החיזוק היומי

האם אנו יודעים מה השפעתם של מעשינו בעולם?

איש אינו יודע מה השפעות מעשיו בעולם, כל דבר שאנו עושים נושא פירות באופן מיידי או כעבור שנים


13/05/19 | ח' אייר התשע"ט
פרי מעשיך

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אחד מתלמידי ישיבת "מיר" נזקק לניתוח במעי העיוור. הרופא המקומי שבדק אותו הזהיר שעליו לעבור את הניתוח בדחיפות כיוון שהוא נמצא בסכנת מוות. ביקש הבחור מחברו ללימודים, הרב שלמה לורנץ, שיתלווה אליו לוילנא. ניגש הרב שלמה לורנץ למשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל כדי לבקש רשות לנסיעה ואמר: "חברי חולה במעי העיוור, מאיימת עליו סכנת מוות, הרופא אמר שהדבר צריך להיעשות בדחיפות".

כששמע המשגיח את דבריו נעשה חיוור כסיד ורעד כולו. חשב הבחור שהמשגיח התרגש ונבהל מהבשורה, אך אז זעק המשגיח ואמר: "אסור לומר את הדברים שאמרת, מהמעי העיוור לא מתים, מתים אך ורק מחטא!"

זעקתו של המשגיח היכתה בבחור שהרגיש באותו הרגע את החרדה ויראת השמים העמוקה שהיו טמונות בדבריו של המשגיח, ואשר חילחלו עמוק לליבו.

"מאז אותו מעשה עברו כבר שבעים שנה" סיפר הרב שלמה לורנץ, "במשך כל השנים איני יכול לשכוח את זעקתו של המשגיח, לא נמחק מזכרוני הרושם העז שעשתה עליי אותה השיחה, והמשפט הבודד שאמר הרב: 'ממעי עיוור לא מתים, מתים אך ורק מחטא!' ליווה אותי כל ימי חיי" ('אוהל משה')

כל פעולה שאדם עושה יוצרת רושם, אין האדם יודע כיצד מעשיו פועלים בעולם, על מי ומה הם משפיעים, הן לטובה והן חלילה להיפך. כשאתה עושה מעשה לא תמיד תראה את ההשפעה שלו עליך, על הסביבה, אבל היא פועלת, יתכן מאד שתראה כבר באותו יום פירות, ויתכן שתראה זאת לאחר שנים. יש בכוחך לחולל מהפכות בסביבתך, לתת כוחות לאחרים גם בלי שהתכוונת, שים לב למעשיך, התנהג בצורה נאותה, תשפיע על סביבתך, תהיה אתה "המנוף" שמרים את האחרים ולא חלילה "הדחפור" שחופר להם בורות.

לעיתים מילה אחת, התנהגות אחת, הבעת פנים אחת יכולה לתת לאחר כל כך הרבה, גם אם לא שמת לב לכך, לא התכוונת, מעשיך פשוט עושים רושם על סביבתך.

( ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות