בריאות

יש בורא לעולם

הרב יגאל כהן במסר מחזק על האמונה בבורא עולם והכוח שלה למלא אותנו בשמחה


06/07/20 | י"ד תמוז התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

שלוש מדרגות האמונה


מדרגה ראשונה

יהודי קם בבוקר, יודע שיש בורא לעולם. ברגע שאני מאמין שיש בורא לעולם, אני מקיים בזה מצוות עשה מהתורה, כך כותב הרמב"ם, "אָֽנֹכִ֖י֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֑֔יךָ אֲשֶׁ֧ר הוֹצֵאתִ֛יךָ מֵאֶ֥רֶץ מִצְרַ֖יִם מִבֵּ֣֥ית עֲבָדִ֑‍ֽ‍‍ים" (דברים, ה', ו'). כשאני מאמין בבורא עולם, שיש בורא עולם שברא אותי, שמחייה אותי, אני מקיים בזה מצוות עשה מהתורה. שאני יודע שיש אבא למעלה - זו המדרגה הראשונה באמונה, היא לא מדרגה גבוהה.

כל ילד צריך לדעת, כשאני רואה כוס - אני יודע שמישהו עשה את הכוס, כשאני רואה מיקרופון - אני יודע שמישהו ברא את המיקרופון, מישהו יצר מיקרופון. כי יש פה סדר, אני צריך לדעת שיש סדר לעולם. יש סדר לבריאה. עומד מולי בנאדם עם עיניים, רואה אותי, שומע אותי, מריח, טועם, מחייך, יש לו שיניים יפות, מי ברא אותו? מי ברא את הדבר המסודר הזה? מי ברא את השמש שמאירה ומחממת לנו את כדור הארץ? מי ברא לנו את הירח שמאיר לנו בלילה? את העננים שמביאים לנו גשם? את הפירות והירקות שצומחים לנו מן האדמה? את הבהמות? את החיות? את הסדר הנפלא הזה, מי ברא?

כשאני שואל את עצמי את השאלה הזאת, "מי ברא אותי?", מתחדדת אצלי הידיעה והאמונה בבורא עולם, שיש בורא לעולם. אני מתמלא בשמחה באותו רגע שאני יודע שיש בורא לעולם. למה אני מתמלא בשמחה? כי אני יודע שאני לא לבד.

יש לי חלומות, אני לא יודע מה יקרה אתי אחרי 120, לא יודע מה. אני אעשה את התפקיד שלי בעולם. 120 שנה הקדוש ברוך הוא ייתן לי לחיות פה, הלוואי, אני לא יודע מה יהיה איתי ב-120, אני אצליח לעמוד במבחן, או לא אצליח לעמוד במבחן? זו שאלה שאני שואל את עצמי הרבה פעמים. אני עובד כל בוקר, אני קם, עובד את השם יתברך. לפעמים מצליח יותר, לפעמים מצליח פחות. לפעמים עושה טעויות. אני מלא בטעויות, כמו כל בני האדם. רוב בני האדם. לפעמים נכשל, חס ושלום, לפעמים מצליח. כמו שאומרים ברחוב: יום עסל, יום בסל. יום דבש - עסל בערבית זה דבש, יום בצל. יום מתוק, יום פחות מתוק. אני לא יודע מה יקרה אתי בחיים, אבל ביום שאני יודע, ברגע שאני נזכר שיש בורא לעולם שברא אותי, שאוהב אותי, שמחייה אותי, שלא יעזוב אותי אף פעם, אני מתמלא בשמחה.

למה אני מתמלא בשמחה? כי אנ יודע שאני בידיים טובות. מי יוכל לקחת ממני את הנשמה שלי או את החיים שלי אם אני בידיים של בורא עולם? זו מדרגה ראשונה באמונה.

 

מדרגה שנייה

הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם."אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה" (מסכת חולין, דף ז', ע"ב). אדם לא מקבל מכה באצבע הקטנה שלו, אלא אם כן מכריזים על זה מלמעלה. זו המדרגה השנייה באמונה, שהקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם.

נולדת בפרצוף מסוים? זה לא מקרה אח יקר שלי שנולדת בפרצוף מסוים. נולדת בפרצוף מסוים כי הקדוש ברוך הוא החליט שתיוולד למשפחה שלך, בגובה שלך, עם העיניים שלך. הכסף שיש לך בארנק - זה לא אתה קבעת כמה כסף יהיה לך בארנק, זה בורא עולם קבע כמה כסף יהיה לך בארנק.

לא אתה קובע עם מי תתחתן, בורא עולם קובע עם מי תתחתן. כשאתה אומר לאישה: "התינשאי לי" - את מוכנה להתחתן איתי?, כשאתה מציע נישואין, זו לא היא אומר "Yes, I do", "כן, אני מסכימה". לא! בורא עולם מלמעלה אומר: כן, אתם תתחתנו. כי כך גזרה חוכמתו יתברך. אדם בריא. חס ושלום, אדם חולה - זה לא מקרה. כך גזר המלך הגדול, בורא כל העולמות, שלבן אדם הזה תהיה בריאות, ולבן אדם הזה, חס ושלום, יהיה קושי. הבן אדם הזה הולך לו בחיים, כי הקב"ה גזר שיילך לו בחיים. לזה יש שלום בית, לזה אין שלום בית. לזה יש ילדים, לזה אין ילדים. לזה יצאו ילדים טובים, לזה יצאו ילדים פחות טובים.

כל שנייה ושנייה בחיים שלך מונהגת. אתה מונהג על ידי המלך הכל יכול שברא את כל העולמות, ברא את כל המלאכים, ברא את כל שבעת הרקיעים, וכמובן ברא את העולם שלנו. זו מדרגה שנייה באמונה: "גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי" (תהילים, כ"ג, ד'). "כי אתה עמדי", כי הקדוש ברוך הוא איתך. אם אתה לבד, יכול להיות שאתה תיפול. יכול להיות שאתה תישבר. יכול להיות שיקרו דברים לא טובים. אבל אם אתה לא לבד, אם אתה עם הקדוש ברוך הוא, לעולם לא תיפול. לעולם לא תישבר. לעולם לא תהיה לבד.

אתה גם לא תתייאש לעולם. וזה מה שאומר רבי נחמן מברסלב עליו השלום: ייאוש שלא מדעת. "אין שום ייאוש בעולם כלל". מה זה ייאוש? "אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים".

 

מדרגה שלישית

זו המדרגה הגבוהה ביותר. אתה לא רק יודע שיש בורא לעולם, לא רק יודע שהוא מנהיג את העולם, אלא אתה גם יודע שכל מה שהוא עושה בעולם בשבילך, לטובתך הוא עושה. זו מדרגת שיא השיאים. זו המדרגה הכי גבוהה. מ שחי ככה, כמו תינוק שחי על אימו: "כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי" (תהילים, קל"א, ב').. כלומר, דוד מלך ישראל בוטח בקדוש ברוך הוא, כמו שתינוק בוטח באמא שלו. כמו שתינוק יודע שאמא שלו עושה לו רק דברים טובים, כך היה דוד מלך ישראל בוטח בקב"ה שיעשה איתו רק דברים טובים.

כל מה שקורה איתכם בחיים, אחים יקרים ואהובים שלי, דעו לכם, אם אתם תדעו כמה אהבה יש לקב"ה אליכם, כמה בורא עולם אוהב אתכם אהבת אמת. כי הוא ברא אתכם, כי הוא יצר אתכם חלק ממנו. כי אתם יצירת כפיו. כל נשימה ונשימה שלך, הוא מעסה לך את הריאות שתנשום. כל דופק בלב שלך - זה אלוקים מעסה לך את הלב, שהלב שלך ידפוק. אתה בידיים של הקדוש ברוך הוא, האהבה שלו אליך היא אהבת עולמים. הוא לא יעשה לך דבר רע

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות