החיזוק היומי

אין מקרה בעולם

מה גילה הסטודנט יואב כאשר חיפש את קברו של הרב ישראל משקלוב?


12/06/19 | ט' סיון התשע"ט
אין מקרה בעולם

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

לפני מספר שנים, בליל שישי, מיד אחרי חג שבועות, הטלפון צלצל, מעבר לקו היה סטודנט בשם יואב: "במסגרת עבודת הדוקטורט שלי, אני עוורך מחקר על הרב ישראל משקלוב. אני מנסה לברר איפה הקבר שלו. התקשרתי לחברא קדישא הוותיקה 'פרושים' והם אמרו לי שאין להם רישום על רבי ישראל משקלוב בירושלים, אבל אמרו לי שאפנה אליך, אולי אתה יודע".

ניגשתי לארון הספרים והוצאתי את ספרו של אבי "דמויות בירושלים", שם יש פרק על רבי ישראל משקלוב. אבל גם שם, לא ידוע מקום ציונו. פתחתי גם ספר מסדרת הספרים "אנציקלופדיה לתולדות חכמי ארץ ישראל", שאבי כתב, ואכן, שם נכתב שרבי ישראל משקלוב טמון בטבריה, אבל לא ידוע היכן בדיוק מקום ציונו.

אמרתי לסטודנט שיתקשר במוצאי שבת. בשבת אני מתפלל בבית הכנסת של חסידי קרלין, שם פגשתי ברב חיים זאלץ מטבריה, ושאלתי על קברו של רבי ישראל משקלוב בעל "פאת השולחן". הוא שמח על השאלה, והשיב לי שלפני זמן לא רב נפטר אח של אביו ורצו לטמון אותו ליד הסבא. חפרו שם קבר ומצאו שם את המצבה של רבי ישראל משקלוב. הם הרימו את המצבה ובנו את הקבר מחדש.

מיד אחרי הבדלה התקשרתי ליואב. לא הספקתי לומר לו משפט שלם והוא אומר לי: "בשבת היה אצלי אבי, שהוא פרופסור בטכניון, ושאל אותי מה עבודת הדוקטורט שאני עושה. סיפרתי לו על רבי ישראל משקלוב. אבי נדרך ואמר לי: 'יואב, אנחנו צאצאים של רבי ישראל משקלוב! הוא הסבא הגדול שלנו!'"

אני מצידי אמרתי לו שאני יודע היכן הציון של רבי ישראל, שטמון בטבריה. ללא היסוס הוא אמר לי: "אנחנו נוסעים אליך כעת אבי ואני ושאר המשפחה ונוסעים עכשיו לטבריה. אמרתי להם: "בואו נחכה לבוקר", אבל הם התעקשו ותוך שעתיים כבר היו אצלי. הכנתי פנסים, נרות נשמה וכיסויי ראש.

מוצאי שבת, השעה אחת עשרה בלילה, ואנחנו יוצאים לטבריה. בדרך אני מספר להם את מה שכתב רבי ישראל משקלוב בהקדמה לספרו "פאת השולחן" על סבלו המשפחתי, על רעידת האדמה, על המשבר של יהודי הגליל ועוד. אחרי חצות הגענו לבית העלמין העתיק של טבריה. טיפסנו במעלה בית הקברות, עד שהגענו לציון. הם התנפלו על הקבר בתפילה ובהדלקת נרות נשמה. הייתה זו עבורם פעם ראשונה שהם מחזיקים ספר תהילים, ופה באה ההפתעה: התאריך הרשום על הציון היה ט' סיון, כשאנחנו עומדים ליד ציונו בדיוק בתאריך הזה, ט' סיון. התרגשנו מהמשמעות, ונשארנו במקום עד לפנות בוקר. לאחר מכן יצאתי איתם לתפילת שחרית, ההתרגשות הייתה רבה על כך שהם זוכים לומר קדיש פעם ראשונה במניין בדיוק ביום האזכרה של הרב.

לפני שנה קיבלתי טלפון: כבוד הרב, מדבר יואב. חזרתי בתשובה, התחתנתי בארה"ב, כעת אני גר כאן בירושלים בשכונת בית הכרם ומחר אני עושה ברית לבן שלי. באתי לשמחה ואף התכבדתי בקריאת שם לתינוק שנקרא, איך לא, "ישראל" - על שם רבי ישראל משקלוב. ומה היה התאריך? הברית הייתה בדיוק ביום האזכרה של רבי ישראל משקלוב בעל "פאת השולחן", ט' סיון. (הרב ישראל גליס)

בורא עולם מסובב את הגלגל, הוא מנווט את העולם כפי ראות עיניו הטובות, מביא אותך למקומות בהם אתה צריך להיות, למצבים איתם אתה צריך להתמודד, ובסוף סוגר את המעגל על הצד הטוב ביותר, ועל זה יש לומר: "אין מקרה בעולם". כשאתה מאמין שבורא עולם הוא זה שתופר לך את החליפה, הוא זה שרוקם לך את החיים, אתה יכול להיות רגוע, כנוע ושלו.

לעיתים אנו רואים בלאגן בחיים שלו, קשיים ועיקולים מסוכנים, אך מלמעלה הכל נראה שזור בצורה היפה ביותר עבורנו. בורא עולם "תופר" לך חליפה מהודרת, מתאים אותה בדיוק עליך, תאמין שהוא "תופר" מקצועי, תאמין בו, תן לו לנהל לך את החיים, בסוף אתה תראה שכל "הקשרים" בחייך היו הדרך לתפור לך את החליפה. רק תאמין שהכל לא בא אליך במקרה, הכל מנווט ומחושב עד לפרט האחרון, ותהיה האדם המאושר בעולם.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות