החיזוק היומי

המכנה המשותף לבני בני כל העדות ויוצאי כל הגלויות

תורת ישראל עברה מדור לדור בכל גלויות ישראל ושמרה על עם ישראל


02/06/19 | כ"ח אייר התשע"ט
מסורת ישראל

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

כאשר ייסד הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין את רעיון ה"דף היומי" הוא נשא דברים נלהבים אודות חשיבות לימוד התורה ובדבריו אמר: "בתורה נאמר: 'אִישׁ עַל דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל' (במדבר ב', ב') - בני ישראל באים מעדות שונות ומנהגים שונים, איש על מחנהו ואיש על דגלו, אולם מה מקשר כל יהודי ויהודי? מה המשותף ליהודי הבא מאמריקה וליהודי הבא ממרוקו?

המשותף הוא 'סביב לאוהל מועד יחנו!' - כשיהודי נוטל לידיו את הגמרא הוא לומד לדעת שהמשנה חוברה בירושלים, הגמרא חוברה בבבל, רש"י כתב את פירושו בצרפת, תוספות חוברו באשכנז, הרי"ף נכתב במרוקו והרמב"ם כתב את חיבורו בספרד. התורה היא המאחדת את כולם!" (הרב צבי נקר- 'אמונה שלמה')

עם ישראל מורכב משנים עשר שבטים שהתפזרו ברחבי העולם כתוצאה מהגלויות השונות שעברו, כל שבט פוזר ונמחק ייחודו, כיום אין אנו יודעים מי משתייך לכל שבט. הגלויות השונות יצרו עדות, עדות אלו רוקמו על ידי המדינות בהן שהו ישראל. כל אחד מנצח בעדתו שהיא העדה הטובה ביותר, המכובדת, בעלת המאכלים הטובים ביותר, המנהגים הנכונים ביותר. אם נסתכל מעט במבט נכון נבחין שמי שיצר את העדות הללו הן הגלויות, כל עדה היא בעצם גלות, העדות ניזונות ממדינות לא לנו, אז במה יש לנו להתגאות? בגלות בה היינו?

דבר אחד משותף לכולנו, דבר שלא השתנה, דבר שעבר מדור לדור עד ימים אלו - התורה ומצוותיה. בכל מדינה ומדינה, בכל כפר נידח ועדה שונה קוראים באותו ספר תורה שניתן מסיני, מקיימים את אותן מצוות, ולומדים באותם הספרים. הגלות יצרה בינינו תהום, השיבה לארץ צמצמה את הפער והתורה היא זו המחברת בין כולם. כשאתה פותח ספר, אתה לא רק מתחבר לכתוב, אתה מתחבר לכל העם. כשאתה יושב בסוכה בסוכות, אוכל מצה בפסח, מתענה ביום הכיפורים, שומר את השבת, אתה מחבר את עצמך אל העם שמחבר עצמו אל הארץ שמחברת את כולם אל בורא כל העולמות...

יש לנו בידיים אוצר גדול, תורת אלוקים, לא נניח אותה בקרן זווית, לא נתעלם מקיומה, לא נשאיר אותה רק לתלמידי החכמים ולומדי התורה, היא שייכת באותה המידה גם לנו, נשתמש בה, נלמד אותה, והיא זו שתפתח לנו את השערים הכי טובים בשבילנו.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות