בריאות

לצמח התבלין הזה אולי אין טעמים חזקים אבל יש לו סגולות בריאותיות רבות

צמח התבלין הזה אומנם שייך למשפחת הבצל והשום ועל אף שטעמו אינו חזק כמותם, התועלות הבריאותיות שלו אינן פחותות משלהם


03/09/20 | י"ד אלול התש"פ
לצמח התבלין הזה אולי אין טעמים חזקים אבל יש לו סגולות בריאותיות רבות

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הצמח הזה שייך למשפחת צמחי תבלין מוכרת וידועה שרובנו מודעים לסגולות הבריאותיות הרבות שלהם, הבצל. בניגוד אליהם טעמו עז פחות, אך סגולותיו הבריאותיות רבות ערך כמותם: צמח העירית. צמח העירית שייך לזן הבצלים, הוא נפוץ לאורך השנה כולה ומגדר כשום העירית (Allium schoenoprasum). בסיס הצמח הינה פקעת ממנה יוצאים גבעולים ארוכים, אותם אנו נוהגים להוסיף כשהם טריים למאכלים שונים (סלט, מרק, דג ועוד). אנו מביאים לכם כמה מסגולותיו של הצמח הזה, אשר מומלץ כי תוסיפו למאכלים השונים:

 

 

ניקוי רעלים

צמח העירית ידוע כצמח משתן וכך הוא מסייע לגוף להפטר מחומרים שונים (רעלים, עודפי מלחים, עודפי מים ואף שומנים לא חיוניים). ניקוי הרעלים מן הגוף מסייע לגוף לשמור על פעילות תקינה.

 

 

חיסון טבעי

צמח העירית מכיל את מינרל הסלניום אשר יש לו קשר ישיר לחיזוק מערכת החיסון שלנו. מחסור ברכיב זה נמצא קשור להאטת ייצור החלבון והעברת הסידן בגוף, החיוניים לפעילות התקינה של גופנו.

זאת בתוספת לרמות הגבוהות יחסית של ויטמין C בצמח, אשר נמצא קשור אף הוא לחיזוק מערכת החיסון כשהוא מסייע לייצור תאי הדם הלבנים - הנלחמים בחיידקים , וירוסים וובזיהומים. בנוסף ויטמין C מסייע בייצור הקולגן, אשר חיוני להתחדשות העורקים, הרקמות והשרירים.

 

 

שינה טובה

צמח העירית מרכיב תרכובת בשם כולין, מדובר ברכיב החיוני ליצירת תרכובות שונות המסייעות לפעילות הגוף התקינה ובנוסף, נמצא כמסייע ישירות לשינה טובה, אשר משפיעה על מצב הרוח שלנו. בנוסף, הצמח מכיל חומצה פולית שקשורה לייצורם של שני הורמונים המשפיעים על מצב הרוח שלנו: דופמין וסרטונין.

 

 

בריאות הלב

צמח העירית מכיל תרכובת בשם אליצין, אשר מחקרים שונים מצאו כי קשורה להפחתת רמות הכולסטרול הרע (LDL) בגוף, אשר נקשר עם הפרעה לפעילותו התקינה של הלב.  הצמח מסייע בהעלאת רמות הכולסטרול הטוב (HDL) וכך משפיע על רמת הכולסטרול הרע.

בנוסף, יש לו תועלת בריאותית נוספת ללבנו, משום שהוא מסייע בהורדת רמות לחץ הדם שקשורות אף הם לפגיעה בפעילות תקינה של הלב, הצמח מכיל חומרים המובילים לשחרור חנקן חמצני אל דמנו מה שמפחית את נוקשותם, מצמצם את הצטברות הפלאק אשר גורם להסתמות הוורידים וליצירת קרישי דם, ומאפשר זרימת דם טובה יותר. נוכחות ויטמין ה-C מסייעת אף היא לשיפור גמישותם של נימי הדם ומאפשרת ספיגה גדולה יותר של ברזל וחומצה פולית המונעים אף הם את היצרותם של כלי הדם שלנו.

 

 

בריאות העצם

צמח העירית מכיל כמות גדולה יחסית של ויטמין K אשר אינו נמצא במזונות רבים וחיוני לשמירת העצמות שלנו. מסת העצם שלנו הולכת וקטנה החל מסוף העשור השלישי בחיינו, מצב המוכר כאוסטאופורוזיס, ולעיתים אף משפיע על היווצרות דלקת פרקים. ויטמין K מסייע ביצירת החלבון אשר שומר על רמת המינרלים בעצמות, Osteocalcin, וכך מפחית את יציאת המינרלים החיוניים השומרים על חוזקן מהעצמות.

 

 

חיוניות העור

צמח העירית מכיל כמות גדולה יחסית של בטה קרוטן, אשר הוא נוגד חמצון אשר מעניק חיות לעור ומסייע ליצירת המראה הזוהר שלו. בשילוב עם ויטמין ה-C הנמצא בצמח, והוא נוגד חמצון בפני עצמו, הם מאטים את הזדקנות העור ומעכבים את הופעת הקמטים וסימני המתיחה.

 

 

עיכול

צמח העירית ידוע כאנטיבקטריאלי, הוא מאפשר לגופנו להיפטר מחיידקים, ואף מפטרים ושמרים מזיקים הנפוצים בדרכי העיכול השונות, פוגעים בתהליך העיכול ומזיקות לגוף.  מחקרים מצאו כי צמח העירית יעיל בחיסול 30 זנים שונים של חיידק הסלמונלה, אשר נקשר לבעיות מעיים קשות.

הסיבים התזונתיים שבצמח ביחד עם ויטמי B שונים ואבץ, מקלים על תנועתיות מערכת העיכול וכך משפיעים לטובה על התפקוד שלה, וחומרים אחרים מגבירים את יעילות ספיגת רכיבי התזונה במעיים מה שמאפשר לגופכם להפיק יותר מן המזון שלכם. 

תרכובות שונות בצמח נמצאו כמקלות על כאבי בטן.

 

 

הריון

צמח העירית עשיר יחסית גם בחומצה הפולית, אשר נמצא כי קשורה קשר ישיר להתפתחות התקינה של העובר ברחם. מחקרים מצאו כי החומצה הפולית מונעת את היווצרותם של מומים הקשורים להתפתחות המוח ועוד. רופאים ממליצים לנשים בהריון ואף לנשים המתכננות הריון לצורך מינונים גבוהים של החומצה, בעזרת תוספי מזון ואכילת מזונות העשירים בה.

 

 

בריאות העיניים

צמח העירית מכיל שני תרכובות, לוטאין ו-זאקסנטין, המסייעות להורדת הלחץ החמצוני על העין, ומערכבות התפתחות קטרקט. חומר נוסף הנמצא בצמח הוא קוורצטין, שמחקרים גילו כי הוא מסייע למי שסובלים מניוון מקולרי לשמור על ראייתם.

 

 

מאבק בסרטן

מחקרים מהשנים האחרונות מצאו כי תרכובות שונות שמכילה העירית קשורות קשר ישיר למלחמתו של הגוף בסרטן. ביניהם הקוורצטין, הלוטאין והזאקסנטין (אשר כתבנו עליהם בהקשר לבריאות העיניים) ונמצא שמסייע באופן ישיר להתמודדות הגוף עם מספר סוגים של המחלה. לרכיב זה מתווספות גם התועלות הידועות של הויטמינים C ו- K, הנמצאים בו בכמות גדולה יחסית, והפעילות נוגדת החמצון שלהם נמצאה קשורה ישירות להתמודדות טובה יותר של גופינו עם המחלה, כאשר הם מפחיתים את כמות הרדיקלים החופשיים בגופינו שנמצאו קשורים ישירות להתפתחות תאים סרטניים.

 

סגולה אדירה לרפואה שלמה
מחר נפיץ את שם החולה היקר/ה ללבכם לאלפי אומרי תהילים, ובע"ה נתפלל לישועות ביחד אתכם! 

לפרטים לחצו כאן
 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות