מגזין תהילים

מדהים: לא עברו יותר מתשעה חודשים והנס הגדול התרחש

סיפור שסיפר הרב יצחק זילברשטיין שליט''א, על כוחו של הפה היהודי וכמה עלינו להיזהר בכל דיבור שאנו מוציאים מפינו


03/11/20 | ט"ז חשון התשפ"א
כח הדיבור

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

מעשה מרטיט סיפר הגאון רבי יצחק זילברשטיין המלמדנו עד כמה חובה עלינו להיזהר מכל מילה שיוצאת מפיו של יהודי, ואפילו אם יצאה בשגגת כעס ושלא בכוונה.

מעשה זה אירע בירושלים לד.ק. מחסידי סלונים שבמשך 24 שנים לא זכה להיפקד בילדים. ואחר שנות סבל וסיבובים בכל רחבי תבל אצל גדולי הרופאים, זכה באופן פלאי להיפקד בבן זכר.

הרב ק' למד בצעירותו בישיבת סלונים בירושלים, ונודע כמתמיד גדול. בישיבה היתה אישה שתפקידה היה לשטוף את הרצפות בהיכל הישיבה. פעם אחת הגיעה עם כמה מזאטוטיה לשטיפת הישיבה, והם, כדרך הילדים, עשו רעש והפריעו ללומדים.

ק' ניגש לאישה והעיר לה על הרעש שעושים ילדיה. המנקה נפגעה מההערה, נאנחה, ופלטה מבין שפתיה: "הלוואי שלא תזכה לטעום את טעמו של צער גידול בנים".

חלפו להם שנים, והבחור שכח כליל את המאורע. הוא התחתן, השנים חלפו להן, והם עודם מצפים ומייחלים בלב שבור וקרוע לזרע של קיימא. כמעט בכל רחבי תבל ביקרו בני הזוג, שאלו את עצתם של גדולי הרופאים, ולשווא...

24 שנות נישואין חלפו, ובני הזוג עדיין לא נפקדו. ביום מן הימים עולה בפתע פתאום בזיכרונו של הבעל אותו מעשה בעוזרת הנקיון של הישיבה, ומה שאמרה לו. הוא החל להרהר בדבר. בשעת מעשה, חשב שהיא התכוונה לברכו שלא יראה צער גידול בנים, אך במחשבה שניה הוא חושב כי  הרי המנקה אמרה זאת מתוך שנפגעה קצת מדבריו כלפיה, ואולי יש בדבריה כמין קללה וקפידא כלפיו...

מיד החל לברר אחר מקום מגוריה, ושמח לשמוע שהיא עדיין בחיים. חיש נסע לביתה, והזכיר לה את המקרה שהתרחש עשרות שנים קודם לכן. האישה מחלה מיד בלב שלם, ואף הוסיפה ברכות מלב ונפש. עוד ציינה כי בניה, אלו שהיו איתה בעת שטיפת הרצפות בישיבה, יצאו תלמידי חכמים גדולים ומפורסמים.

והנס הגדול התרחש. לא חלפו יותר מתשעה חדשים, ובני הזוג המבוגרים זכו לחבק בזרועותיהם בן זכר. כל העיר ירושלים רעשה געשה ושמחה בשמחתם ובנס הגדול שהתרחש לעיל כל.

מן המעשה נלמד עד כמה גדול כח הדיבור של כל יהודי. כמה עלינו להיזהר מכך, שלא להיפגע מדיבורים של אחרים ושלא לפגוע בדיבורנו באחרים. וכן להיפך: אם יוצאת ברכה מפינו או מפיו של כל יהודי, כמה עלינו לחבבה ולהעריכה, ביודענו מה פועלת כל מילה בעולמות העליונים.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות