החיזוק היומי

איך ניתן לזכות לברכה בפרנסה?

אין אדם שלא רוצה שנכסיו יתקיימו אצלו, שתהיה ברכה בעמלו. כדי ליצור לנו מערכת הגנה כזו צריכים אנו להשכיל להבין שכל מה שיש לנו הוא מידו של הבורא


27/02/19 | כ"ב אדר א' התשע"ט
ברכה בפרנסה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אחד מחסידי הרב הקדוש רבי אברהם יהושע השל מאפטא בא לפניו והתאונן על מצבו הדחוק. אמר לו הצדיק: "אתן לך מכתב לאחד מעשירי העיר שייתן לך על חשבוני מאתיים רובלים". החסיד קיבל את המכתב ונסע אל הגביר.

"באתי מהרבי עכשיו" אמר לגביר. קיבלו העשיר בסבר פנים יפות והזמינו להתארח אצלו. כעבור ימים אחדים מסר החסיד את המכתב לעשיר. כשקרא העשיר את המכתב אמר: "איני יודע אילו חשבונות יש לרבי עימי כי יצווה עליי לתת סך רב כזה על חשבונו. אני יכול לתת לך סכום מסוים, אבל מאתיים רובלים לא אתן". יצא החסיד ריקם, נסע אל הצדיק וסיפר לו את שקרה.

אמר הצדיק: "עתה אתן לך מכתב לאיש אחר, הוא אינו עשיר, לכן אכתוב לו שייתן לך מאה רובלים". נסע העני לאותו חסיד ומסר לו את המכתב. בראותו את המכתב מהרבי שמח מאד ואמר לו: "אחי, שב נא בביתי מספר ימים עד אשר אשיג לך את כל הסכום שציווה הרבי". לאחר ימים מספר נתן בידו מאה רובלים בלב שמח ובפנים שוחקות. והעני נסע שוב לרבי וסיפר לו מעשה החסיד.

כעבור זמן קצר החל מצבו של הגביר הראשון להידרדר, עד שהתרושש מנכסיו והסתובב על פתחי נדיבים לבקש לחם. בדרכו הגיע לאפטא, שם נזכר במכתבו של הרבי והבין מדוע באו עליו הצרות. נכנס הגביר לחצרו של הצדיק, צעק ובכה אל הרבי, אך הצדיק ציווה שלא יכניסוהו. בחלוף ימים מספר של בכי פנה הצדיק לחסידיו ואמר: "אם יש לו טענה עליי, אני מוכן לעמוד עימו לדין תורה".

הושיב הרבי דיינים וטען הצדיק בפניהם: "מעשה שהיה כך היה – בבואי לעולם הזה מסר לי הקב"ה כמות של כסף וזהב הנצרכים לשהותי בעולם הזה, אני חילקתי ופיזרתי אותם בין חסידיי המסתופפים בצל קורתי. כל רכושו של האיש הזה שלי היה, וכשסירב לתת על חשבוני מאתיים רובל, לקחתי את שלי ומסרתי לחסיד השני שציית לדברי".

פסקו הדיינים שהגביר אינו יכול לתבוע את נכסיו בחזרה, אך מזונות מגיעים לו מצד רחמנות, אם יתחרט על מעשיו ויפייס את הצדיק.

כל ימיו של האיש הייתה לו פרנסה למחייתו, אך ברכה לא הייתה לו. החסיד שציית למכתב הרבי התעשר והיה גביר גדול כל ימיו ("סיפורי חסדים על התורה")

דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ לִי תְּרוּמָה מֵאֵת כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת תְּרוּמָתִי" (שמות כה', ב)

אין אדם שלא רוצה שנכסיו יתקיימו אצלו, שתהיה ברכה בעמלו. כדי ליצור לנו מערכת הגנה כזו צריכים אנו להשכיל, להבין ולהפנים שכל מה שיש לנו הוא מידו של הבורא. מי שמכיר בכך ועושה עם כספו צדקה וחסד, זוכה שיתקיימו נכסיו, ואילו מי ששוכח זאת...

בחודש אדר הכירו וידעו כל באי עולם שיש בעולם השגחה עליונה נפלאה. אם יאמר האדם: "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", לא יתקיימו נכסיו. אמרו חז"ל: "הרוצה שיתקיימו נכסיו ייטע בהם אדר", היינו יתקע בהם העניין הנרצה באדר, שהיה נס מופלג בטבע, שנודע ונגלה שהכול בהשגחה נפלאה, גם כל העניינים הנעשים בטבע ("בני יששכר")

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון 0525581133

 

מוקד תהילים ארצי בתפילה מיוחדת לפרנסה עבורך! 
אלפי אומרי תהילים יקראו פרקים כהצלחה לפרנסתך והצלחת ביתך בשפע גשמי ורוחני.
​ 
לפרטים הקליק/י כאן >>

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות