בריאות

על פי הרמב''ם: מה יקרה לגופכם כשתרגילו אותו להתעמל?

עד כמה חשובה הפעילות הגופנית למצב גופינו ונפשינו על פי תורת הרמב''ם?


09/03/23 | ט"ז אדר התשפ"ג
על פי הרמב''ם: מה יקרה לגופכם כשתרגילו אותו להתעמל?

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

ההתעמלות היא חלק מהחיים הבריאים והמאושרים לפי רבנו משה בן מימון, הרמב"ם. בספר היד החזקה שכתב, הוא מדבר באופן מפורט על חשיבות ההתעמלות ועל כך כמה פעמים מובהר עד כמה היא חשובה.

לפי הרמב"ם, ההתעמלות מצויה בתורה ובמצוות, והיא משמשת לצורך יצירת גוף בריא וחזק. כמו כן, ההתעמלות מצויה גם בהלכות הזוגיות, כאשר הרמב"ם מציין כי היא חיונית למניעת הולדת ילדים חולים.

 

בנוסף לכך, ההתעמלות משמשת כמונח כללי לכל הפעילות הגופנית, והיא מאפשרת לנו להיות מתאימים יותר ומרגישים יותר טוב עם עצמנו. כמו כן, ההתעמלות מציעה לנו כלי לניהול סטרס ולהתמודדות עם לחצים שונים בחיים, כך שאנו מרגישים פיזית ומנטלית יותר חזקים ומסוגלים להתמודד עם קשיים בחיים.

הרמב"ם גם מדגים את חשיבות ההתעמלות על פי מאפייני האדם. לדעתו, האדם יכול להתאים את הגוף לפי המחשבה, וכך לשלוט עליו בצורה מלאה יותר. באמצעות ההתעמלות, אנו מתאמנים ומפעילים את הגוף שלנו בצורה מתוכננת וממושכת, וכך מאמצים את הגוף לפעול בצורה יעילה ובריאה. כמו כן, ההתעמלות מציעה לנו את האפשרות לשפר את היכולת הפיזית שלנו ולהתאים את הגוף לעבודה ופעילות מסוימת. דרך ההתעמלות, אנו יכולים לשפר את חוזק השרירים, לגבור על פגיעות פיזיות ולהגן על העצמות שלנו.

 

כמו כן, הרמב"ם גם מדגים את חשיבות ההתעמלות לפי הנפש. כמו שאמר המשכיל הימים: "בריאות הגוף היא כמו הנשמה של הגוף", הרמב"ם מציין כי ההתעמלות משפיעה גם על המצב הרוחני של האדם. ההתעמלות מאפשרת לנו לפתח תחושת ביטחון בגוף שלנו ובעצמנו כמו גם להגביר את האמונה וההתמדה שלנו.

לסיכום, ההתעמלות היא חלק חשוב ומרכזי בחיי הבריאות והמאושרים שלנו לפי הרמב"ם. היא משמשת כצורך מצוותי ותורתי, מסייעת לנו להיות בריאים וחזקים פיזית ומנטלית, ומאפשרת לנו להתאים את הגוף שלנו לפעילות ועבודה מסוימות.

 

חשוב לזכור כי ההתעמלות צריכה להיות חלק מסדר היום הרגיל שלנו ושלא כמו משימה נוספת שצריך לבצע. ניתן להתאמן בצורות שונות, כגון ספורט, כושר גופני, יוגה, ריקוד, ועוד.

בנוסף, הרמב"ם גם מציין את החשיבות של הזמנת זמן להתאמן, ולא לעבוד במשך כל היום בלי הפסקות. הפסקות קצרות של התאמנות פיזית או מנטלית מסייעות לנו לשמור על הכושר ולאפשר לנו להתאים את הגוף לפעילות ולמשימות היומיומיות שלנו.

 

לסיכום, הרמב"ם מציין את חשיבות ההתעמלות כצורך תורתי וכחלק חשוב מחיי הבריאות והמאושרים שלנו. ההתעמלות משפיעה על בריאותנו הפיזית והמנטלית, ומאפשרת לנו לפעול בצורה יעילה ובריאה. לכן, חשוב לנו למצוא זמן להתאמן ולפעול בצורה יעילה ובריאה, ולא לשכוח את החשיבות של הפסקות קצרות של התאמנות במהלך היום.

 

מה יקרה אם תעשו התעמלות לפני האכילה?

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות