם רוצים אנו חיים רגועים, צריכים אנו להעצים את דרגת האמונה שלנו. דרגת האמונה צריכה להגיע למאה אחוז ביטחון בבורא, להשליך עליו את כל צרותינו, לא לדאוג מכלום, לא לפחד מאדם, לתלות את זרועותינו בידיו הבטוחות והחסונות. ‌כשנעשה זאת, נחיה חיים רגועים ושלווים, לא נתעצבן מאף מקרה, לא נכעס, נהיה אנשים המאושרים והשלווים ביותר עלי אדמות.

אנו בניו של מלך העולם, איזו איכות חיים אדם יכול ליצור לעצמו אם מעט ישחרר את דאגותיו, לא יחשוב על מה שיהיה אלא בעיקר על מה עכשיו, עכשיו טוב לי? אז מחר גם יהיה טוב, כי מי שנתן לי את הטוב היום לבטח יתן לי את הטוב מחר. ואם חלילה פחות טוב היום, תאמין ותבטח שמחר ודאי יהיה טוב יותר.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות