בריאות

כך נהפוך כל יום שלנו ליום טוב

הרגע בו אנו קמים בבוקר משפיע על היום כולו, הכתבה הבאה מתמקדת בדרך הראויה לקום בבוקר


16/02/20 | כ"א שבט התש"פ
יום טוב

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רבים מחפשים מפתח שיסייע להם להתנהל בשמחה מדי יום ביומו, הם תולים יהבם בשורת מעשים (כאלו או אחרים) שיסייעו להם להתמודד עם תלאות היום יום באופן שיאפשר להם לשמר את החיוך על שפתיהם. אנו רוצים להציע לכם כלי פשוט אשר יכול להתאים לכל אדם ולשמש אותו בכל יום: רגע הקימה.

המגיד ממזריטש (רבי דוד בער ממזריטש) כתב כי התנהלותו של האדם במהלך היום תלויה בתחילתו, ובמיוחד במחשבה הראשונה שעלתה בו מיד כשהקיץ משנתו..נקל להבין זאת אם נבחן את היום שלנו ונראה ממה מורכבים מעשינו ומחשבותינו. רוב רובם של המעשים והמחשבות שלנו ביום יום נשענים על הרגלינו. מחשבה גוררת מחשבה, דברים שמענו משפיעים על מחשבתנו . . . ונקל לראות כי המחשבות הראשונות המלוות את האדם בשעת הקימה משפיעות על הלך רוחו במהלך היום.

כעת נבחן, האם לאדם יש השפעה על המחשבות הראשונות המלוות אותו מדי בוקר? האם הוא יכול לכוון אם תהיינה חיוביות או שליליות?

נדמה את סדר יומו של האדם לתהליך התבגרותו. החלק הראשון שביום דומה לילדותו של האדם, בה הוא מתעצב ונבנה בהשפעת הוריו ומכריו. כך היקיצה מן התנומה, היא זו המהווה את הבסיס להתנהלותו לאורך היום כולו.

ההלכה היהודית שמה דגש על אופן היקיצה ומציינת כי אסור לו לאדם לקום בפתאומיות. אם מוטל עליך להעיר אדם אחר משנתו, עליך לעשות זאת באופן רגוע ונעים ככל האפשר, ניתן לעשות זאת בסיוע ניגון הממחיש את אהבת הבורא. 

הרגעים שבין ההתעוררות ליציאה מן המיטה צריכים להיות מוקדשים לבורא, ולמחשבה על החסדים הגדולים שהוא עושה איתנו בכל עת. כל אדם צריך לדמות עצמו לילדו האהוב של הבורא ולאחר שמילא מחשבותיו במחשבה זו יאמר "מודה אני", אשר מבטא תחושה זו במילים, ומעיד על האושר שיש לו לאדם ששבה אליו נשמתו.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות