בריאות

"אם הייתם יודעים כמה כוח יש למחשבה שלכם, כל מה שהייתם עושים בחיים זה עובדים רק על המחשבה"

הרב יגאל כהן בסיפורו האישי והמרגש, על האופן בו הצליח לצאת מן הדיכאון העמוק בו היה שרוי. מסר מחזק לכל אדם


20/11/20 | ד' כסלו התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

האם יש משהו שהקדוש ברוך הוא לא יכול לעשות?

לפני כל תפילה, לפני כל עבודה, לפני כל פעולה שאתה עושה, תשאל את עצמך: "האם אני מאמין באמונה שלמה שאני אצליח, או לא?". אני מאמין באמונה שלמה שאני אצליח להיות גדול בתורה? אתה תהיה גדול בתורה, אבל קודם אתה חייב להאמין שבורא עולם ייתן לך, שיש לו את היכולת לתת לך את הכוח ואת היכולת ואת התבונה והבינה כדי להצליח להיות גדול בתורה. אתה מאמין שאתה תצליח בפרנסה? גם אם כל הנתונים מראים לך ההיפך, הנתונים מראים לך עכשיו קורונה, הנתונים מראים לך שאין לך מקצוע, הנתונים מראים לך שאין לך כלום. תשאל שאלה פשוטה את עצמך: "הֲיִפָּלֵא מֵיְהוָה דָּבָר" (בראשית, יח, יד). האם יש משהו שהקדוש ברוך הוא לא יכול לעשות?

 

אנשים שנמצאים בדיכאון

אחד מהדברים שהם מנסים, הוא להשיג אותי: "תגיד לי הרב, איך יצאת מזה?". איך יצאת מהחרדות? איך יצאת מהדיכאון? "תגיד לי הרב, יוצאים מזה או לא יוצאים מזה?". התשובה היא פשוטה וברורה, מי שמאמין באמונה שלמה שהוא יצא מזה, מהדיכאון או מהחרדות או מכל מחלה אחרת שיש בעולם, מי שמאמין באמונה שלמה בכוחו של השם יתברך שהוא יושיע אותו ויוציא אותו, הקדוש ברוך הוא יוציא אותו.

 

מי שלא מאמין

מי שלא מאמין? הוא מתפלל, אבל לא מאמין, למה? כי הוא סובל, אומר הקדוש ברוך הוא: אם אתה לא מאמין באמונה שלמה, איך אני יכול לתת לך?. ועל זה אומר הפסוק: "תְּנוּ עֹז לֵאלֹהִים" (תהילים, סח, לה).,תנו כוח לקדוש ברוך הוא. מה זה תנו כוח לקדוש ברוך הוא? אני הקטן יכול לתת כוח לקדוש ברוך הוא? אז הנה, הגמרא אומרת: "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף", "קשים מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף".


אם הייתם יודעים כמה כוח יש למחשבה שלכם

אחים יקרים ואהובים שלי, אם הייתם יודעים כמה כוח יש למחשבה שלכם, כל מה שהייתם עושים בחיים זה עובדים רק על המחשבה. בכוח המחשבה אתה יכול לקרב אליך יהלומים, בכוח המחשבה אתה יכול לקרב אליך אויבים, אתה יכול לרחק את האויבים. אתה יוכל בכוח המחשבה להביא עליך שפע, בכוח המחשבה אתה יכול, חס ושלום, להביא עליך רע.

יש פסוק האומר: "וַאֲשֶׁ֥ר יָ֝גֹ֗רְתִּי יָ֣בֹא לִֽי" (איוב, ג, כה). מה זה "אשר יגורתי יבוא לי"? איוב פחד כל הזמן שיקרו לו אסונות, קרו לו אסונות. מחשבות רעות הביאו לו מחשבות רעות, יקרה ככה, יקרה ככה... "אשר יגורתי יבוא לי".  מה זה "יבוא לי"? כל המחשבות, הפחדים. הוא פחד שהילדים שלו ימותו - והם מתו, הוא פחד שהוא יהיה עני - והוא נהיה עני, הוא פחד שיקרה כך ויקרה כך - כל הפחדים שלו בסופו של דבר התגשמו. למה התגשמו? כי הוא פחד. כי הוא כל הזמן חשש, כי הוא כל הזמן חשב מחשבות רעות.

 

"הֲיִפָּלֵא מֵיְהוָה דָּבָר"

המחשבות שלכם צריכות להיות הכוח הכי חזק בעולם, מגנט לדברים טובים. שהקדוש ברוך הוא ישפיע עליכם שפע טוב, היפלא מהשם דבר? האם הקדוש ברוך הוא אין לו כוח לתת לך פרנסה? בטח שיש לו כוח לתת לך פרנסה.  אני, הרב יגאל כהן, ניצב בפניכם עני ללא מעש, אין בי הרבה דברים מיוחדים, אבל דבר אחד אני יודע, הבניין שאתם רואים, הבניין שעכשיו קם ועומד, זה מיליונים של שקלים. עד עכשיו שמנו על המקום הזה למעלה מחמישה עשר מיליון שקלים, זה כפיים לבורא עולם. אני עומד פה בפניכם ואני אומר לכם, הדבר היחיד, הדבר היחיד שאני עובד עליו באמת, כל השאר זה הבל, ההשתדלות שאני עושה? - זה כלום, אני כמעט ולא עושה השתדלות. הדבר היחיד אני מתאמץ עליו, זה כל יום להאמין באמונה שלמה: "היפלא מהשם דבר?".

 

אתה עושה צעד אחד, הוא עושה עשרה צעדים אליך.

הוא יביא את הכסף. כשהתחלתי לאסוף כסף, רצו פה על השטח שישה מיליון שקלים, ואנשים צחקו על:,"מאיפה תביא את הכסף"?. התחלתי לאט לאט, באמונה שלמה, "היפלא מהשם דבר?", הקדוש ברוך הוא יכול הכל, אין לו מעצור מלהושיע בין ברב בין מעט. הקדוש ברוך הוא יכול לתת הכל, בכול, מכל, אין לו מגבלה לתת לך מה שאתה צריך, איפה שאתה צריך וכמה שאתה צריך, בלי שום בעיה. רק תאמין, והקדוש ברוך הוא יתן לך. והקדוש ברוך הוא נותן, ככל שאתה מאמין יותר, הוא נותן יותר. ככל שאתה פותח את השערים של הקדוש ברוך הוא על ידי אמונה, שהקדוש ברוך הוא יכול לרפא אותך, לתת לך, להרים אותך, לשמח אותך, לתת לך דברים טובים.. הקדוש ברוך הוא, אתה פותח פתח אחד, אתה עושה צעד אחד, הוא עושה עשרה צעדים אליך.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות