דבר תורה לפרשת לך לך

דבר תורה לקראת פרשת לך-לך: רק מידות טובות

הניסים בפרשה נכתבו בתורה ברמז, במילה אחת. לעומת זאת, המידות הטובות של רבקה נכתבה באריכות יתרה


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בספר "סידורו של שבת" מובא שהרבה נסים נעשה לרבקה אמנו, בדרכה לשידוך של יצחק. אותם ניסים לא נזכרו בתורה, אלא ברמיזה בלבד. לדוגמה, "וירץ העבד לקראתה". בנוסף מובא בחז"ל שנעשה נס ו"המים עלו לקראתה". דוגמא נוספת מובאת בתורה - "ויבאה יצחק לאהל שרה". מובא בחז"ל שכל הנסים הגלויים שהיה לשרה אמנו בימי חייה, חזרו לאוהל בעקבות כניסתה של רבקה אמנו - נר דולק משבת לשבת, הברכה מצויה בעיסה וענן קשור על האוהל.
כל זה נכתב בתורה ברמז, במילה אחת. לעומת זאת, המידות הטובות של רבקה, שהשקתה את אליעזר, וכן את האנשים והגמלים אשר היו עמו, נכתבו באריכות יתרה. וזאת ללמדך כי שבח גדול הוא לאדם בעל מידות טובות וגומל חסד, יותר מכמה וכמה מופתים של בעלי מופתים!...
מסופר שחסיד אחד שאל את האדמו"ר 'אמרי חיים' מוויז'ניץ על בחור פלוני שהוצע לבתו כשידוך... השיב לו האדמו"ר: תבדוק באם הוא בעל מידות טובות, ותדע שזה העיקר. והראיה - אף לאחר שראה אליעזר ש'עלו המים לקראתה', לא התפעל מכך וביקש לראות מידותיה אם טובות הן, ואם בעלת חסד היא, כי זה עיקר גדולתו של האדם.
וכן אמר הגאון מטשעבין זצ"ל, כשנשאל על מה יש לשים דגש בעת ה'בירורים' בשידוך. הוא ענה ואמר כי ג' דברים נצרכים לו לבחור, ואלו הם: א. מידות טובות. ב. מידות טובות. ג. מידות טובות... והמשכיל יבין. 
שבת שלום
הרב מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת לך לך
X
  • © כל הזכויות שמורות