בריאות

אין רע בעולם - רק מחסור באמונה

הרב יגאל כהן במסר מחזק נוסף למתקשם לראות את הטוב במצבם, צפו בסרטון המצורף וקראו את דברי הרב


24/06/20 | ב' תמוז התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

אין רע בעולם!

אם אתה מכיר את בורא עולם, את ההנהגות שלו, את הדרך שבה הוא מנהיג את העולם. אתה אמור לדעת שכל מה שהוא עשה איתך בחיים - לטובתך. שמעתי בשם הרב מאזוז שיחיה, שמפרש את הרמב"ם, יש אנשים שלכאורה רע להם בעולם, אין רע בעולם! הרמב"ם מסביר: הקב"ה הוא טוב. אנחנו מברכים ברכה: "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם, הטוב והמיטיב". כשנולד בן, כששותים יין משובח וכו'.

למה יש רע בעולם? אומר הרמב"ם: אין רע בעולם, היעדר הטוב. אדם שלא רואה בעינים, שהוא עיוור - זה לא רע, זה היעדר הטוב. אלוקים נתן מתנה לכל אחד, שהוא רואה בעיניים. לאחד הוא לקח את המתנה, הוא היה רע או טוב? הוא לקח לו את המתנה. אין רע בעולם, יש היעדר טוב.

 

חוסר באמונה

כשאתה מבין שאלוקים נתן לך, לכל אחד מאתכם ואני במיוחד, כי אני נולדתי עם נטיה לפרפקציוניזם, פרפקציוניזם זה נטייה לדיכאון. אתם יודעים למה? פרפקציוניסט אף פעם לא שמח בחלקו, הוא תמיד רוצה יותר. מה יש לך בחשבון הבנק? אף פעם אתה לא אומר: "אה, ברוך השם,. זה המספר, הכל בסדר". אשתך, הילדים, השיעורים - כמה אנשים באו לי לשיעור? אני עושה חשבון נפש אחרי השיעורים שאני מוסר. אנשים אומרים לי: "היה לך שיעור טוב", ורק אני הבודד שמרגיש שהיה שיעור גרוע. אתם מאמינים לי? - חסר לי באמונה. אני מרגיש לפעמים שהשיעורים שלי לא מספיק טובים, כי אני מצפה יותר ממה שאלוקים נתן לי. הציפיה שלי למעלה ואלוקים נתן אחרת. 

 

אני עובד על זה 24 שעות ביממה

ברגע שאני מתאים את הציפיה לאמונה, כלומר אם אלוקים נתן לי את השיעור הזה - זה השיעור הטוב ביותר בעולם בשבילי, אני אהפוך להיות אדם מאושר. אני עובד על זה. אני עובד על זה 24 שעות ביממה. אני בוחן את עצמי מהרגע שאני קם בבוק - הולך להתפלל, עד הרגע שאני הולך לישון בלילה. האם אני בנאדם שמח? האם אני כרגע מרגיש שמחה, אושר אמיתי?  או חס ושלום אני מרגיש חוסר שמחה.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות