קורונה

קורונה: הרב זמיר כהן עושה סדר בשמועות

הרב זמיר כהן במסר קצר בנושא טהרת המשפחה בימי הקורונה ומתייחס לשמועות הרבות שנפוצו במגזר


26/04/20 | ב' אייר התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב זמיר כהן בסרטון המצורף:

שמועות

משום מה יש נשים שהגיעו אליהן שמועות שאינן נכונות, שכאילו בימים האלה אפשר לטבול באמבטיה של הבית במקום מקווה. אמבטיה של בית לעולם לא יכולה להיות תחליף למקווה. מה שמטהר את הנידה, זה טבילה במים שלא נשאבו, מים חיים. 

 

"מים חיים"

הזוהר הקדוש מתאר מה זה העניין הזה של ה"מים חיים". כשהאדם הראשון אכל מעץ הדעת, כל העולם התלכלך מבחינה רוחנית. המקום היחיד שנשאר טהור בקדושת גן עדן העליון אלה המקוואות והמעיינות. יש לנו הלכה שכשיש 40 סאה של מים גשמים שלא נשאבו, נקראים מים חיים. כמו פרח, כשאתה קוטף אותו הוא נראה אותו דבר, כמו לפני כמה דקות, אבל הוא כבר לא חי, הוא מת. גם המים, כששואבים אותם אין להם כוח לטהר.

פעם היה קשה לאנשים להבין את זה, כי לא רואים בעין רגילה, אבל היום עם עולם הוירוסים אפשר להבין טוב מאוד. אמורים תזהר לא ללחוץ יד, ומראים לך סרטון איך שנהיה הכל אדום. אתה מבין היום שהעולם הוא הרבה יותר רוחני מכפי שהוא נראה. אם כך בעולם הוירוסים, קל וחומר בעולם הרוחני. 

 

טהרה

כדי להיטהר מהנידה, שיהיה מותר לה לבוא במגע עם בעלה, אך ורק על ידי טבילה במי גשמים טהורים, שזה 40 סאה, או מים שהושקו עליהם, כלומר שיצרו השקה ביניהם. כי אם יש לך 40 סאה, גם אם אחר כך תתן על זה מכליות של מים שאובים, כולם מתבטלים למים האלה, הופכים להיות מים חיים. אז במקום שנשים ילכו לטבול כמו בימים ההם במערות, שהיו בריכות של מים בתוך המערות. היום מה שעושים, מביאים את המעיין אל תוך העיר. על ידי שיש את הבריכה של המי גשמים שלא נשאבו, 40 סאה, כל יום מחליפים את המים בבריכת הטבילה ואז פותחים את הפקק ליצור השקה, והאישה טובלת בצורה כזו במים חיים. 

 

פיקוח

ובימים האלה יש גם פיקוח הדוק של משרד הבריאות, שגם מכניסים כלור שמטהר, יש גם סנן מיוחד שמטהר מבקטריות, מחיידקים, מכל מיני דברים שעלולים להזיק. מספר הנשים שטובלות מצומצם. נשים, אפילו שהן לא חולות אלא רק חשש קל ובידוד, אסור להן לטבול והבלנית גם מוודאת עם כל אחת ואחת שמגיעה. הבלנית, יש הנחיות של משרד הבריאות ושל משרד הדתות, בין טבילה לטבילה עוברות עם חיטוי, לחטא את הכל כדי שהמקום יהיה סטרילי לחלוטין לאישה הבאה שטובלת. אז לא צריך לדאוג מכל העניין הזה של הידבקויות, יש נשים שמפחדות לטבול. צריך לדעת ששומרים היום על המקוואות לפי הנחיות של משרד הבריאות ושל משרד הדתות. רק לפני שהאישה הולכת לטבול, שתרים טלפון לבלנית של המקווה, תוודא איתה שבאמת במקווה הזה מקפידים על כל הכללים. מקווה שלא מקפיד על הכללים - סוגרים אותו על פי חוק. והיא יכולה ללכת ולטבול רגועה, לקיים את המצווה כהלכה, ולהיות שמחים ומאושרים. זה מיסודות הבית היהודי, כל הנושא הזה של טהרת המשפחה.

ונסיים בברכה לכל הציבור הקורא וצופה בכל מקום שהוא, שהשם ייתן לכולם בריאות איתנה, יישמור ויציל את כל עם ישראל ואת כל האנושות, שנזכה יחד לגאולה שלמה, אמן ואמן.

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות