בריאות

הרב יגאל כהן: איך נפטרים מחרדה כלכלית

אדם הסובל מחרדה כלכלית ורוצה להיפטר ממנה צריך לסמוך על בורא עולם ולהפסיק להיות מפונק


25/02/20 | ל' שבט התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

"עֵינֵי כֹל אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּ וְאַתָּה נוֹתֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּוֹ. פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן." (תהילים, פרק קמ"ה, פסוק ט"ו-ט"ז).

הקדוש ברוך הוא ישתבח שמו לעד, זן ומפרנס את העולם. כל בר דעת מבין כי מ שיצר חיים, לב פועם זו יצירה של חיים. דופק הוא יצירה, לב שמתחיל לפעום הוא יצירה. רק בורא יכול ליצור חיים. שום "פיצוץ" לא יכול ליצור חיים, שום פיצוץ לא יצר סדר ובטח שלא יצר חיים. מי שנותן חיים, נותן גם אוכל לחיים.

הגשם היורד ומשקה את השדות, ואלו מניבים את הפירות והירקות, העולם מדהים, הסדר שלו מדהים. אם נתונן בשדות הללו נוכל להבין: "פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון".

איך נפטרים מחרדה כלכלית?

הדרך היחידה שבה נוכל להפטר מחרדה כלכלית היא להפסיק להיות מפונקים ולסמוך על בורא עולם. הפינוק שלנו מביא אותנו לחרדה כלכלית.

גם לעשירים יש חרדה כלכלית, הם חוששים שיאבדו את מעמדם ויצטרכו להתנהל כאחד האדם. לכל העולם יש חרדה כלכלית. יש להם פחד מן העתיד.

הקדוש ברוך הוא, ישתבח שמו לעד, "פותח את ידיך ומשביע לכך חי רצון", הוא זן ומפרנס את העולם. איך ייתכן שיש אנשים בעולם שאין להם מה לאכול? התשובה מופיעה בפסוק הקודם לו: "עיני כל אליך ישברו, ואתה נותן להם את אכל בעתו". אתה יודע למי "פותח את ידיך ומשביע לכך חי רצון", למי שהעיניים שלו נשואות לבורא עולם. כשהעיניים שלך נשואות לבורא עולם אתה יודע, כשם שהוא זן את כל החיות והבהמות והדגים והעופות בעולם, שמספרם מיליארדים, כך הוא יזון ויפרנס אותך.

ועל זה אמר דוד המלך: "הַשְׁלֵךְ עַל יְהוָה יְהָבְךָ וְהוּא יְכַלְכְּלֶךָ לֹא יִתֵּן לְעוֹלָם מוֹט לַצַּדִּיק" (תהילים, פרק נ"ה, פסוק כ"ג). זה אחד הפתרונות היחידים שיש לפחדים ולדאגות הכלכליות.

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות