חינוך ילדים

מי מחנך את הילדים שלך?

הרב יאשיהו פינטו על חשיבות החינוך ועל מחנכי הדור הנוכחי, צפו ברב וקראו את דבריו


08/10/20 | כ' תשרי התשפ"א
חינוך

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

רק המחנכים הטובים ביותר

לחנך ילדים? איך לחנך ילדים? מה להגיד לילדים? איך להדריך את המורים? איך תופסים את הילדים? חינוך זה משהו מסוכן. צריך לקחת את מחנכים, הטובים ביותר וללמד חינוך כמו שצריך. ולא כל מי שנכשל בכל הדברים ואין לו מה לעשות, לקחת אתוו להיות מורה. לא. זה לא חינוך. אז המורה רוצה כיתה של ילדים מעולפים, שם לכולם רטלין ומחזיק כיתה שבה כולם מעולפים. זה לא חינוך!

 

אתה לא יודע לחנך?

חינוך צריך ללמוד כמו שצריך. חינוך זה הנשמות של הילדים. התורה הקדושה אומרת "ואת עמלנו" (דברים, כו, ז), אלו הילדים. אנחנו לא יודעים חינוך. מחנך צריך להיות אדם משכמו ומעלה, שהוא יודע לחנך כמו שצריך. אם אתה לא יודע לחנך, אל תגע בזה. כשם שיש שכר לדרישה, כך יש שכר לפרישה. אתה לא יודע משהו? תגיד: "אני לא יודע". אני לא יודע בחינוך? תזוז. 
 

 

מה קורה כשהחינוך לא טוב?

התורה הקדושה, איך לעבוד את השם? בתמימות. בשברון לב. בהכנעת הלב. זו העבודה שלנו. מחנכים גדולים, תלמידי חכמים גדולים שיודעים חינוך, ומבינים חינוך. חינוך כמו שצריך, שיצאו ילדים בריאים בנפשם ולא חולים בנפשם. המון בעולם יש לו חולי בנפש, לחלק חולי קבוע וחלק חולה בהדרגות, במצבי רוח. וכל זה מגיע מהחינוך, כשהחינוך הוא לא טוב. כשההורים לא יודעים איך להתנהג, כשהמורים לא יודעים איך להתנהג.

מורה שאשתו מרגיזה אותו, ובא ומוציא את העצבים על הילדים, זה לא חינוך, הילדים גדלים עקומים. ואת העקמות שלהם, הם מגדלים את הילדים שלהם עקומים. וככה גדלים דורות עקומים. וזה לא חינוך. חינוך זה משהו בעל משמעות גדולה.


הורים מוסרים נפש

אדם צריך לקחת את החיובי מהוריו, מסכנים, הם לא אשמים. כולם גולים. כולם הגיעו ממדינות אחרות, כולם עבדו קשה. כולם מסרו נפש. כולם מסרו בשביל הילדים. כולם המעלה שלהם גדולה, כולם המעלה שלהם חשובה. לקחת את הטוב מכל מקום, אבל להשתדל להיות מושלם ברמה הגבוהה ביותר, וברמה הטובה ביותר.

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות