החיזוק היומי

את חלוקו של מי אחז המלאך שפגשו הרבנים?

מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע שפגשו מלאך אוחז חלוק שאורו זורח ומאיר


17/05/19 | י"ב אייר התשע"ט
חיזוק יומי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רבי אליעזר ורבי יהושע הלכו לבית המדרש שהיה סמוך להר הבית. בדרכם ראו מלאך ובידו חלוק רוחני שאורו זורח ומזהיר כשמש. אלא שלא היה לחלוק שפה, הוא לא היה מושלם.חשבו השניים שהחלוק הוא שלהם אולם המלאך אמר: "החלוקים שלכם טובים ונכבדים מזה, החלוק הזה שייך ליוסף הגנן מאשקלון".

יצאו השניים לאשקלון, שם קיבלו אותם כל נכבדי העיר, אך הם השאירו את כולם שם ושמו פעמיהם אל ביתו של יוסף הגנן. כשהגיעו מצאו אותו מלקט ירקות מתוך שדהו. בירכוהו לשלום וזה השיבם: "רבותיי, הנחתם את העשירים המכובדים ובאתם אליי לבייש אותי, היות ויש לי רק ירקות ושני ככרות לחם?"

השיבו לו השניים: "די לנו באלו, וטוב לנו מעשרות עופות ודגים אצל העשירים, דע לך שלא באנו לאכול, אלא להודיעך שיש לך שכר גדול בעולם הבא, אמור לנו מה מעשיך?"

השיב להם יוסף הגנן: "אתם ראיתם את העוני שלי, מתפרנס אני מעבודת הגן הזה, מה הם מעשיי?"

המשיכו השניים לחקור: "מה עשית בנערותך?"

השיב להם יוסף הגנן: "אבי היה עשיר ומגדולי העיר, איבדתי את כל העושר וגורשתי מביתי ומעיר מולדתי. באתי לאשקלון, קניתי את השדה ובו אני זורע ירקות, מחצית מהריווח אני מפריש לצדקה, וממחצית מתפרנסים בני ביתי ואני, אלו הם מעשיי".

אמרו לו החכמים: "לפני שהגענו לכאן ראינו ביד המלאך, חלוק רוחני ולא היתה לו שפה, באנו להודיעך שתוסיף במעשים הטובים שלך כדי שחלוקך יהיה שלם." ('אוצר המדרשים')

כל אדם תופר לעצמו את הלבוש שלו לעתיד לבוא, לבוש העשוי ממעשיו הטובים בעולם הזה. מטרת הלבוש היא להסתיר את הבושה. לבוש מלשון בושה. כשאדם ערום הוא מתבייש, מיד מתכסה בבגד כדי להסתיר את הבושה.כך אדם מכין לעצמו את חלוקו כדי להסתיר את בושתו, וככל שהלבוש מכובד יותר האדם מתהדר יותר.

בכל דבר בחיים האדם מחפש שלמות, לפחות הוא משתדל לכך, כשאדם קונה חולצה הוא לא קונה אותה ללא שרוול אחד, כשקונה רכב, הוא לא קונה אותו ללא חלון קידמי.יש דברים בהם ניתן להתפשר על שלמות, אך אל תתפשר על הבגד שלך לעתיד לבוא, על העולם שלך, על החיים הנצחיים שלך. אל תנוח על זרי הדפנה, אל תישאר בתחתית הסולם, תשאף ותפעל תמיד לעלות ולהתעלות, כך תוכל לתפור לך לעתיד לבוא בגדי מלכות.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות