בריאות

סובלים מחרדות? תשאלו את עצמכם מה אתם חושבים על הקב"ה

הרב יגאל כהן במסר מחזק נוסף לכל מי שסובלים מחרדות ומתקשים להתמודד, צפו וקראו את דבריו


13/05/20 | י"ט אייר התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטטון:

 

האם אתה מאמין שה' אוהב אותך?

לצערי הרב, רוב רובם של האנשים לא מאמין שה' אוהב אותם.  הם מאמינים כי הוא אוהב גם להכות אותם: "אתה יודע, הנה, מה, הוא אוהב אותי? תראה זרקו אותי מהבית, אני משלם מזונות, אני משלם...", הוא מיד נזכר בכל הדברים הרעים שלו, וזה בדיוק התפקיד של יצר הרע. בדיוק! זו האומנות שלו, לראות את הרע. לראות בחבר רע, באישה רע, בילדים רע, בכסף רע, בעבודה רע. זה לא יאומן כי יסופר, איך הוא בשנייה אחת הופך לך את החיים לכלום. אתה יושב על בריכה, שותה בירה קרה, מבסוט מהחיים, רגע של שקט והיצר הרע פתאום אומר לך: איזה טעם יש לך בחיים?

 

אתם זוכרים את ההצלחות שלכם בחיים?

זו מערכת יחסים בינינו לבין בורא עולם. מערכת יחסים בה לפעמים יש לך משבר או קושי ואתה לא מצליח לראות את האור, אתה לא מצליח לראות את הטוב. תדע לך שאם לא תצליח לראות את הטוב. נכנעת. ומשם, ההתדרדרות היא גדולה. אני יכול להגיד לכם שאם אני רואה אדם עם פרצוף דכאוני, אני יודע שהבנאדם בירידה, אם הוא לא נלחם.

יש אנשים שבאים לשיעורים שלי באופן קבוע, עכשיו אני רואה בנאדם עם פרצוף עפוץ, היצר הרע הצליח להשתלט עליו ואני יודע, אם בשיעור הבא הוא לא בא, הוא גמור. למה? הוא קורס עכשיו: "די, הרב יגאל לא עוזר לי. לא...". עכשיו, אני מבין אותו, אני לא כועס עליו. הוא שומע את השיעור שלי פעם ראשונה, הוא באורות: "כן, מלחמה. כן טוב, ישתבח". בא הביתה ואשתו צועקת עליו? "הכי טוב בעולם. זה ווליום משהו. זה צעקות מדהימות. כן, מה את אומרת?". הוא בא בשיעור הבא: "טוב, מה? עוד פעם הוא ימכור לי את אותו דבר?", והוא גם נלחם. אחרי זה הוא אומר:"שמע, אני לא מצליח. הכל שחור, אסווד". ואחר כך הוא בא לשיעור שלי, שומע את הדברים ואומר: "שטויות הוא מדבר, אני אומר לך". הוא מתחיל לראות רע, הוא מאמין ברע.

 

אל תחפשו את הרע

תדעו, אם אתה מתחיל לחפש את הרע, אתה בסוף מאמין "רע". אם חלילה אני אבוא עכשיו ואשכנע אותך על אנשים מסוימים, ולצערי הרב יש אנשים שיש להם פה, אנשים שיש להם כתות. איך מייצרים כת? לוקחים 20-30 אנשים, משכנעים אותך שכל העולם רע: "כל העולם מסוכן, כל העולם רוצה רג לפגוע בך. האור - נמאצ רק אצלי". אם אני אבוא ואגיד לכם "כל העולם רע", מה תגידו לח: "מה קורה לך?", "אתה נורמאלי?", "מה כל העולם רע? תראה איזה אנשים מקסימים.". אבל אם אני אשב אתכם בחדר שלושה שבועות - חודש ואני אוכיח לכם ואספר לכם, והכל שקר כמובן, שהעולם הוא רע וזה מסוכן מאוד לצאת, בעוד חודש אתה מאמין באמונה בזה באומנה שלמה. קל מאוד להאמין ברע. 

 

חפשו את הטוב

אתה רוצה את הטוב? אתה רוצה למצוא אותו? בבקשה, תחפש אותו. 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות