החיזוק היומי

מה מסמל ה"מגן דוד"? וכיצד הוא קשור לשמירה?

מדוע נקרא מגן דוד "מגן דוד" ולא "מגן אברהם"? אילו ניסים ארעו לדוד כשישבי ניסה להרגו? ואיך ניתן להישמר מפחד ומהלא נודע?


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים הגיע בחור אל רבו עם ציור בו מופיע סמל מגן דוד ושאלו: "מדוע נקרא הציור בעל שישה קצוות 'מגן דוד' ולא 'מגן אברהם', הלא בורא עולם אמר לאברהם 'אָנֹכִי מָגֵן לָךְ'"?
 
השיב לו רבו: "הגמרא במסכת סנהדרין (צה'.) על ישבי, אחיו של גלית הפלישתי שביקש להרוג את דוד המלך כנקמה על הריגת אחיו, גלית.
 
באחד הימים הגיע דוד לארץ פלישתים, וכשראהו ישבי כפתו, הניחו מתחת לקורת בית הבד והוריד את הקורה על דוד. נעשה נס ונתרככה הארץ מתחתיו ודוד שקע בה.
 
ראה כך ישבי, הוציאו, זרקו השמימה ותקע את רומחו בארץ כדי שדוד יפול עליו. באותו רגע בא אבישי בן צרויה, הוציא מפיו שם קדוש והעמיד את דוד תלוי בין שמים לארץ, וכך הצילו מידי ישבי..."
 
המשיך הרב ואמר: "אצל אברהם אבינו ראינו שהקב"ה הגן עליו כדרך מלך שמגן על חייליו - מארבע רוחות השמים - צפון, דרום, מזרח ומערב. אך על דוד המלך הגן הקב"ה משישה צדדים - מארבע רוחות, מלמעלה ומלמטה, מלמעלה - כאשר קורת בית הבד כמעט ומחצה אותו, ומלמטה - כאשר כמעט נפל ונדקר ברומחו של ישבי.
 
על כן נקראת הצורה 'מגן דוד', הואיל ודוד היה מוגן משש רוחות, כפי צורת אותו ציור!" ('קובץ המאסף')
 
"...אַל תִּירָא אַבְרָם אָנֹכִי מָגֵן לָךְ שְׂכָרְךָ הַרְבֵּה מְאֹד" (בראשית טו', א') - בורא הבטיח שמירה והגנה לאברהם אבינו, הגנה מכל פורענות שלא תגיע.
 
תקנו חז"ל לברך בתפילת העמידה את ברכת "מגן אברהם", ובסיום ההפטרה את ברכת "מגן דוד", לומר שכשם ששמר הקב"ה על אברהם אבינו מארבע רוחות ועל דוד משש פאות כך הוא שומר על כל אחד ואחת מאיתנו.
 
לעיתים אנו קמים בתחושה בה אנו חשופים לפגעי העולם, לסכנות ואויבים, תחושה של פחד מהעומד לקרות. תחושה כזו מפרה את שלוות יומנו, מטרידה ומוציאה אותנו מהאושר שאנו כל כך מחכים לו ורוצים בו.
 
יש לנו לזכור שיש לנו את השומר הגדול ביותר שקיים, את "חברת השמירה" הטובה ביותר, האכפתית ביותר, האוהבת ביותר, יש לנו את בורא עולם!
 
כפי שאמר והבטיח לנו דוד המלך ברוח קודשו: "ה' שֹׁמְרֶךָ ה' צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: ה' יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: ה' יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם" (תהילים קכא' ה', ז', ח')
 
בורא עולם שומר עליך כאברהם ודוד, אל תפחד, אל תהיה מוטרד מהלא נודע, סמוך עליו, תאמין בו, הדברים הללו יסבו לך הגנה ושמירה, שמירה משש פאות העולם, שמירת מגן הדוד...

מתוך הספר  "החיזוק היומי"      
 

צפו בשיעורו המרתק של הרב יצחק כהן שליט"א - מגן דוד:


    
 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות