החיזוק היומי

מהי הצדקה הטובה ביותר לאדם?

כשאדם מקשיב למצוקות הזולת, הקדוש ברוך הוא קשוב למצוקותיו


06/10/19 | ז' תשרי התש"פ
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ישיבת מועצת גדולי התורה שבה היה אמור להשתתף לראשונה הרב משה פיינשטיין זיע"א כיושב ראש, נועדה להתקיים מיד בתום שיעורו ותפילת מנחה. מחוץ לכותלי הישיבה המתינה לו מכונית ועם תום תפילת המנחה הקיפוהו תלמידיו כדי ללוותו החוצה ללא עיכוב. בעומדו להיכנס למכונית פנה אליו עני בבקשת צדקה, רבי משה שלף מארנקו מספר מטבעות ונתנם לעני, אך העני לא הסתפק בצדקה ופתח בשיחה עם רבי משה בעוד הנהג והתלמידים מאבדים את סבלנותם, ואחדים מהם אף ניסו לרמוז לעני שרבי משה ממהר מאד, אך הדבר לא עזר.לאחר שיחה בת עשר דקות התנצל רבי משה, לחץ את ידי העני ונכנס למכונית.

אחד התלמידים אזר אומץ ושאל את רבו: "מדוע לא הסתפק הרב בנתינת הצדקה לעני, ובאמירה שהוא ממהר ואינו יכול להקדיש זמן לשיחה?"

השיבו רבי משה: "עליך להבין שהשיחה הייתה חשובה לאדם הזה הרבה יותר מאשר הכסף, מצוות הצדקה שלי כללה גם זאת, להראותו שאני מתעניין בדעותיו ושאינני כה עסוק מכדי להאזין לו..."

 

אולי הצדקה הטובה ביותר לאדם היא להטות לו אוזן, להקשיב לו, לתת לו לפרוק את ליבו. כולנו עניים בדבר הזה, אין אדם שלא נזקק לאוזן קשבת, אם פנה אליך אדם, הוא לא סתם פנה אליך, כנראה שאתה חשוב לו, תעצור את מרוץ חייך ותן לו תשומת לב קטנה.

רבי צבי אלימלך, בעל הספר הקדוש "בני יששכר" אמר: "כשאדם מקשיב לאנשים אחרים ושומע את כל צרותיהם ומצוקותיהם, הקב"ה שמח כל כך במעשה הזה, עד אשר הוא דואג שלאדם שהקשיב לו, לא יהיו את אותן צרות, בעבור שהקשיב לליבם של אחרים".

רבי דוד, בנו של הרב משה פיינשטין, אמר: "אבי חס על זמנו ומעולם לא בזבז דקה, אולם אם אדם עני או מודאג שפך לפניו שיחו, במשך שעה תמימה יכול היה אבי להקדיש לו את השעה הנחוצה".

כמה חשובה הטיית האוזן לאחר, עד שהבטיח הרב צבי אלימלך שאדם המקשיב לצרת האחר, יזכה לא לקבל את אותה הצרה. מספר דקות מזמנך לאחר, לאישה, לבעל, לילד, יכולים להסב לו נחת גדולה, לך אלו רק חמש דקות, בשבילו הן הצלת נפשות.

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות