דברו איתנו
אמונה וביטחון

מה קורה לאדם שמתרחק מהקדוש ברוך הוא?

הרב פינטו שליט"א בדברי הסבר על מידת הביטחון שצריך אדם שיהיה לו בקדוש ברוך הוא והסגולה למציאת חן בעיני אדם וה'


19/07/21 | י' אב התשפ"א
הרב יאשיהו פינטו שליט"א

שלחו שמות בחינם לברכת הכנים בכותל בחול המועד סוכות ותזכו ששמכם יוזכר ע''י רבני מוקד תהילים ארצי במעמד העצום!לחצו כאן >>>

מדברי הרב בסרטון:


כמה ביטחון יש לך בקדוש ברוך הוא?

אדם צריך לדעת שכל מה שהקדוש ברוך הוא מוביל ולוקח אותו בחיים, כמה שיהיה לו יותר ביטחון בקדוש ברוך הוא ויהיה לו ביטחון עצום בכל הדרכים של הקדוש ברוך הוא, "אֵל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל צַדִּיק וְיָשָׁר הוּא" (דברים, לב, ד'). וכל דבר שאדם עושה, אמונה חזקה ביותר, אז האדם יכול לעלות, יכול להשיג, יכול ללכת. וגם אדם שצריך לעבור ייסורים ועושה תשובה מאהבה, והתשובה מהאהבה שלו מביאה אותו, כן הוא עובר ליד היסורים, "גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת" (תהילים, כג, ד') - הוא עובר בתוך הייסורים, "לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי" (תהילים, כג, ד') - השם אתך, אם השם אתך, איזו בעיה יש לך? איזו בעיה יש לאדם שיש אתו את הקדוש ברוך הוא. הקדוש ברוך הוא איתך. הקדוש ברוך הוא נמצא איתך. איזו בעיה יש לך? אדם שהולך עם מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא ויודע שיש לו ביטחון של הכל, אז מה? אז מה יעשה לו? שום בעיה לא יכולה להיות לו. אז אם אתה מאמין, ובאמונה חזקה, שאתה עם מלך מלכי המלכים, אז מה הבעיה?

 

מה קורה לאדם שמרחק מהקדוש ברוך הוא?

הבעיה מתחילה כשהאדם לא עם מלך מלכי המלכים, ויש לו ריחוק מהקדוש ברוך הוא. "אם יום תעזבנייומיים אעזבך", ואדם מתרחק מן הקדוש ברוך הוא "ואת התרת אסרתי", ואז אדם מתחיל להרגיש ריחוק ומתי שהוא מרגיש ריחוק, מתחיל לדאוג, מתחיל לפחד, מתחיל להרגיש לא טוב. רחוק מהמקום הנורמלי שהוא רגיל לחיות בו. ומתי שאדם מתרחק ממקום המחיה הנורמלי שהוא רגיל לחיות בו, אז הוא מתיל לדאוג. אין לו רגיעה בחיים. שם מתחיל חוסר הרגיעה של האדם, כשלאדם איןר רגיעה שהוא קרוב לקדוש ברוך הוא. דוד המלך אומר בתהילים: "ואהבתך אל תסיר ממנו לעולמים", הקדוש ברוך הוא תעשה לי מה שאתה רוצה, תעניש אותי, תתן לי... אבל את אהבתך, את ההרגשה בלב שהקדוש ברוך הוא אוהב אותי ואני קורב לה', אל תקח ממנ לעולם. אל תקח את זה. ואז הוא אומר את הסגולה הגדולה למציאת חן: "הָשִׁיבָה לִּי שְׂשׂוֹן יִשְׁעֶךָ וְרוּחַ נְדִיבָה תִסְמְכֵנִי." (תהילים, נא, יד), זה פסוק שכל מי שאומר אותו זה סגולה למצוא חן בעיני אנשים, דוד המלך אומר: הקדוש ברוך הוא אני רוצה מציאות חן בעיניך.

 

סחר מכר עם הקדוש ברוך הוא?

דוד המלך, רוב חייו היה כמנודה, היה עם צרעת שנתיים וחצי אחרי המעשה של בת שבע, היה עם צרעת מחוץ למחנה. דוד מלך ישראל היה מצורע. משה רבינו במדבר שלושים שנה השכינה לא נראתה. רוב הזמן השכינה הייתה בקרירות עם עם-ישראל, משום שהקדוש ברוך הוא לא חייב לנו כלום. הקדוש ברוך הוא לא חייב לנו כלום. חינכו את העולם רק לבקש וטענות, ולהגיד: "למה?", "כמה?", "איך?". הקדוש ברוך הוא לא חייב לנו כלום, אנחנו חייבים לו. "אנא עבדא דקודשא בריך הוא, דסגידנא קמיה" - אנחנו עבדים של הקדוש ברוך הוא, שמתכופפים, שמשתחווים, שמקבלים את המרות של הקדוש ברוך הוא, אנחנו עבדים של הקדוש ברוך הוא. אבל לאט לאט אנחנו חושבים שאנחנו עושים לקדוש ברוך הוא טובה שאנחנו מקיימים תורה ומצוות ואנחנו במקום עם הקדוש ברוך הוא, אז הקדוש ברוך הוא חייב לנו. "לא מספיק הנחתי תפילין? שמרתי שבת, נתתי צדקה, למדתי תורה - אני בן תורה, לומד תורה אז מותר לי הכל. הקדוש ברוך הוא מבין אותי, הקרבתי הכל". אין עם הקדוש ברוך הוא סחר-מכר נפשי בראש, אין כזה דבר לעשות עסקים עם הקדוש ברוך הוא.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

אמונה וביטחון

נחשף: הנשק הסודי של צה"ל שמנסים להסתיר!

אמונה וביטחון

"נפתח לי שפע אחר": זה מה שהאחים עשו וניצלו מהטבח

אמונה וביטחון

שמתם לב שכל הפעולות המוצלחות במלחמה קרו בשבת? זו הסיבה למה

אמונה וביטחון

אתם עוקבים אחרי הפלאות? "נפילת חיזבאללה היא במימדים וקצב של מגילת אסתר"

אמונה וביטחון

כיצד נזכה במפלתם של הרשעים?

אמונה וביטחון

מרגישים מועקה לקראת החגים הקרבים? לרבנית ימימה מזרחי יש מסר עבורכם

אמונה וביטחון

"אני לוקח איתי את הקב"ה": בני משפחות החטופים מתחזקים ומחזקים את העם

אמונה וביטחון

הלוחם שקיבל את חייו במתנה פעמיים: "כנראה זה מלאך או בת קול"

אמונה וביטחון

לא תאמינו כיצד הם חזרו ליהדותם: "הסיפור הזה אמיתי לגמרי"

אמונה וביטחון

למה המחבלים נפגעו דווקא בעיניים? התשובה מצמררת

אמונה וביטחון

"אלוקים שמע את התפילות שלי": איבטח את מסיבת הנובה וניצל בנס

אמונה וביטחון

ניצל מהטבח בנס ומעורר אחרים לחזור בתשובה: "כל חיי השתנו שם"

אמונה וביטחון

למה הטילים משוגרים דווקא למירון? ההסבר מהמקורות

אמונה וביטחון

מהכדורגל לבית המדרש: "הייתי נותן גול וחוזר לבית הכנסת"

אמונה וביטחון

מהו הסוד לאושר ולהצלחה?

עוד מאמרי תוכן בנושא אמונה וביטחון
X
  • © כל הזכויות שמורות