החיזוק היומי

כיצד ניתן לזכות לנס בדרך הטבע?

הישועה אינה באה כשכר עבור מידת הביטחון או כסגולה למשוך נס על-טבעי, אלא כך ברא הבורא בעולם: אדם אשר שם מבטחו בהשם – השם ימלא חסרונו


03/03/19 | כ"ו אדר א' התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים חלה הרב לוי יצחק מברדיטשב והרופאים לא מצאו רפואה למחלתו. ישבו חסידיו בחדר הסמוך והתפללו לרפואתו. לפתע שמעו קול רעש, פתחו את הדלת וגילו שרבם נפל מהמיטה לארץ. מיד מיהרו, הרימו אותו אל המיטה וחזרו לתפילתם. לא ארכה השעה ושמעו את קולו של הרב קורא לשמש שיביא לפניו מים ליטול ידיו. עד מהרה הוטב מצב בריאותו, והרב חזר לאיתנו.

 

בשיחה עם חסידיו אמר הרב לחסידיו: "המגיד ממעזריטש חידש ואמר: 'כתוב בתהילים (לב', י') 'רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּה' חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ' אין הפירוש שהישועה באה כתשלום שכר עבור מידת הביטחון שבו, או כסגולה למשוך נס מחוץ לדרך הטבע, אלא שכן ברא הבורא את טבע העולם, שהגבר אשר שם בה' מבטחו, פועל את הנצרך לו וימלא ה' חסרונו'.

 

"מתוך כך חשבתי, הרי בכוחי להתחזק במידת הביטחון בקב"ה ועל ידי כך אוכל למשוך אליי ישועה בדרך הטבע, ולא אהיה בכלל הסומך על הנס. וכך עשיתי, ומתוך ביטחוני קמתי מהמיטה אך נפלתי לארץ. שבתי והרהרתי, הלוא בלי ספק דברי המגיד אמיתיים ולמה לא נתקיימו בי? אין זה אלא כי אין ביטחוני בשלמות ויש בו איזה פגם, על כן אתחזק עוד בביטחון שלם ואז בוודאי אקום ברפואה שלמה. כך עשיתי וחזרתי לבריאותי כבראשונה" (בעל מנחת אלעזר ממונקאטש)

 

קשיים, חולאים ונפילות לא פוסחים על אף אדם, וכשהם חלילה מגיעים אנו מחפשים דרכים טבעיות לצאת מהמצב אליו נקלענו. לא תמיד הדרך הזו עוזרת, העזרה צריכה להיות לעיתים מעל הטבע. עם כל הטבע הקיים בעולם צריך לזכור שמי שיצר אותו יכול לשנות אותו בשבילך.

 

כשאדם מפנים שיש מנהיג לעולם, שיש השגחה על כל פרט, הוא מתחזק בביטחון, משליך את מצוקתו אל הבורא, מאמין שהכל ממנו, יוכל להפוך את הטבע לנס. ("חיזוק יומי" - רונן קרתא)

 

אין עוד מלבדו, זו לא קלישאה, זו המציאות, לעיתים המציאות הזו מוסתרת, מכוסה באבק הגשמיות, אך עם מעט רוח, מעט רוחניות נוכל להעיף את האבק ולגלות שבאמת אין עוד מלבדו.

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון 0525581133

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות