אחרית הימים

האדמו''ר מצאנז: ''אלו הנסיונות שלפני ביאת משיח''

אלו הדברים שנשא האדמו''ר מצאנז בעקבות האסונות הקשים שארעו בתקופה האחרונה: "באו משמים במטרה לנסות אותנו בניסיון האמונה, אלו הם הניסיונות שלפני ביאת המשיח"


23/05/21 | י"ב סיון התשפ"א
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

כ"ק האדמו"ר מצאנז, חבר מועצת גדולי התורה יצא במהלך החג האחרון בדברי חיזוק והתעוררות בעקבות האסונות שפקדו את עם ישראל בכלל ואת הציבור החרדי בפרט.

“בורא עולמים מנהיג העולם הזה בהנהגה של הסתר פנים”, אמר הרבי בפתח דבריו. “אמנם לפעמים בצורה יוצאת מן הכלל יש גילויים של ניסים, אבל ההנהגה הכללית היא בהסתר פנים, כפי שכבר שאל משה רבינו מדוע ‘צדיק ורע לו רשע וטוב לו’.

“יש לפעמים שהצדיקים זוכים להבין את דרכי הבורא, ויש לפעמים שאפילו הצדיקים לא מבינים ורק המלאכים בשמים יודעים את פשר הנהגת העולם, ויש פעמים שאפילו המלאכים לא מבינים ולא יודעים על מה עשה ה’ ככה. זה סוד כמוס שרק הוא יתברך שמו לבדו יודע מהי הכוונה והתכלית במאורעות אלו”.

האדמו”ר הסביר: “המטרה בהנהגת הסתר הפנים היא כדי להעמיד את בני ישראל בניסיון האמונה. וזו תפארתם ומעלתם של בני ישראל, שגם בתקופות האפלות והנסתרות ביותר, מתחזקים באמונה תמימה וטהורה, אינם שואלים שאלות ולא מבקשים להבין את דרכי הבורא, ורק מתחזקים באמונה שהוא לבדו מנהיג את עולמו ברחמים ובחסדים”.

האדמו"ר קרא בבכי: “כאשר מתבשרים בבשורות קשות שפוקדות אותנו, אסונות ופורענויות אשר תצילנה אוזן משמוע, כשרואים שדווקא במקום קדוש וביום קדוש – האסון בל”ג בעומר במירון – נקטפים מכרם ישראל נשמות מובחרות וקדושות, חובתנו לדעת שמאורעות אלו באו משמים במטרה לנסות אותנו בניסיון האמונה, אלו הם הניסיונות שלפני ביאת המשיח.

“אל לנו לתלות את המאורעות בסיבות טכניות או בהסברים טבעיים, אלא לשנן בלבנו כי מאת ה’ היתה זאת, ורק הוא ידוע מה טוב עבור העולם, ועלינו מוטל רק לעצום את העיניים ולהתחזק באמונה פשוטה.

“אמונה זו, גם בזמנים הקשים – משתיקה את כל המקטרגים למעלה, וממנה בוקעת אורם ויופיים של בני ישראל, ובזכותה נזכה לגאולה השלימה, כמאמר חז”ל שאין ישראל נגאלים אלא בזכות האמונה.

בדבריו קרא האדמו"ר לקבוע תקנה קבועה בכל היכלי הכוללים של חסידי צאנז, שאין להכניס לתוכם מכשיר פלאפון בשעת סדרי הכולל, וכי על כל קובעי עיתים לתורה לנתק את מכשיר הטלפון הנייד לחלוטין בשעת הסדרים והתפילות.

האדמו”ר שליט”א אמר שתקנה זו היא קרבן התודה שאנו חייבים לבורא עולם על כך שזיכה אותנו שוב להתכנס יחד בהיכלי תורה ותפילה וחסידות, לאחר כמעט שנה שהדבר לא קרה.

 

זקוקים לישועה? רוצים להחיש את הגאולה הפרטית שלכם? כנראה שזה מה שאתם צריכים!

 

 

עוד מאמרי תוכן בנושא אחרית הימים
X
  • © כל הזכויות שמורות