חינוך ילדים

באיזו שפה הילד שלך מדבר?

הרב ישראל אברג'יל מדגים בצורה יפהפיה, את הצורך להתייחס לכל ילד בדרך המתאימה לו


22/01/21 | ט' שבט התשפ"א
הרב ישראל אברג'יל

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:
 

 

מדברים בכמה שפות

אדם צריך לדעת, לכל ילד יש את השפה שלו, יש את דרך ההתנהלות שלו. עוד לא ראיתי ילד שדומה לאח שלו באמת. יש ילד שהוא חריף שכל, וזו מתנה גדולה, אבל הוא גם רגיש ברמות נדירות. חריפות השכל נוטה לכסות על הרגשות שלו, על הרגישויות שלו. אבל אם ההורים יתעלמו מהרגישויות שלו, חלילה עלולים לאבד אותו. יש ילד שהרגשות שלו מאוד מאוד מצומצמים, זו לא אותה שפה, זה שתי שפות בבית אחד.

 

להקשיב לכל הצלילים

ה' ברך אותך בתשעה או עשרה ילדים, בן פורת יוסף, זה תשע או עשר שפות באותו בית, באותו שולחן. ותאמין ותדע שאם ה' נתן לך, הוא נתן לך אותם, יחד איתם הוא גם נתן לך את השפה הנכונה לכל אחד. רק לפתח את זה. לכן חשוב לנסות ללמוד להקשיב לצלילים שלהם. לצלילי הנפש של הילדים היקרים וזה דבר שאין לו מחיר.


כלים לחיים

לפעמים דווקא שיחות הנפש הללו, הנקודות העמוקות הללו והתובנות הללו, הולכים עם הילדים לחיים. אלו כלים שהם לוקחים איתם להרבה מאוד שנים, והם עושים ומצליחים. וזו הזכות של ההורים, מתוך האווירה המשפחתית, מתוך החום והאהבה, תשומת הלב, הכבוד וההערכה והפרגון לכל ילד, לכל בן, לכל בת. אתה מחנך כיתה?  את מחנכת כיתה? יש לכם אחריות גדולה, אתם עוסקים בנשמות. ויש לנו את כל הכלים להצליח.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות