שבועות

מצמרר: גר הצדק קפץ לתוך האש החיה

סיפור מרגש על אמונה תמימה לרגל חג השבועות


24/05/22 | כ"ג אייר התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הגראף פוטוצקי היה בן אצולה צעיר נוצרי כאשר הגיע לפריז בשליחות אביו כדי ללמוד מדעים והשכלה. פוטוצקי למד, אך היה אדם סקרן ועל כך הסתובב בפארקים, בטיולים ובמקומות בילוי.

יום אחד הוא נקלע לבית מרזח קטן. הוא הבחין כי בעל בית המרזח הוא מבוגר, עם זקן שיבה, שבכל רגע פנוי למד מתוך ספר שפוטוצקי עצמו לא הכיר. הדבר סיקרן אותו והוא ניגש אליו ושאל אותו מה הוא לומד.

הזקן הסביר לו שהוא יהודי ושהוא לומד תורה. סקרנותו של פוטוצקי גברה ולאור בקשתו, סיפר לו היהודי על מעמד הר סיני ותולדות העם היהודי. הוא אף נתן לו כמה הסברים על פרשיות שונות בתנ"ך ופוטוצקי הוקסם.

כך, הגיע הצעיר באופן תכוף יותר ויותר לאותו בית מרזח על מנת ללמוד יחד עם הזקן היהודי. ברבות הימים הוא החל לחשוב דבר שהיה נחשב כהזוי באותם הימים: לנטוש את הדת הנוצרית לה היה שייך ולהתגייר.

כשסיפר על החלטתו לזקן היהודי, הוא ניסה להניאו הכך, משום שבאותם הימים עונש חמור הוטל על עושה מעשה שכזה. פוטוצקי לא וויתר וביקש להצטרף לדת היהודית. הזקן התרגש מאד מהדברים וכתב עבורו מכתב המלצה ושלח אותו לאמסטרדם, שם סבר כי יד הכמרים פחות תקיפה.

וכאן, הצעיר הגיע לאמסטרדם ושם זכה להתגייר. שמו הפך להיות אברהם בן אברהם, וברבות הזמן הוא עבר לוילנא, שבה למד תורה ושקד בבית המדרש.

משפחתו של הצעיר שמעה על כך שבנם התגייר והחלה בחיפושים אחריו על מנת להחזירו לדרך הנוצרית. הם שלחו שליחים רבים ומשראו כך, שלחו ראשי הקהילה בוילנא את אברהם לאיליה- עיירה קטנה ונידחת.

אברהם השתקע שם ולמד תורה בבית המדרש, אך יום אחד נער פוחז השתובב שם והוא הוכיחו על כך. אביו של הנער כעס על התערבותו של גר הצדק והסגיר את מקום הימצאו.

הדבר גרם לכך שתפסו את אברהם והוא עבר עינויים קשים על מנת לשכנעו לחזור לנצרות. אברהם לא הסכים. משכך, איימו עליו שאם לא יעזוז את היהדות, יועלה חי על מוקד של אש. גר הצדק נותר בשלו.

באופן סמלי ביותר, ביומו השני של חג השבועות הוא הובל למוקד גדול שנבנה בוילנא ונעשה כטקס גדול. היהודים הוזהרו לא לצאת מפתח בתיהם אותו היום מחשש להתנכלויות הגויים.

בעוד האש מכלה את העצים, ניסו הכמרים לשכנעו שוב שיחזור לנצרות, אך אברהם בן אברהם קרא "שמע ישראל ה' אלוקנו ה' אחד" וזינק אל תוך האש החיה תוך קידוש השם גדול.

הצופים עמדו משתאים למראה עיניהם והחליטו שאף את האפר שלו לא ייתנו ליהודים, אך אחד מתושבי וילננא שיחד את העוסקים בדבר, וקיבל חלק מהאפר שנטמן בבית העלמין של וילנא.

בחלוף הזמן צמח מאותו מקום עץ מרשים וגדול, מתחתיו הוקם אוהל לזכרו של גר הצדק הקדוש.

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא שבועות
X
  • © כל הזכויות שמורות