בריאות

ההבדל בין סתם מצב רוח רע לדיכאון

המילה "דיכאון" שגורה בפיהם של רבים, כיצד יודעים אם אדם שרוי בעצב או סובל מבעיה חמורה הרבה יותר?


16/02/20 | כ"א שבט התש"פ
דיכאון

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

המושג "דיכאון" הפך לשכיח במיוחד בשיח הציבורי בישראל, כל אדם שנתקף בעצבות חולק עם חבריו את תחושותו כשהוא מעניק לה את התואר "דיכאון". מה ההבדל בין עצבות, שהיא רגש טבעי שנולד כתוצאה מחוויה כואבת ולא נעימה, לדיכאון אשר הוא תופעה של עצב מתמשך המשפיעה על התפקוד היומיומי?
 

בניגוד לעצבות, אשר היא כפי שציינו תגובה טבעית לחוויה כואבת ולא נעימה, דיכאון הוא מצב מתמשך, המוגדר כמחלה ואינו תלוי באירוע כזה או אחר, ויש לו תסמינים רגשיים וגופניים גם יחד, המתבטאים באופן שונה אצל אנשים שונים, נשים, גברים, מבוגרים וצעירים.

מגוון הדרכים בהם יכול דיכאון לבוא לידי ביטוי גדול: אי שקט, תסכול מתמשך, קושי ליהנות מפעילויות שבעבר הסבו לאדם הנאה, הפרעות שינה, שינויים בתיאבון. קשיי ריכוז, עייפות ותשישות, נטיה לבכי, מחשבות על מוות וכאבים גופניים ללא מקור ברור.

בניגוד לעצב שהוא תגובה רגשית זמנית למאורע כלשהו, דיכאון הוא מצב גופני אשר בא לידי ביטוי גם בשינויים כימיים ופיזיקליים כמו שינויים בהפרשות הורמונים.

אחד מכל עשרה אנשים בעולם עתיד לסבול מדיכאון בשלב כלשהו בחייו. משכו של הדיכאון נע בין מספר שבועות למספר חודשים, כאשר במקרים חריגים מדובר במצב מתמשך. לא תמיד אדם הסובל מדיכאון גם יגיע לאבחון, לכן אם אתה או מכריך סובלים מן התסמינים המוזכרים כאן, כדאי לגשת לרופא משפחה אשר יבצע אבחנה ראשונית. לצד שאלות ותשובות, יבדוק הרופא גם את מצבך הגופני, על מנת לשלול סיבות אחרות שיכולות להשפיע על מצב הרוח, ויבצע בדיקות דם מאותה הסיבה.

במידה ואובחנת כסובל מדיכאון יציע לך רופא המשפחה מגוון טיפולים, כאשר היום מומלץ לשלב במקביל טיפול תרופתי וטיפול בשיחות. נמצא כי שילובם נותן את המענה הטוב ביותר להתמודדות עם המחלה.

כמו במחלות גופניות, גם במחלות נפשיות קיימת רפואה מונעת ושמירה על אורח חיים בריא, הכולל: פעילות גופנית קבועה, תזונה מאוזנת ושעות שינה מסודרות, הוכחה כמסייעת במניעת דיכאון.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות