החיזוק היומי

אתם סבורים שאינכם יכולים לשמוח? חשבו שוב, הכול תלוי בהשקפה

אם נחדיר בנו את השמחה, נטבע אותה בגופנו ובטבענו שתהיה חלק מאורח חיינו, כך נוכל לשלול כל מצב רוח לא נעים, כל קושי וכישלון – וכל זאת באמצעות השקפה נכונה על החיים


27/02/19 | כ"ב אדר א' התשע"ט
שמחה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אדם אחד היה אומן בנגינה, ניגוניו נוגנו במתיקות ויצרו קולות ערבים לאוזן, עד שכל השומעים את ניגוניו לא יכולים היו להתאפק והיו רוקדים בהתלהבות וקופצים עד התקרה, וכל זאת בשל גודל התענוג, הנעימות והמתיקות של הניגון. באחד הימים הגיע אל מקומו של הנגן אדם חירש, שלא יכול היה לשמוע את קול הנגינה הערב. כשראה החירש את האנשים קופצים ורוקדים, הם נראו בעיניו כמשוגעים, והוא שאל אדם מקומי: "מדוע האנשים הללו שמחים כל כך?"

 

"מדוע? הרוקדים הללו שומעים את נעימת הניגון הנפלא, לו יכולת לשמוע היית מצטרף בעצמך אל הריקוד" (הרב משה חיים אפרים)

 

אמר שלמה המלך: "וְשִׁבַּחְתִּי אֲנִי אֶת הַשִּׂמְחָה אֲשֶׁר אֵין טוֹב לָאָדָם תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ כִּי אִם לֶאֱכוֹל וְלִשְׁתּוֹת וְלִשְׂמוֹחַ וְהוּא יִלְוֶנּוּ בַעֲמָלוֹ יְמֵי חַיָּיו אֲשֶׁר נָתַן לוֹ הָאֱלֹקים תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ" (קהלת ח', טו') ופירש רש"י: "שיהא שמח בחלקו ועוסק בפקודים ישרים משמחי לב ולא יהא שטוף אחר הרבות הון בנשך ומרבית וגזל. וכל מי שאינו שמח בחלקו ושטוף אחר הממון בא לידי עבירות גזל, הונאה וריבית. לאכול ולשתות - ממה שחנן לו הקב"ה ולשמוח בחלקו".

 

השמחה שלך היא שמחה במה שיש לך, במה שחנן אותך הקב"ה. מוסיף הרב קוק ואומר: "יסוד הדעות המוסריות כולן, הן תלויות באיכות ההשקפה על החיים, בעין יפה או רעה" ("עין איה") נמצא מכאן שהשמחה של האדם תלויה בהשקפה החיובית שלו על העולם, על מה שחנן אותו יוצרו.

 

לעיתים אנו כמו אותו חירש, לא שומעים את הניגונים המדהימים שמנגן לנו הקב"ה, מתעלמים מהם ושואלים: "מדוע אנשים כל כך מאושרים אף על פי שיש להם קשיים, מכאובים, יצרים ותאוות?"

 

כיצד ניתן יהיה ליהנות מהמתנות ששולח לנו הקב"ה? אם נחדיר בנו את השמחה, נטבע אותה בגופנו, בטבענו, שתהיה חלק מאורח חיינו, כך נוכל לשלול כל מצב רוח לא נעים, כל קושי וכישלון שחלילה לא יגיע.

 

אומר בעל ה"אורחות צדיקים": "מי שיש בו שמחה תדיר – יאירו פניו, וזיוו מבהיק, גופו בריא, ואין זקנה ממהרת לבוא עליו, כמו שנאמר (משלי יז' כב'): 'לֵב שָׂמֵחַ יֵיטִב גֵּהָה', ועוד אמר שלמה המלך (שם טו', יג'): 'לֵב שָׂמֵחַ יֵיטִב פָּנִים'"

 

אם רוצים אנו פנים מאירות, אריכות ימים ובריאות צריכים אנו פשוט להיות בשמחה.

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון 0525581133

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות