אחרית הימים

מסר מגדול הדור: הגאולה בפתח

כל סימני הגאולה הכתובים בגמרא כבר התממשו והמשיח חי עמנו כיום, כך מציין הרב חיים קנייבסקי; דברי עידוד ואמונה מתוך חשכת הגלות


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרב חיים קנייבסקי ממשיל את הגאולה לעלות השחר; מעת לעת מפציעים סימני גאולה נוספים, כפי שהשמש מאירה מעט ובהדרגה את השמיים בזמן עלות השחר. הזריחה מתגלה במלוא הדרה רק לאחר מכן, בהנץ החמה, כפי שתתגלה הגאולה פתאום.

הגאולה תגיע בהיסח הדעת, ועל כן נהגו צדיקים רבים להכין בגד הדור מבעוד מועד לכבוד בואו של המשיח. בין אותם צדיקים, מספר הרב קנייבסקי, היה אביו הסטייפלר זצ"ל, שהכין בגד ייחודי לכבוד המשיח. בספרו "שיח נחמה" מביא הרב את דברי הגמרא כי "שלושה באין בהיסח הדעת, אלו הן: משיח, מציאה ועקרב".

לכאורה, לאור דברים אלה מתעוררת סתירה: כיצד המשיח יבוא בהיסח הדעת אם אנו מצווים לצפות לו בכל רגע שיבוא? אלא, מסביר הרב קנייבסקי כי שגרת ההמתנה והציפייה מביאה את האדם להאמין שהמשיח יכול לבוא בכל יום – וזו הסחת הדעת, כיוון שאותו הרגע שהמשיח יגיע הוא רגע אחד מתוך אין-ספור רגעים של ציפייה. וכך מתרץ הרב את הקושיה: "אבל באמת אין כאן סתירה. כי עצם האמונה וההמתנה כל רגע לביאת המשיח, גורם הסחת דעת הרצוי, שאז פתאום יבוא אל היכלו, ויתגלה המשיח. כי אפילו שממתינים לו – עדיין לא חושבים שיבוא הרגע".

זאת ועוד, מוסיף הרב חיים קנייבסקי ומציין כי הגאולה בפתח והמשיח חי עמנו, ומבשר כי אין להתייאש משום שהגאולה מוכנה וניגאל מיד כשנזכה לכך. הרב מביא את דברי מדרש רבה על מגילת איכה (פרק א, נא) וכן את דברי התלמוד הירושלמי במסכת ברכות (פב הד), לפיהם משיחן של ישראל נולד ב-ט' באב, יום החורבן, ומסביר את הסיבה לכך: "נראה שחז"ל רצו לומר בזה כי אף שנחרב המקדש, מכל מקום הגאולה קיימת והמשיח נמצא וחי עמו ועובר בכל דור ודור לגוף אחר. וזו בשורה שאין להתייאש, כי הנה הגאולה מוכנה וכשנזכר, ניגאל מיד בקרוב אמן".

סימן אחד שמדגיש במיוחד הרב קנייבסקי, ושמהווה ראיה מובהקת להתממשות דברי הגמרא הוא "דור שבן דוד בא קיגוריא בתלמידי חכמים". אנו רואים כיום כיצד תלמידי חכמים, שזכו בדורות קודמים לכבוד והדר, מבוזים ומושפלים בדורנו. אין זה כי אם סימן מובהק לגאולה, הסותר את ההיגיון. הרי כל אומה אמורה לכבד את חכמיה ואת לומדי ושומרי אוצרות החוכמה שלה, וכיצד ייתכן שבדורנו אותם החכמים מושפלים ורמוסים? הרב מסכם ומציין כי התממשות סימני הגאולה בדורנו, כמה כואבים אשר יהיו, אין הם אלא נחמה שכן "רואים כי התקיימו כל הסימנים המוזכרים בגמרא, ואנו מצפים בכל רגע לביאת המשיח אם ירצה ה' בקרוב".

 

צפו בשיעורו הנפלא של הרב יובל הכהן אשרוב שליט"א על גמר התיקון:

 

 

זקוקים לישועה? רוצים להחיש את הגאולה הפרטית שלכם? כנראה שזה מה שאתם צריכים!

 

 

עוד מאמרי תוכן בנושא אחרית הימים
X
  • © כל הזכויות שמורות