החיזוק היומי

יש לך מטרה חשובה בחיים? אל תיתן לקשיים לשבור אותך

אם יש לך מטרה חשובה שאתה רוצה להשיג בכל מחיר, אל תיתן לקשיים הרגעיים לשבור את רוחך ולהסית אותך מהדרך. עקוף אותם, תתפלל להצלחתך, ותנחל אותה בסופו של יום


27/02/19 | כ"ב אדר א' התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים ניגש זקן אחד אל הרב שך וסיפר לו על אודות אחד מגדולי הרבנים בדור, פוסק נודע לשם ולתהילה. "הוא ואני למדנו יחדיו בישיבתו של הגאון רבי הירש שלעז זצ"ל בעיר קראסון שבפלך קיוב. עימנו היה נער אחד שנפשו חשקה בלימוד התורה, אבל מוחו אטום היה ותפיסתו איטית מאד. הנער היה מייגע את כל בני הישיבה ומבקש שיסבירו לו פשט בכל סוגיה, בכל שאלה ובכל תשובה, עד שכולם נלאו ממנו. רק אני ריחמתי עליו, והשבתי לשאלותיו.

 

"אך לא פשוט היה ללמדו, כאשר הבין שורה אחת היה מבקש הסבר על השורה הבאה, כך כל שורה ושורה, ולא הניח לי ללמוד כלל את הלימוד שלי. בשלב מסוים פקעה סבלנותי וביקשתי ממנו שיעזבני לנפשי, והנער הלך ממני במפח נפש.

 

"כליותיי ייסרוני, הבטתי לראות מה הוא יעשה ואל מי ייגש. הסתבר שכולם כבר דחו אותו לפניי. ראיתיו יושב בפינת בית המדרש, כפוף על ספר אחד. לא יכולתי להתאפק, התקרבתי לאט לראות מה הוא לומד. ראיתי שהוא רוכן מעל הסידור הפתוח בברכת 'אהבה רבה', ושמעתי אותו מתייפח בבקשת 'ותן בליבנו להבין'.

 

"הבנתי שמבקש הוא רחמים שלא יצטרך עוד לבריות, ושהשם יפקח עיניו במאור תורתו. נכמרו רחמיי עליו והושבתי אותו לצידי, שישאל ככל אשר חפץ ליבו".

 

סיים הזקן את סיפורו וחתם: "זה הוא אותו רב גאון הפוסק הלכות – איפה הוא ואיפה אני?" ("לולי תורתך")

 

אחד הדברים המורידים אותנו מטה הוא הייאוש, כשלא הולך, כשיש מעט קשיים ומכשולים בדרך, לעיתים אנו מרימים ידיים, מתייאשים ועוזבים את המטרה שלנו. אולם אם יש בנו מעט כוח רצון, והרבה תקווה יכולים אנו לקום ולפעול מכל מקום, מכל מצב ובכל שעה.

 

אם נתבונן סביבנו נבחין שדווקא אלה שהיו להם קשיים רבים, אכזבות רבות וכישלונות לא מעטים הצליחו יותר, פרחו יותר והשיגו מטרות רבות בחייהם, זאת משום שלא איבדו תקווה, שלא נתנו לרגעי המשבר לשבור אותם, אלא מינפו את הקושי להצלחה. כמובן שבתוך כל הדרך הזו היה טמון כוח רצון חזק להשיג את המטרה, תפילות רבות ושינוי פנימי גדול, אך המטרה הושגה.

 

אם המטרה שלך חשובה לך, אם אתה רוצה להשיגה בכל מחיר, אל תיתן לקשיים הרגעיים לשבור את רוחך, להסית אותך מהדרך, עקוף אותם, תן לזמן לעשות את שלו, תכניע את הקושי ותגדיל את הרצון, תתפלל להצלחתך ותנחל אותה בסופו של יום, כי עם כוח רצון מגיעים למטרה, עם ייאוש נופלים עמוק יותר מנקודת הפתיחה. ("חיזוק יומי" - רונן קרתא)

 

"וְתֵן בְּלִבֵּנוּ בִינָה לְהָבִין וּלְהַשְׂכִּיל, לִשְׁמֹעַ, לִלְמד וּלְלַמֵּד, לִשְׁמר וְלַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תַלְמוּד תּורָתֶךָ בְּאַהֲבָה" – תפילה ששווה כל כך הרבה יהלומים.

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון 0525581133

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות