החיזוק היומי

גלגולי נשמות - לא הכל אנחנו באמת מבינים

הזקן הכחיש את דבריו וטען שאינו יודע כלל על מה הוא מדבר. חרה אפו של האיש וצעק: "הלוא לפני זמן מועט איבדתי את צרור כספי, ולא היה במקום הנידח הזה איש מלבדך. ודאי אתה לקחתו והטמנת אותו תחת אחד השיחים!"


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


באחד הימים שלח האר"י הקדוש את תלמידו רבי חיים ויטאל למקום פלוני סמוך לים כנרת, כדי שיראה דבר פלא.
 
הלך רבי חיים לאותו המקום וראה איש פושט את בגדיו, ובאין משים נשמט ממנו ארנקו ונפל ארצה. הלה רחץ בים ולאחר שהלך לדרכו הגיע לשם אדם אחר ומצא את ארנקו. פתח את הארנק ועיניו אורו בראותו את הממון הרב שנפל לידו. נטל את הכסף ומיהר להתרחק מן המקום.
 
הבין רבי חיים בדעת קודשו שעדיין לא הסתיים המחזה אשר שלחו רבו לראות, והמתין לראות כיצד יפול דבר.
 
כעבור זמן מה הגיע למקום יהודי זקן, וגם הוא עמד לרחוץ במי הים. לפתע הופיע האיש הראשון שאיבד את כספו ופתח בצעקות על האיש הזקן על כך שנטל את ממונו.
 
הזקן הכחיש את דבריו וטען שאינו יודע כלל על מה הוא מדבר. חרה אפו של האיש וצעק: "הלוא לפני זמן מועט איבדתי את צרור כספי, ולא היה במקום הנידח הזה איש מלבדך. ודאי אתה לקחתו והטמנת אותו תחת אחד השיחים!"
 
כעסו היה רב כל-כך עד שלבסוף קם עליו והיכהו מכות נמרצות עד שיצאה נשמתו.
 
בסיום המחזה הלך רבי חיים אל רבו וסיפר לו את אשר ראו עיניו. חייך האר"י ואמר: "על דעת כן שלחתיך, כדי שתראה את המחזה הזה. אומר לך פשר הדבר - האיש שאיבד את כספו היה חייב בגלגולו הראשון לאיש השני סכום כסך שהיה בארנק שאיבד, והוא ולא רצה לשלם לו. באו שניהם לדין לפני האיש השלישי שנהרג, הדיין קיבל שוחד, היטה את הדין לחובת האיש השני, ופטר את האיש הראשון. לאחר שמתו נגזר דינם שיירדו שלושתם שנית לעולם הזה בגלגול כדי שישלם האיש שאיבד את כספו את חובו לאיש שמצא את הארנק, והדיין קיבל את דמי הפסק ונהרג" (האדמו"ר מקלויזנבורג 'דברי תורה')
 
שאלות רבות מציפות אותנו, מדוע פלוני הצליח? מדוע פלוני הפסיד? ועוד. לא תמיד יש לנו תשובות, אך ודאי שהדברים מדוקדקים בצורה פלאית.
 
כתוב על הקב"ה: "הַצּוּר תָּמִים פָּעֳלוֹ כִּי כָל דְּרָכָיו מִשְׁפָּט אֵל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל צַדִּיק וְיָשָׁר הוּא" (דברים לב', ד') - בורא עולם פועל בכל הדרכים באמונה, אין אצלו קבלת שוחד, הכול בצדק ויושר.
 
כשיש לך שאלות על הבורא זה רק מחוסר היכולת שלך לראות את הדברים כמכלול שלם, לו רק היה ניתן להשלים את הפאזל הגדול של העולם, לחבר את כל הקצוות לא היו לך שאלות, היית מכריע ואומר: "אל אמונה ואין עוול, צדיק וישר הוא".
 
אם נפנים שכול פעולותיו של הבורא ישרים, הכול מדוד ושקול, נחסוך לעצמנו שאלות רבות, נהיה נטולי דאגה, יותר שמחים בחלקנו ועם המון רוגע ושלווה.
 
כי באמת בורא עולם צדיק וישר, רוצה תמיד בטובה שלך, מחפש לתת לבניו רק את הטוב. את הטוב שלו לא תמיד תראה בעיניים שלך, אבל כל מה שעובר עליך במשך היום הוא ניתוב אל הדרך הטובה ביותר בשבילך...
 

אמונה ובטחון בשם מפי הרב יצחק פנגר שליט"א: 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות