החיזוק היומי

רבי יחזקאל לוינשטיין – סיפור מחכים על עצלות

לא היה קיים אצלו המושג: "אם קשה, אהיה בלי זה", חלילה מלהתעצל. אם למען התועלת יש בו צורך היה משתדל לעשות זאת בעצמו ולא להטריח אחרים שיעשו עבורו


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


 
המשגיח הגאון רבי יחזקאל לוינשטיין עקר את העצלות לחלוטין. אף בסוף ימיו בהיותו קרוב לתשעים שנה, כשההליכה קשתה עליו ונצרך לעיין בספר, קם ממקומו והלך לארון הספרים להביא את הספר הנדרש, למרות שלעיתים היה צריך להתכופף כדי להוציאו.
 
לא היה קיים אצלו המושג: "אם קשה, אהיה בלי זה", חלילה מלהתעצל. אם למען התועלת יש בו צורך היה משתדל לעשות זאת בעצמו ולא להטריח אחרים שיעשו עבורו.
 
בכל שאר ענייניו לא נתן למידת העצלות להשאיר בו אפילו רושם. כל ימי חייו עמד כחייל בקרב, ללא הסח דעת מהמלחמה. הוא נהג כל ימיו לא להישען על משענת הכיסא. תמיד ישב בלי להשעין את גבו, כדי לשבור את היצר, להתרחק מהעצלות ולהיות באימה ויראה.
 
בימיו האחרונים בעת שכוחותיו תשו, לא הסכים לוותר על מנהגו - לא השעין את גבו, לא בחדר, לא במונית או באוטובוס... רק כדי להיות זריז בעבודת ה' יתברך.
 
מקור כל הקושי בדרך אל העליה הרוחנית, במיוחד בעבודת האדם היא - מידת העצלות. מידת העצלות מביאה על האדם את העצב, ועימו את הייאוש והדכדוך, שהם מקור כל הרע, שלא נותנת לאדם להתגבר על תעתועי יצרו.
 
אמר הרמח"ל בספרו "מסילת ישרים" בביאור מידת הזריזות: "'זריזים מקדימים למצות', הוא מה שאמר התנא באבות 'הוי עז כנמר וקל כנשר ורץ כצבי וגיבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים', שאם יעשה האדם מעשיו בזריזות יגיע לעשיית רצון קונו.
 
ככל שהאדם יזדרז לעשות רצון קונו, כך יהיה בידו להתעלות באותם דברים, ולהגיע לדרך הרצויה בעבודתו התמידית.
 
רבים מהמידות הקלוקלות שנתקל בהן האדם בסדר יומו, מקורן בעצלות, אם יידע האדם ללכת בזריזות לכל דבר ועניין, הספקו יהיה רב יותר, והסיפוק יקדם את עלייתו הרוחנית.
 
לא רק את עלייתו הרוחנית... בכוח הזריזות ומיעוט העצלות אדם יכול להגיע להישגים משמעותיים, לנצל את זמנו עד תום, את יכולותיו וכישוריו.
 
היצר רוצה לעמעם את את הנר הדולק בנו עד כדי דעיכה, כדי שנתייאש מעצמנו ומחיינו, לא נשקיע, לא נתקדם וכן נחייה את חיינו בעצלתיים, ללא התקדמות ועליה, אלא בירידה מתמדת עד שאול החיים...
 
הרם את עצמך גם כשקשה, הסתכל על הדברים הטובים שיש בך ולך, תפנק את עצמך לעיתים ממטעמי העולם הזה כדי להחדיר בך כוחות ועוצמות לעלות מעלה מעלה...
 
עצלות היא הסוד של היצר להוריד אותך מטה, אל תתן לו את התענוג הזה, מנע מעצמך את הנפילה הזו...
 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות