החיזוק היומי

החיזוק היומי - כוחו העצום של כח הרצון

כשנשלח אליך ניסיון מבורא עולם, יש לך לדעת שבאמצעותו אתה משתבח, אתה מתעלה, בורא עולם רוצה להוציא ממך "שמן זך", להוציא ממך את הכוחות שיש בך


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>



בנערותי ניסיתי להפסיק לעשן, אולם ללא הצלחה. כשהייתי בן חמש עשרה הלכתי לרב מרדכי אליהו וביקשתי על-כך ברכה.

הרב בירך אותי, הורה לי להפסיק לעשן מעתה ואילך, וכך עשיתי. הייתה לי חפיסת סיגריות בכיס, שברתי אותה, וכך במשך החודשים הבאים הפסקתי לעשן לחלוטין.
איני זוכר למה נכשלתי בסיגריה הראשונה. כנראה שהייתי בשעת לחץ. "עבירה גוררת עבירה", ואחרי שנכשלתי בראשונה נכשלתי גם בשנייה ובשלישית, וחזרתי לעשן כמקודם, קופסאות מספר בכל יום.

עברה תקופה, באחד מימי השישי נכנסתי לקבל ברכה מהרב מרדכי אליהו על עניין אחר. והנה, התחיל הרב לספר סיפורים על הגאון רבי אברהם ענתבי זצ"ל, שהיה רב הקהילה בארם צובא, והיה איש פלא. הוא חשב מחשבות איך לקרב את כל בני הקהילה ללימוד תורה, וסבר כי אם יקרב את העשיר של הקהילה, יהודי בשם פיצוטו – ילכו אחרים אחריו.

מה עשה? בשעת סיום תפילת מנחה, כשכל הקהל היה בבית הכנסת, קרא לשמש בקול גדול ואמר לו: "תכין קפה טוב". השמש רץ לשפות את הקפה על האש, ובשעה שהקהל סיימו "עלינו לשבח", התפשט ניחוח הקפה בבית הכנסת.

בסיום התפילה הזמין חכם אברהם ענתבי את פיצוטו העשיר: "בוא תשתה איתנו קפה ושמע קצת דברי תורה". ריח הקפה הטוב עשה את שלו, והעשיר אמר לעצמו: "אשתה קפה ואחר-כך אלך לעסקיי", וכך נשאר לשמוע קצת דברי תורה. כשסיים את המשקה המעורר, עמד ללכת.

אמר לו הרב: "למה לא תשב איתנו עוד קצת ללמוד תורה?". התנצל העשיר: "איני יכול, יש לי עסקים רבים". הביט הרב בתוך עיניו ואמר בהחלטיות: "אתה  יכול! אתה לא רוצה!"
שמע העשיר את הדברים ויצא החוצה למרכבתו המהודרת, שם המתינה לו זוגתו. בדרך שח לה את המקרה שהיה עם הרב ענתבי. תוך כדי הדברים, עצר לפתע העגלון את העגלה. עד מהרה התברר כי אחד השרים הישמעאלים שנסע לפניהם, נתקע עם עגלתו בתוך הבוץ וחסם את הדרך.

בפקודת השר, כל נוסעי העגלות שהיו מאחורי עגלתו, חויבו לרדת להפשיל שרוולים ולחלץ את עגלתו מן הבוץ. פיצוטו העשיר לא חשב שהוא בכלל הציווי, וציווה את עגלונו: "רד לעזור לו!"

אבל הישמעאלי לא הסתפק בעגלון ופקד על העשיר לרדת ולשאת בעול. העשיר שלא היה רגיל בעבודות כפיים, ניסה להתחמק בהסבירו לישמעאלי שאינו רגיל בעבודות כאלה ואין זה לפי כבודו. בתגובה, סטר השר הישמעאלי על לחיו בחוזקה והורידו בכוח מהעגלה. בלית ברירה, ירד העשיר וביחד עם העגלון שלו ואחרים דחפו את העגלה עד שנחלצה מהבוץ.

ניגש הישמעאלי לעגלון של פיצוטו והודה לו, ואחר-כך ניגש לפיצוטו, ובמקום לומר לו תודה, סטר לו בשנית. מחה העשיר את לחיו ותמה בפני השר: "מדוע לעגלון שלי אמרת תודה ולי נתת סטירה?" השיבו הישמעאלי: "אמרת שאינך יכול, והנה הוכחת במו ידיך כי אתה יכול גם יכול. אתה רק לא רוצה!"

כשעלה העשיר על העגלה, אמרה לו אשתו: "הלא זה בדיוק מה שאמר לך הרב ענתבי - אתה יכול - אתה רק לא רוצה".
רבי מרדכי אליהו סיים את הסיפור וכל הנוכחים בחדר צחקו, אבל אני הבנתי שהרב התכוון אליי. שאני יכול, אם רק ארצה. ובאמת, באותו רגע קיבלתי על עצמי לחדול מלעשן. להפסיק לומר: "אני לא יכול". ומאז ועד היום איני נוגע בסיגריה ('אביהם של ישראל' חלק ה')

ניסיונות וקשיים מלווים את חיינו בדרך אל המטרות שלנו, כל מכשול וקושי בדרך מורידים אותנו כלפי מטה. אחד הדברים שמייאשים אותנו בדרך למטרה שלנו הוא המשפט: "אני לא יכול! קשה לי!"

אמרו חז"ל: "אין הקב"ה מביא ניסיון על האדם שאינו יכול לעמוד בו!" - הקב"ה לא מעמיד אדם בניסיון שאין לו את הכוחות הפיזיים והנפשיים להתמודד איתו.

אמר רבי יוסי בן חנינה: "אדם העוסק בפשתן, בשעה שהוא יודע שהפשתן שלו יפה בזמן שהוא כותשו הוא משתבח יותר וכל זמן שהוא מקיש עליו הוא משתמן יותר..."

כשנשלח אליך ניסיון מבורא עולם, יש לך לדעת שבאמצעותו אתה משתבח, אתה מתעלה, בורא עולם רוצה להוציא ממך "שמן זך", להוציא ממך את הכוחות שיש בך.

אל תאמר: "אני לא יכול!" כי אתה כן יכול, אתה פשוט לא רוצה, אתה לא מאמין בעצמך מספיק!

לכל מטרה שתבחר, אתה יכול להגיע, אתה רק צריך להאמין, להתפלל ולרצות, כוח הרצון שלך הוא זה שיביא אותך אל המטרה... אתה יכול!

יום טוב ובשורות טובות
לגאולת והצלחת עם ישראל. אמן!
 

על כח הרצון מפי הרב יצחק פנגר שליט"א:

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות