בריאות

אחת מהטכניקות הטובות ביותר להרגיע את הנפש

צפו וקראו את דברי הרב יגאל כהן על כוחה של התקווה וכוח התפילה להבריא את הנפש


20/07/20 | כ"ח תמוז התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

תפילה = תקווה

כשאתה מתפלל לקדוש ברוך הוא, זה נותן לך תקווה. מה זו תקווה? יש למישהו צרה, חס ושלום שלא יהיו לכם צרות לאף אחד מעם ישראל, אבל כשיש צרה למישהו, אין לו למי לשפוך את הלב. כשאתה מתפלל לקדוש ברוך הוא, זה נותן לך תקווה, הנה הקדוש ברוך הוא שומע תפילה, הוא יוציא אותי מהצרה שלי. כשאתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא, הלב שלך נפתח. אתה שופך לפני השם את השיח שלך, זה נותן תקווה, הנה, הכל עומד להסתדר. התפללת לקדוש ברוך הוא, הקדוש ברוך הוא שומע תפילה. 

 

אחת מהטכניקות הטובות ביותר להרגיע את הנפש

אנחנו מסיימים בתפילת שמונה עשרה: "ברוך אתה ה' שומע תפילה". אתם יודעים מה זה אומר "שומע תפילה"? "שומע תפילה" זה אומר שהקדוש ברוך הוא חייב לשמוע תפילה. אחד מהדברים, מהטכניקות הטובות ביותר להרגיע את הנפש, שלמה המלך אומר: "דְּאָגָה בְלֶב אִישׁ יַשְׁחֶנָּה" (משלי, יב, כה). איפה אנחנו רואים את זה היום? כל הפסיכולוגים. כשבן אדם יש לו צרה, הדרך הטובה ביותר להרגיע לו את הצרה זה לשפוך, "לִפְנֵי יְהוָה יִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ" (תהילים, קב, א). תדבר עם הקדוש ברוך הוא, תדבר עם הפסיכולוג, תדבר עם מישהו. תן למישהו לשמוע את הצרה שלך, את הכאב שלך.

 

התבודדות

כשאתה מדבר עם אבא שבשמים, וזה מה שחידש רבי נחמן מברסלב. רבי נחמן מברסלב אומר, תתבודד כל יום, תעשה התבודדות. מה זו התבודדות? התבודדות זה תשפוך לפני הקדוש ברוך הוא את השיח שלך, תדבר אליו כמו חבר. זה אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לנו בתפילה, שאתה מדבר אל הקדוש ברוך הוא כמו חבר. כלומר, "אבא, כואב לי", "אבא, לא טוב לי", "אבא, יש לי הכרעה", "אבא, לא הולך לי בפרנסה", "אבא, הקורונה עצרה לי את העסק", "אבא...". 

כשאתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא כמו חבר, אתה שופך את הלב שלך יהודי יקר. אתה שופך את הלב שלך, ואתה גורם לזה שהקדוש ברוך הוא, ישתבח שמו לעד, שומע את התפילה שלך כי אתה מדבר אליו באמת כמו חבר.

 

ליצור הרגלים חדשים

אני מבקש מכם, תרגילו את עצמכם, גברים ונשים, תרגילו את עצמכם שכשיש לכם כאב, כשיש לכם חוסר, כשמשהו לא הולך לכם בחיים, בבקשה, תעשו שיחה קטנה עם אבא. תתחילו בתודה רבה, ריבונו של עולם תודה רבה על מה שנתת לי עד היום. אבא כואב לי, אבא לא הולך לי... זה פסיכולוג בחינם. כשחסר לך משהו, וכל אחד ואחד בכאב שלו, יש לך פסיכולוג, יש לך אבא ששומע אותך.

 

הקדוש ברוך הוא שומע תפילה

הוא מגיב לך גם, אני אומר לכם, אתם תראו שהקדוש ברוך הוא עונה לכם. זו לא שיחה עם האוויר. אין כזה דבר שיחה עם האוויר, זו שיחה עם קודשא בריך הוא, הקדוש ברוך הוא שומע תפילה, הוא גם יעזור לכם. אתה תראה שהקדוש ברוך הוא פתאום מזיז לך דברים, ותבדקו את זה. תבדקו את זה, במחקר אחד בדקו חולים, חילקו אותם לשתי קבוצוות: על מחצית מהחולים התפללו, על המחצית האחרת לא התפללו. בקרב החולים שהתפללו עליהם אחוזי ההחלמה היו גבוהים מאוד, בקרב החולים שלא התפללו עליהם היו אחוזי החלמה רגילים. לתפילה יש כוח אדיר בשמים.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות