בריאות

רוצים להיות אנשים שמחים? זו עבודה יומיומית!

הרב יגאל כהן בסרטון קצר ומחזק נוסף, על הדרך האישית שלו למצוא את השמחה ביום יום


29/10/20 | י"א חשון התשפ"א
הרב יגאל כהן - צילום מסך מהסרטון

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

22 שנה אני עובד על זה

שנים אני עובד על זה. שנים, מאז שהייתי בדיכאון לצערי הרב. לא ידעתי שאני בדיכאון, אבל הרופאים אמרו לי שזה כתוצאה מדיכאון, כשבאו לי חרדות וכאבים בגוף ודברים נוראים שסבלתי. אני עובד על זה כבר יותר מ-20 שנה. 22 שנה אני עובד על זה, להיות בן אדם שמח. ואני אגיד לכם מה המסקנה שלי, בכמה נקודות קטנות:

 

מחשבה אחת בכל פעם

המוח לא יכול לחשוב שתי מחשבות בבת אחת. אי אפשר לחשוב שתי מחשבות בבת אחת, מחשבה אחת: או שאני אוהב אותך, או חלילה שאני שונא אותך. אני לא יכול לאהוב אותך ולשנוא אותך בבת אחת. אני יכול או לאהוב אותך או לשנוא אותך.


חמישים שקלים בארנק

זו דוגמא לכל הדברים בחיים: יש לי חמישים שקל בארנק. יש בן אדם שעצוב מחמישים השקלים, ויש בן אדם ששמח מחמישים השקלים הללו. |

אישה שמתחתנת עם גבר, יש אישה שהיא שמחה עד לב השמיים, מאושרת עד הגג, העיניים נוצצות מהתלהבות. ויש אישה עצובה.מתלוננת: רע לה, לא טוב לה. אחרי שנה היא באה לאבא שלה ואומרת: "אבא, אני חושבת שזה מקח טעות. אני לא יודעת אם אני אוהבת אותו. אני לא יודעת אם אני רוצה אותו". ושתיהן התחתנו עם אותו טיפוס של גבר.

שני אנשים גרים בדירת שלושה חדרים, דירה קטנה. אוי, כמה שאני הייתי שמח כשעברתי לדירת שלושה חדרים. הייתי גר בדירת חדר, עלובה, כשעברתי לדירת שלושה חדרים, וואו, איזה הבית. איזה מאושר הייתי. ויש מי שהוא בעל דירת שלושה חדרים והוא עצוב מזה.

יש בן אדם שמקבל אישה ממוצעת, טובה, מכבדת אותו, אבל לא מלכת היופי. יפה בעיני בעלה, ככה אישה צריכה להיות. אחד שמח מזה, אחד עצוב. 

יש בן אדם שמוציא כסף ושמח שיש לו על מי להוציא, הוא מסתכל על הצד החיובי של הדבר, שיש לו אישה לקנות לה מתנה. 

יש בן אדם בן 24, רווק, חי עם ההורים, מבואס על החיים: "אני בן 24, אין לי כלום בחיים". ויש בן אדם שאומר: "אני בן 24, אני בריא, ההורים שלי בריאים. יש לי אוכל על השולחן, יש לי בגדים, יש לי חברים". 

בחירה חופשית

כל אחד מכם יש לו בחירה חופשית איך להסתכל על החיים שלו. על חמישים השקלים שיש לו בארנק. יש בן אדם שיגיד: "חמישים שקל? אני קונה שווארמה ב'הלו תימן', עם טרופית. כי שווארמה בלאפה עולה 47 שקל, אחי, לא נשאר לפחית קוקה קולה ואני קונה טרופית. אני אוכל את הלאפה, תשפך לי הטחינה על כל הזקן, אבל יש לי חמישים שקלים אחי, אני כובש את העולם. עד מחר בבוקר, אני שבע, מפוצץ מהלאפה שקיבלתי מבורא עולם. כי יש לי חמישים שקלים". העצים את החמישים שקלים שלו, הוא עשה מהם עניין. הוא העצים את מה שאלוקים חנן אותו.

 

העצמה

תעצימו את הבריאות שלכם. תעצימו את החברים שלכם. תעצימו את ההורים שלכם. תעצימו את הכסף שיש לכם, כמה כסף שיש לכם, זה לא משנה בכמה כסף אלוקים חנן אותך, השאלה היא מה אתה אומר על הכסף הזה.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות