בריאות

חובה לקרוא: נמצאה הדרך להרדים תינוק שבוכה

כל הורה מכיר את זה. תינוק מותש שלא מפסיק לבכות – איזה מייאש. אבל על פי חוקרים יפניים, נמצאה השיטה להרדים תינוקות בוכים. לקרוא וליישם


20/09/22 | כ"ד אלול התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

כל הורה יודע כמה מתסכל זה לנסות להרדים תינוק צורח שאינו מצליח להירדם או סוף סוף להרדים אותו אבל הוא מתעורר שוב ברגע שמניחים אותו במיטה. חוקרים יפניים מצאו פיתרון שמבוסס על ניסוי שעשו עם 21 אימהות והוא - חמש ושמונה. מיד תבינו מה זה אומר.

 

על פי המחקר, כשהתינוק עייף בוכה, יש לזוז איתו במשך 5 דקות לפחות ללא תנועות פתאומיות עד שהוא יירגע או ירדם. לאחר מכן, יש להחזיק אותו במשך 8 דקות נוספות עד שמעבירים אותו לעריסה או למיטה בצורה עדינה.

 

מחבר המחקר ד"ר קומי קורודה אמר כי העברת התינוק למיטה מבלי לשבת איתו במשך 8 דקות תסתיים בהתעוררות שלו מחדש, וכנראה גם בבכי. "אף שלא צפינו זאת, הפרמטר העיקרי למעבר מוצלח לעריסה של תינוקות ישנים היה השהות שחלפה מעת שנרדמו", אמר קורודה, "גידלתי ארבעה ילדים וביצעתי את הניסויים האלה, אבל אפילו אני לא יכולתי לחזות את התוצאות של המחקר הזה עד שהנתונים הסטטיסטיים עלו".

 

ד"ר ג'ניפר שואו, רופאת ילדים, אמרה כי השיטה החדשה יכולה להיות יעילה עבור חלק מההורים אבל לא לכולם. "תינוקות שונים לא מגיבים למערכת הזו. הורים ומטפלים לא צריכים להשתמש בטכניקה זו באופן קבוע אם התינוק יכול להירדם בעצמו", אמרה שואו. "המטרה בסופו של דבר צריכה לעודד את התינוק להירדם בעצמו, הן בתחילת השינה, כמו גם במהלך הלילה (כשהוא מתעורר)".

 

המחקר שפורסם שבוע שעבר בדק את ההשפעה של ארבע התנהגויות על בכי התינוקות. האימהות התבקשו להחזיק את התינוק תוך כדי הליכה, ללכת עם התינוק בעגלה, להחזיק את התינוק בישיבה ולהכניס את התינוק ישירות למיטה. על פי המחקר, לשבת עם תינוק בוכה זה כלל לא יעיל. המוניטורים הראו שדופק הלב של התינוק עלה והוא המשיך לבכות. גם הכנסת התינוק לעריסה לא נמצאה כשיטה יעילה. רק תינוקות שנישאו על ידי האימהות שלהם תוך כדי תנועה הצליחו להירגע. תוך 5 דקות, קצב הלב שלהם הואט והם הפסיקו לבכות ו- 46% מהם נרדמו לגמרי. 18 אחוזים נוספים נרדמו תוך מספר דקות נוספות.

 

עם זאת, חשוב לציין שהשיטה נמצאה יעילה רק לתינוקות בוכים ולא לתינוקות שהיו רגועים מראש.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות