החיזוק היומי

אם פגע בך אדם, האם תסכים לסייע לו לכשיצטרך?

איך צריך להתייחס למי שפגע בך? ועל הנהגתו של הרב קוק זצ"ל


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרב קוק היה רבה הראשי של ישראל בתקופה שלפני קום המדינה. הרב נערץ על ידי רבים מהעם, אולם הייתה קבוצה אחת שהתנגדה לו בחריפות, ותקפה אותו ללא הרף על יחסו האוהב לבוני הארץ, לחלוצים שהתרחקו מקיום המצוות.
 
התנגדותם גררה יחס מבזה לרב, התנכליות ועוד... אך הרב קוק מחל להם, שתק, והעביר על מידותיו.
 
באחד הימים, בתו של אחד מראשי קבוצת המתנגדים חלתה במחלה קשה. "יש בחו"ל פרופסור מומחה גדול ביותר למחלה הזאת!" הציעו לו חבריו והוסיפו: "הוא היחיד שיוכל לעזור לה…"
 
אותו מתנגד בירר וגילה שאכן הפרופסור יכול להושיע - אך איך יגיע אליו וידבר איתו? מדובר בפרופסור חשוב ועסוק מאד, שוודאי לא יהיה לו זמן להקדיש לבתו של אדם לא מוכר מארץ ישראל.
 
"יש לי רעיון!" הציע ידידו, "הבנתי שהפרופסור מעריץ גדול של הרב קוק, בשבילו הוא יעשה הכל! לך לרב, בקש המלצה, ואני בטוח שהוא יסכים לטפל בבתך!"
 
"המלצה מהרב קוק?! איך אוכל לבקש המלצה מהרב שביזיתי פעמים רבות כל-כך?! מה הסיכוי שהרב יסכים?" שאל האיש.
 
כשמצבה של בתו החמיר, הבין המתנגד שאין לו ברירה. הוא התבייש ללכת בעצמו לרב, והחליט לבקש מרבי אריה לוין, הצדיק הירושלמי, לעשות את השליחות עבורו. רבי אריה הסכים וניגש לבית רבו, הלא הוא הרב קוק.
 
כששטח רבי אריה את הבקשה לפני הרב, הוא נענה מיד ובשמחה. "בוודאי! זה עניין של פיקוח נפש" אמר הרב, וכתב מכתב המלצה מלא תשבחות על המתנגד שכה הירבה לאמלל אותו. לקח רבי אריה לוין את המכתב ויצא בשמחה מהחדר. הוא לא הספיק להתרחק והרב קוק קרא לו לחזור.
 
"נסיעה לחו"ל עולה כסף רב, נזכרתי שיש לי קשרים גם עם  אחד מבעלי חברות הספנות... חכה עוד מספר דקות ואכתוב מכתב המלצה גם עבורו, אולי יוכל לקבל הנחה…"
 
כשהספיד רבי אריה לוין את הרב קוק אמר: "את מידת החסד קיבלתי מהרב, אינני כדאי כלל לדבר ולספר בשבחו של רבנו הגדול לתאר את גאון עוזו וצדקתו, אמנם במקום גדולתו הייתה ענוותנותו להתקרב אלינו כל-כך ולהשפיע לכל אחד כפי ערכו שיוכל לקבל.
 
שקידתו העצומה בתורה לא הפריעה לו מלהשתתף כל ימיו בצערם של ישראל, ומסר נפשו עליהם במסירת נפש ממש, כרועה נאמן השליך את נפשו מנגד בעד כל אחד ואחד מישראל. זכרתי ימים מקדם, כאשר זכיתי לעלות לארץ ישראל בשנת תרס"ה, פניו של רבינו הביטו בי, והתחלתי להרגיש ביותר את מידת החמלה על כל דבר" ('אוהב ישראל בקדושה')
 
חסד, לו רק הייתה דעתנו יודעת ומבינה מהי מעלת החסד, מה זה לעזור ולו פעם אחת ליהודי.
 
רבים מאיתנו עושים חסדים, עוזרים לאדם נצרך, נותנים כתף ואומרים מילה טובה. מה מצער שאנו לעיתים מקטלגים את החסד שלנו לאנשי שלומינו ולא לאחרים הרחוקים מאיתנו, המתנגדים לדעתינו.
 
אם פגע בך אדם האם תוכל לסייע לו לכשיצטרך? סביר להניח שלא.
 
מלמד אותנו הרב קוק לעזור ולסייע לכל אדם ובעיקר לאנשים שגרמו לנו צער, מדוע? כי אדם המסייע לאדם שהזיק לו בעבר מראה עד כמה יש בו אמונה וביטחון בבורא, הוא יודע ומבין שכל מה שעובר עליו בחייו, כל מי שציער, הזיק ובייש אותו אינו אלא שלוחו של המלך.
 
יאמר האדם: "אם המלך שלח אותו להזיק לי, מי אני שאשמור לאותו אדם טינה, אכעס או אמחוק אותו מחיי? לא רק שלא אשמור טינה אלא אסייע ואתן לו משלי..."
 
נתחיל את היום בחסדים, לא צריך לתת כספים ולאבד כוחות, מספיקה מילה טובה כדי לתת לשני הרגשה טובה. עשית חסד עם האחר, עשית חסד עם עצמך, עזרת לבנו של המלך והמלך יעזור וישפיע עליך שפע רב...
 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות