החיזוק היומי

מדוע מכפר הצער על העבירה?

פעמים הצער והחרטה מכפרים על נפש שנפלה בעבירה והאדם עושה תשובה


06/10/19 | ז' תשרי התש"פ
תשובה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים נכנס עגלון לבית הכנסת המקומי וביקש לשוחח עם הרב בדחיפות. פניו היו אפופות צער ומעיניו זלגו דמעות. "חיללתי את קדושת השבת, האם תוכל לתת לי דרך תשובה?"

הרב ביקש לדעת מה אירע, והעגלון סיפר: "ביום שישי האחרון שבתי מהעיירה הסמוכה כשעגלתי גדושה בסחורה. מסיבה לא ברורה טעיתי בדרכי ולמרות מאמציי לזרז את הסוסים הגעתי לביתי מספר דקות לאחר שקיעת החמה".

הביט הרב בעגלון בעיניים מלאות רחמים ואמר: "שערי תשובה לעולם לא ננעלו. ביום שישי הקרוב, תרכוש נרות במשקל חצי קילוגרם והבא אותם לבית הכנסת. אור הנרות שידלקו בבית הכנסת במשך השבת יכפר על חטאך". שמח העגלון לשמוע את דברי הרב והודה לו בחום.

בבית הכנסת שהה באותה העת רבי יחיאל מיכל הצעיר ולא הצליח להבין - כיצד חצי קילוגרם של נרות יוכלו לכפר על חילול שבת – עבירה חמורה כל-כך?

ביום שישי הופיע העגלון ובידיו הנרות. הוא הניח אותם על השולחן על מנת שהשמש ידליק אותם לפני כניסת השבת. כשהגיע לבית הכנסת לבוש בבגדי שבת הוא הופתע לגלות שהנרות נעלמו. התברר כי כלב משוטט נכנס לבית הכנסת, חטף את חבילת הנרות ונעלם כלעומת שבא. "זהו סימן משמים שתשובתי לא התקבלה" מירר העגלון לרב בבכי.

"חלילה לך מלומר זאת" השיב הרב, "כלבים מסתובבים בכל מקום. בשבוע הבא תרכוש שוב נרות והבא אותם לבית הכנסת שמח וטוב לב". עשה העגלון כדברי הרב, אלא שגם בשבוע שלאחר מכן אירע מקרה מוזר - הנרות נמסו עוד בטרם נכנסה השבת.

בשבוע לאחר מכן כבו הנרות טרם כניסת השבת בשל רוח עזה שנשבה, אז הבין גם הרב שיש דברים בעלמא. "אינני יודע מה קורה כאן, הצעתי היא שתיסע לרבי ישראל הבעל שם טוב, הוא ייעץ לך מה לעשות" הציע הרב.

האזין הבעל שם טוב לסיפורו של האיש ואמר: "נראה שדרך התשובה שהעניק לך הרב המקומי לא מצאה חן בעיניי תלמיד חכם צעיר אחד שגר בעיירתכם. רכוש שוב נרות, ואני מבטיח לך שהפעם הם ידלקו כראוי. עם זאת, כשאתה מגיע לעיירתך מסור לרבי יחיאל מיכל שאני מזמין אותו לבוא לשבת קודש במז'יבוז".

כשקיבל רבי יחיאל מיכל את ההזמנה הוא מיהר לצאת לדרך. אך כבר מהרגע הראשון נתקל בקשיים רבים: העגלה התדרדרה לתעלה בצד הדרך, אחד הצירים נשבר ובנוסף לכך טעה בדרך. רק ביום שישי אחר הצהריים הגיע לשביל המוביל למז'יבוז'. כשהשמש עמדה לשקוע, מחוסר ברירה הוא נטש את העגלה באמצע הדרך ועשה את דרכו רגלית. עייף ועצוב בשל העובדה שכמעט חילל את השבת, הגיע רבי יחיאל מיכל אל הבעל שם טוב.

"שלום עליכם, ניכר היטב כי כואבת לך העובדה שכמעט חיללת את קדושת השבת. האם כעת אתה מבין מדוע הורה הרב לעגלון דרך תשובה פשוטה שכזו? הצער והחרטה שקיננו בליבו של העגלון היו די והותר, גם חצי קילוגרם של הנרות יכלו לכפר על חטאו." שנים לאחר-מכן התפרסם יחיאל מיכל כ"המגיד מזלוטשוב".

 

כל אחד מאיתנו נופל מידי פעם בעברות, מנסה לקום ולפעמים נופל שוב ושוב. הדרך אל התשובה קלה מאד, אם נפלת ונכשלת לעיתים הצער והחרטה שלך מספיקים כדי לכפר על נפשך. בורא עולם מחפש את הלב שלך, אתה יכול לסגף את עצמך אך ליבך ישאר אטום, לא בטוח שהייסורים שלך יעזרו. לפעמים חרטה קטנה בלב, צער על המעשה יועילו הרבה יותר לנקות את נשמתך.

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות