החיזוק היומי

סגולה לביטול גזירות קשות

מה עשה הרב ישראל משקלוב כשפרצה סערה גדולה בים?


06/05/19 | א' אייר התשע"ט
וידוי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרב ישראל משקלוב היה מגדולי תלמידיו של הגאון מוילנא. באחת ממסעותיו לארץ ישראל, בעת ששהה על סיפונה של אונייה, פרצה סערה גדולה בים. גלי ענק הקיפו את הספינה וטלטלוה, הנוסעים היו נתונים בחרדה מחשש לחייהם. זה היה היום הראשון של הסליחות. אמר רבי ישראל לסובבים אותו: "אם תתוודו על חטאיכם בקול, אולי יעזור הדבר לעצירת הסערה".

החליטו הסובבים לקבל את דבריו והצעיר שבחבורה - תלמיד חכם, התחיל בווידוh: "במשך שנתיים שיקרתי לאביו ולאימי!" הנוסעים נדרכו לשמע דבריו וחיכו לשמוע מה היה אותו שקר נורא שעליו מתוודה העומד לפניהם?

"היינו גרים בשכנות לגאון מוילנא" סיפר, "עול הפרנסה היה מוטל על אבי שהיה תלמיד חכם וניצל כל רגע ללימוד. באחד הימים הודיעה אימי לאבי שמעתה ואילך דאגת הפרנסה עליה והוא יוכל לשבת וללמוד ללא הפסקה. לא היה אדם מאושר יותר מאבא", סיפר הצעיר."בכל בוקר אבי הלך לבית המדרש וחזר בשעת ערב מאוחרת, ואמא, עמלה מאד כדי להשיג טרף לילדיה. העניות שלטה בכל פינה בבית, החלטתי לוותר על מנת האוכל הדלה שאמא הצליחה להשיג במאמץ רב, כדי שיהיה יותר אוכל לאחיי ולאחיותיי. לעצמי הייתי משיג שאריות לחם שנפלו על הרצפה במאפיה המקומית, ובמשך שנתיים ימים אמרתי לאבי ואימי שאני מקבל אוכל בישיבה, בזמן שלא נתנו שם אוכל כלל לתלמידים. זהו השקר שרציתי להתוודות עליו", סיים הצעיר, כשהוא אוחז בדפנות האוניה המטלטלת בין הגלים הסוערים.

עמד רבי ישראל ואמר: "אומרים אנו בסליחות 'פנה נא אל התלאות ואל לחטאות', ואני ישראל משקלוב מבקש ממך: 'ריבונו של עולם אנא ממך, פנה נא עכשיו לחטאות וראה אלו הן החטאות שלו'". כשסיים רבי ישראל את דבריו, שקט הים ונעלמה הסערה כלא היתה.

נמצאים אנו בימים לא פשוטים לעם ישראל, גזירות קשות הפוגעות בנפש וברכוש. מה יכול לעצור סערה גדולה, גזירות קשות, איומים חוזרים ונשנים? וידוי על חטא...

אם כל אחד מאיתנו יתוודא על חטא אחד, ולו הקטן ביותר, יקבל קבלה קטנה, יעשה חסד, יקרא פרק תהילים אחד, נוכל יחד, כאגודה אחת להשאיר את כל הגזירות בשמים ולהנחית אותן בעזרת ה' על אויבנו.

אמר דוד המלך: "לְעוֹלָם ה' דְּבָרְךָ נִצָּב בַּשָּׁמָיִם" (תהילים קיט', פט') - אנא בורא עולם, את "דברך" - את הדיבור הקשה, את הגזירות, תשאיר בשמים.

(ספר חיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות