החיזוק היומי

הקב"ה מציץ מן החרכים ברגעי הסבל והכאב שלכם

"היה לי קשה מאוד להעניש את בתי, עמדתי מאחורי הדלת, הצצתי דרך החור וראיתי אותה יושבת כשהיא עצובה ובתוכי נקרעתי לגזרים. החזקתי את עצמי שלא לפתוח את הדלת, לחבק ולנשק אותה"


03/02/19 | כ"ח שבט התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים ניגש בחור אחד אל הרב אפרים שרבני ושאלו: "כיצד אמור אני לנהוג עם בתי הקטנה שאינה מקשיבה לי?" השיב לו הרב: "חייב אתה לחנך אותה בכדי שחלילה לא תגדל עם פינוק יתר". "כבודו, קשה לי להעניש אותה, קשה לי לראות את פניה המעוררות רחמים כשהיא מקבלת ממני עונש", השיב הבחור.

 

אמר לו הרב: "אני מבין אותך מאד, ולפעמים גם אני חש את אותה ההרגשה, אך עם כל זאת, יש לך לזכור שזוהי טובתה של הילדה, ויש לך לכבוש רחמיך לטובתה העתידית".

 

כבוד הרב: "באחת הפעמים היא לא הקשיבה ונתתי לה עונש לא לצאת מהחדר. היה לי קשה מאוד, עמדתי מאחורי הדלת, הצצתי דרך החור וראיתי אותה יושבת כשהיא עצובה ובתוכי נקרעתי לגזרים, החזקתי את עצמי שלא לפתוח את הדלת, לחבק ולנשק אותה".

 

בתו ישבה בחדרה כעוסה מהצער שנעשה לה. לו רק הייתה יודעת ורואה כמה אביה נקרע בזמן שהיא סובלת, היא הייתה רצה לקראתו ומנשקת אותו בלי סוף. ויחד עם זאת, היא הייתה מבינה שאם אביה, עם כל הכאב העמוק בחר להעניש אותה, סביר להניח שאין טוב יותר בשבילה, וזוהי טובתה הבלעדית.

 

הדברים אינם נוגעים אלינו כהורים לילדים, אלא אלינו כבנים של בורא עולם. בשעה שאדם סובל, עובר משבר, מועקה או דוחק, בורא עולם צועק: "אני סובל! אני נקרע לגזרים לראות את בני כואב".

 

אם חלילה הגיע אליך קושי, אם אתה עובר ייסורים, עם כל הכאב והסבל, החליט ה' התברך לתת לך לעבור את מה שאתה עובר עכשיו, כי המהלך הזה משמעותי לחיים שלך, לעתיד שלך.

 

בחיינו אנו סומכים הרבה על דברים מכניים שיעשו בשבילנו את העבודה. סומכים על ה"וייז" שייקח אותנו בדרך הקצרה והמהירה ביותר, כי ברור לנו שהוא יודע טוב מאיתנו. ועל בורא עולם, שכל העולם ככף ידו, לא נסמוך שינתב אותנו בדרך הטובה לנו?

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". ניתן לרכוש את הספר השני של  "החיזוק היומי" בטל: 0525581133

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות