בריאות

כולנו ממוקדי מטרה

הרב יגאל כהן במסר מחזק אודות האופן בו אנו חווים את העולם, האם אנחנו מכירים את עצמנו?


12/07/20 | כ' תמוז התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


מה אתה רואה כשאתה נכנס לחדר?

שני אנשים נכנסים למקום כלשהו: האחד רואה את כל הדברים הטובים - איזה אנשים נחמדים, איזה אוכל טוב, איזו שתייה טובה, אילו כיסאות יפים, אילו שולחנות עגולים, איזה זקן לבן יש לרב, איזה... מחפש דברי טובים. השני, רואה רק דברים רעים.


תת המודע ממוקד מטרה

לתת המודע שלכם יש הוראה: אני מחפש דברים טובים בחיים או מחפש דברים רעים בחיים. הוא ממוקד מטרה. תת המודע שלך מעיד האם אתה בנאדם חיובי או בנאדם שלילי. ישנן נשים, למרבה הצער, אשר יורדות על עצמן השכם והערב: "איזו מגעילה אני", "אני...", והן לא מבינות שהן בעצם יורות לעצמן ברגל. מה את עושה גברת? אם את לא תאמיני ביכולות שלך, אם את לא תאמיני מה את שוה, מי יעשה את זה במקומך? מי יעשה במקומך את העבודה המדהימה הזאת, ויגרום לך להעריך את עצמך?

 

מה אני אומר לעצמי?

בסופו של דבר, אם אני אומר על עצמי שאני לא שוה כלכלית, כי אני באמת לא חזק כלכלית, כלומר: יודע לעשות, לנתח, לרדוף אחרי עסקאות גדולות. אני לא כזה, אני לא טיפוס כזה בכלל. כלכלית? אני לא חזק. מרצה? אני בינוני. בדיאטה? לא כל כך הולך לי בזמן האחרון. בלימודים? אני גם לא הכי חזק בעולם, יש הרבה יותר חזקים ממני. אז מה יש לי בחיים?  אין לי כלום.

איך אני אהיה שמח? ממה אני אהיה שמח? האישה שלי היא אישה ממוצעת, אם אני חושב ככה. הילדים שלי ילדים ממוצעים. זה כולנו ככה. כולנו ממוצעים. אבל אסור לך לחשוב בתור בנאדם ממוצע, אסור לך לחשוב על עצמך בתור בנאדם ממוצע, כי אם אתה חושב על עצמך בתור בנאדם ממוצע אתה לעולם תהיה בנאדם חסר מעוף, חסר הצלחה ולא תאמין בעצמך בכלום.
 

מה אני חושב על עצמי?

ואני רוצה לשאול את עצמכם עכשיו, מה בבת המודע שלכם אתם חושבים על עצמכם? כל אחד ואחד מכם. אדם חזק או אדם חלש? תהיה כנה עם עצמך ותשאל את עצמך.

ואני אומר לכם את האמת, אני כנה עם עצמי מאוד, אני ביקורתי כלפי עצמי מאוד וזה לא טוב. אני לא מעריך את היכולות שלי. אני בטבעי בנאדם חרדתי, אני עובד על זה קשה מאוד לא לפחד, אני עובד על זה. אני לא בנאדם עם שמחת חיים טבעית, אני עובד על זה. אני קם בבוקר, אני שם מוזיקה, אני רוקד, אני משתולל, אני עושה פרצופים. אני כל היום חושב, אני שמח, אני שמח. כי אם לא? השם ברא אותי כזה, עם נטיה מיד לראות לא טוב, לא טוב. היום, ברוך השם, הרבה יותר כיף לי בחיים. היום אני מסתכל על בני אדם ורואה את הטוב שבהם. איזה כיף לראות טוב שבבני אדם.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות