חינוך ילדים

סיפור לפני השינה - כלי חינוכי ראשון במעלה

הרב אליהו רבי שליט"א ממשיך במסרים קצרים לגבי חינוך הילדים, והפעם מתמקד ברגעים שלפני השינה, על מה מדברם עם הילדים ולמה.


05/07/21 | כ"ה תמוז התשפ"א
הרב אליהו רבי שליט"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

אני רוצה לפתוח את דברי בסיפור, סיפור שאני מקוה כי בעז"ה יספר הלילה כל אחד ליילדיו הקטנים בטרם ירדמו על גבי מיטותיהם.

האר"י הקדוש

הרמ"ק, רבי משה קורדובירו, מגדולי מקובלי בצפת בדורם של ה"שולחן ערוך" ומרן הבית יוסף, והאר"י הקדוש. הוא היה תלמידו של 'הבית יוסף" ורבו של האר"י הקדוש. כאשר הוא נפטר מן העולם בגיל 48 בלבד, הספיד אותו רבי יוסף קארו, מורו ורבו, ואמר: "כאן אנחנו טומנים היום את ארון התורה". כאשר התקרבו לכיוון הקרב התלבטו היכן לקבור אותו, האם מימין? משמאל? מקדימה? מאחורה?

האר"י הקדוש, שהיה אחד מן התלמידים, כשעדיין איש לא ידע את כישרונו, את גודלו ואת קדושתו הנוראה, אמר: "אני לא מבין למה אתם נעצרים? הלא עמוד האש שהלך לפני המיטה ממשיך הלאה ונעצר רק בקבר הפתוח דלהלן". אז הבינו כולנו שאר"י ראה משהו שאף אחד לא ראה, למרות שהאר"י חשב שכולם רואים אתו ביחד את אותו עמוד אש. לקחו אותו למקום עליו הצביע האר"י הקדוש, טמנו אותו ומינו את האר"י הקדוש להיות ממשיך דרכו וללמד את בני הישיבה.


העתיד מתחיל עכשיו

רבותי, עולם חדש של מושגים עתיד להפתח בפני הילדים שלנו. בגיל 48, גילאים שכיום בקושי מתחילים בהם את החיים, הוא זכה להגיע לדרגות נוראות שכאלו. להיות תלמיד שרואה את עמוד האש שהולך לפני המיטה של מורו ורבו. לזכות לרומת רוחניות כאלו אצל אנשים שהם לא הרבה רחוקים מאיתנו מבחינת לוח הזמנים. הם היו לפני הרבה מאוד שנים, אבל בכוח של קדושה, בכוח של עמל תורה, בכוח של רצינות אפשר להגיע לרמות הגבוהות ביותר.

 

עזרו לילדים שלכם להגדיר את השאיפות שלהם

אם אלו יהיו השאיפות של הילדים שלנו, על ידי הסיפורים שנחדיר בהם, הרי שנזכה באמת לילדים גדולים, קדושים וטהורים. בהצלחה רבה לכולנו באחד ממבחני החיים הקשים ביותר וברוכים תהיו.

 

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות