בריאות

מה יותר חזק, הרצון או הדמיון?

הרב יצחק פנגר בדוגמאות מאלפות אודות עוצמת הדמיון והרצון זה מול זה, אל תפסידו את המסר המחזק בסוף הכתבה


09/12/21 | ה' טבת התשפ"ב
הרב יצחק פנגר

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


 

מדברי הרב בסרטון:



יש לנו שני כוחות: יש לי רצון ויש לי דמיון. מי יותר חזק?


נקח למשל אדם שרוצה לישון וסובל מנדודי שינה, קשה לו להרדם. הוא רוצה לישון ולא מצליח.
או
את שר החינוך לשעבר שי פירון שהחל לצחוק על גבי דוכן הכנסת, קורה לאדם שהוא מתחיל לצחוק ורוצה להפסיק ודווקא כשהוא מנסה להפסיק הצחוק מתגבר.
או
כשאתה מנסה להיזכר בשם של אדם ובגלל שאתה מנסה מאוד אתה לא מצליח.

הדוגמא הכי חזקה היא פלטת שולחן ברוחב מטר ובאורך 5 מטרים המונחת על הרצפה ומבקשים ממך ללכת עליה. אין לך בעיה ללכת עליה. מבקשים ממך לרוץ עליה, אתה רץ. מבקשים ממך ללכת עליה בעיניים עצומות, ואתה תלך. עכשיו, אחרי שראית שאתה מסוגל ללכת על הפלטה הזו בלי ליפול ובלי שקרה לך דבר, אנחנו מעלים את הפלטה הזו לגובה של שני גורדי שחקים, שם בינים את הפלטה ומבקש ממך ללכת. האם אתה מסוגל ללכת על זה עכשיו? מדובר באותה פלטה בדיוק. כבר ראית קודם שאתה מסוגל, זו אינה הפעם הראשונה בה אתה עושה את זה. אתה מסוגל, אם לא נפלת מקודם, למה שתיפול עכשיו?

הדמיון של האדם יותר חזק מן המציאות. המחשבה, מה יקרה לי? אני עלול ליפול, איזה פחד, איזה גובה... הדמיון של האדם ישתק אותו והוא לא יהיה מסוגל לעשות את זה. כשיש קונפליקט בין הרצון לדמיון, הדמיון חזק יותר. דמיון, הכווונה, משהו פנימי אצל האדם. 

נקח למשל אדם שמכור לשתיה חריפה, למה הוא לא מצליח להפסיק? אחת הסיבות, גם כשהוא רוצה להפסיק, היא שבפנים הוא אומר לעצמו: "אני לא מסוגל", "זה גדול עלי, אני לא מצליח". הוא רוצה מצד אחד, אבל קול פנימי, דמיון, אומר לו: "אתה לא יכול". והקול הפנימי ינצח. אם הוא היה אומר ההיפך: "אני רוצה ואני מסוגל", הסיכוי שלו להצליח פי 1,000 יותר גדול.

אותו דבר בנוגע לאדם שעומד עכשיו על במה ומתחיל לצחוק. הוא אומר לעצמו: "אני רוצה להפסיק לצחוק", אבל בתוך תוכו הוא אומר: "אני לא מצליח, אני לא מסוגל". אחד שרוצה להרדם בלילה, הוא אומר לעצמו: "אני רוצה לישון. אני רוצה לישון", אבל בתוך תוכו הוא אומר: "אני לא מצליח", ומה שאתה אומר בפנים לעצמך, זה מה שקובע. זה מה שיהיה בפועל. אם תגיד לעצמך: "אני לא מסוגל, אני לא שייך, לא הולך לי, אני לא טוב, אני לא חזק, זה לא בשבילי", אז אתה לא תצליח. אבל הכל זה דמיון.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות