החיזוק היומי

מהי התרופה לרפא את הפצעים שלנו?

מדוע התחמק עובר אורח מהרב אריה לוין? ומה עלינו לבנות כדי לתקן בעיותנו בשורשן?


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רבי אריה לוין נודע בכינויו "רב האסירים" לפי שהיה נוהג במשך כעשרים וחמש שנה ללכת בכל שבת לבקר את האסירים בבתי הכלא, לעודד את רוחם ולכתוב להם מכתבים. בפרט נודעו ביקוריו אצל אסירי המחתרות ועולי הגרדום.

בעת ביקור אסירי המחתרות הבריח הרב לוין בבגדיו פתקי דרישת שלום בין האסירים לבני משפחותיהם. עוד נהג רבי אריה לוין לבקר בקביעות בבית החולים למצורעים על מנת לעודד את יושביו.

באחד הימים הלך רבי אריה לוין ברחובות ירושלים. בדרכו ראה את אחד ממכריו מנסה להתרחק ולחמוק ממבטו, קרא לו רבי אריה לוין ואמר: "שלום לך ידידי, רואה אני כי חומק אתה מלפגשני, האם אירע דבר מה? האם יש בליבך עליי?"

השיב לו אותו אדם בהיסוס: "חלילה, כבוד הרב, אומנם ניסיתי לחמוק ממבטך, אך הסיבה לכך היא שמתבייש אני ממך. אינני חובש כיפה, ולא חשתי בנוח לברך את הרב ולשוחח עימו בגילוי ראש".

"ידידי" השיב לו רבי אריה, "אדם נמוך קומה אני ואינני רואה כלל אם יש כיפה על ראשך. עיניי מגיעות רק עד מקומו של הלב. לכן כשאני פוגש אדם, פוגש אני רק את ליבו!"

"יְרוּשָׁלַ‍ִם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו" (תהלים קכב', ג')

הלב מחבר בין אברי הגוף השונים, וזהו סודה של ירושלים, המחברת את כולם. עם ישראל מורכב משבטים שונים, מעדות שונות וממפלגות שונות. לכל שבט דגל משלו, לכל עדה מנהגים משלה ולכל מפלגה יש את אמונת הדרך שלה. נקודת הנצח הזו הנקראת ירושלים היא שאמורה להעניק את האחדות לעם ישראל.

המסר הנצחי של ירושלים הוא: "שאלו שלום ירושלים" - אם שואלים אתם מה ניתן לעשות על מנת לחזק את מעמדה של ירושלים, את מעמדו של עם ישראל? התשובה היא"ישליו אוהביך" לחזק את אחוות האחים בתוך עם ישראל.

תיקון השורש לבעיות שלנו מתחיל מבנייה מחודשת של אהבת ישראל, אהבה לכל יהודי באשר הוא.

כשנבין ששורש הבעיות מתחיל משנאת חינם, שנאת האחר ללא סיבה, נוכל לרפא את הפצעים באמצעות אהבת חינם, אהבת האחר ללא סיבה, ללא שעשה בשבילנו מאומה.

איננו צריכים רק מטוסי קרב וטנקים כדי להגן על ארצנו, אם נאהב את האחר, נהיה מאוחדים, נכבד ולא נזלזל, נסתכל על הלב של האחר, ניצור חומות מגן ו"כיפות ברזל" אשר יגינו עלינו מכל צרה וצוקה...

"שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלָ‍ִם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִך"ְ (תהלים קכב', ו') - אם יש אהבה, אם יש אוהבים, אז יש שלום בירושלים...

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות