מגזין תהילים

החובות התכסו בזכות סיפור על תורם אגדי שלא היה ולא נברא

הרב פירט את תכניתו של הגביר עד לפרטים הקטנים ביותר, והודיע גם על התאריך המיועד לבואו לארץ, והכל כדי שייראה שמדובר במשהו שעתיד להתרחש במציאות...


26/11/20 | י' כסלו התשפ"א
תרומה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

סיפר הרב שמעון שפיצר שליט"א: זה עתה סיפר לי יהודי מעשה שאירע עמו לפני כשבוע-שבועיים. הקשיבו היטב, כי יש בו מוסר השכל גדול:

כולם מכירים את  'קו השגחה פרטית' של מזכה הרבים הרב דוד קלצקין שליט"א, בו הוא משמיע שיעורים בשער הבטחון ומפרסם סיפורים לאלפים על אנשים בני ימינו שזכו לראות את יד ההשגחה.

באחד השיעורים הוא סיפר מעשה אחד במשך כמחצית השעה, כאילו היה מעשה אמיתי, ובאמת לא היה ולא נברא – כפי שגילה בסוף דבריו. תוכן המעשה היה, שישנו גביר אחד בפלורידה, יהודי ירא שמים ובעל לב חם לתורה ולתעודה, שהגיעה השמועה לאזניו כי ישנם יהודים בארץ הקודש שלומדים שער הביטחון ומתחזקים באמונה ובטחון, והוא החליט לבוא לארץ הקודש ולכסות את חובותיהם של אותם יהודים…

הרב קלצקין פירט את תכניתו של הגביר עד לפרטים הקטנים ביותר, והודיע גם על התאריך המיועד לבואו לארץ ואף כיצד ייסע וכו', והכל כדי שייראה שמדובר במשהו שעתיד להתרחש במציאות. לא זו אף זו, הוא הודיע גם שכיסוי החובות יהיה לפי כמות השעות שיאזינו לקו – מי שיאזין לקו כך וכך זמן בחודש, יכסה לו הגביר חמישים אחוז מחובותיו. מי שיאזין כך וכך, יכסה לו שבעים אחוז. ומי שיאזין כך וכך, יכסה לו מאה אחוז מחובותיו.

רק בסוף, לאחר כמחצית השעה, הסביר הרב קלצקין שהמעשה לא היה ולא נברא ואך משל הוא, והנמשל, שלפי מה שהאדם מוסיף לחזק את בטחונו בה', הקב"ה מספק לו את צרכיו ובין השאר מכסה לו את חובותיו.

הלכו אנשים, לקחו את שיעורו של הרב קלצקין וחתכו ממנו את חלקו האחרון, ועד מהרה הוא הופץ לכל עבר כשהעיקר חסר מן הספר… השיירות מצויות בימינו דרך האויר כנודע, ותוך שניה אחת אפשר להפיץ כל דבר לכל קצוי תבל, וכך התחילו להתקשר לקו השגחה פרטית המוני בני אדם שביקשו להימנות על אלו שיראו את פני הנדיב וייפטרו מחובותיהם…

סיפר לי מיודענו בעל המעשה: "אני לא שמעתי את השיעור במקורו, אך חברי שלח לי אותו בגירסתו החדשה ללא החלק האחרון. והיות שלא אני ולא הוא ידענו שמדובר במשל בעלמא, אמר לי חברי באהבתו אותי: הן ידוע לי שיש לך חובות עצומים, ובנוסף לכך יש לך קשיים מסוימים בביתך אשר מעיקים על לבך. ללא ספק אתה הראשון שהגביר ישמח לכסות את חובותיך. ובכן, מבקש אני ממך בכל לשון של בקשה, תתקשר עכשיו אל הקו ותירשם למבצע…

"אך אני, שכבר צברתי הוכחות לרוב כי הקב"ה מתלווה אלי ונמצא עמי בכל צרותיי, ואף פעם לא מזניחני, התיישבתי בערב והתבוננתי: 'הן מעולם לא רציתי להזדקק לבני אדם, וכך אני מתפלל תמיד בברכת המזון 'ונא אל תצריכני לא לידי מתנת בשר ודם ולא לידי הלוואתם כי אם לידך המלאה הפתוחה הקדושה והרחבה', ומדוע אלך עכשיו לבקש מבשר ודם שישלם לי את חובותיי?'"

היהודי סיפר לי שניסיונו לא היה פשוט, שהרי חובותיו עלו צפו עליו למעלה ראש והציקו לו באמת, והנה עמדה בפניו אפשרות להפטר מהם; מה גם שהמחשבות ניקרו במוחו, שמא הגביר נשלח אליו מהשמים לעזור לו, ובכלל – מה עם השתדלות?

מיד בבוקר נסע היהודי למקום קדוש ושפך שם את לבו: 'רבונו של עולם! עזרני נא! אינני רוצה לקבל מאף אחד, רצוני לקבל אך ורק מידך הרחבה והמלאה'… יהודי זה כבר השיא ילדים וכבר ראה דברים הרבה בחייו, אך החילוק בינו לבין שאר אנשים הוא, שהוא ראה את הדברים נכונה והשקיע הרבה לבטוח בה' באמת, ולכן התנהג כפי שהתנהג.

סיפר לי היהודי: "סיימתי להתחנן על נפשי בשעה עשר בבוקר. כעבור שעתיים, בשעה שתים עשרה, התקשרתי לרואה החשבון שלי כדי לברר משהו בנוגע לעסק שהיה ברשותי, אותו עסק שהערים עלי את חובותיי מפני שהוציא יותר משהכניס. תוך הדברים אמר לי רואה החשבון כבדרך אגב: 'זה עתה הודיע לי פלוני שהוא רוצה לקנות ממך את העסק על כל חובותיו כדי להעלותו על דרך המלך, והוא מוכן לשלם על כך סכום הגון'.

"התרגשותי היתה עצומה" – אמר לי היהודי. "הקב"ה הראה לי באופן גלוי ביותר שהוא יכול לפטור אותי מן החובות מבלי שאצטרך לקבל מתנות או הלוואות, כי אם בדרך של משא ומתן".

מה אומר ומה אדבר, בהיותי קרוב בלבי ונפשי לאותו יהודי, ראיתי איך שהאנשים מסביבו תמהים על כך, היתכן שמישהו ירצה לקנות את העסק ששקוע בחובות רבים כל-כך?! אבל המה ראו גם תמהו עליו כל השנים כשהיה מחזק את עצמו באמונה, והיו אומרים, עכ"פ בלבם, מה תעזור לו אמונתו למסכן הזה? הלא צריך לחיות באופן מעשי, ולפי הטבע אין שום דרך בעולם שייפטר מחובות רבים כל-כך! אך כל זה מפני שהם עמדו מבחוץ, אך מי שנמצא בפנים בתוך עולם הביטחון, יענה לעומתם: אני אמנם ריאלי, אני אמנם פרקטי – אך אני מאמין באמונה שלימה שהקב"ה יעזור לי והכל יבוא על מקומו בשלום, אע"פ שאינני יודע איך וכיצד.

העבודה היא כאמור לחזק את חוש הביטחון על-ידי התבוננות בלי סוף, וכפי שאמר לי אותו יהודי בעל המעשה: "הקב"ה מעולם לא הזניחני, ואע"פ שעשיתי טעות, אין הוא מזניחני בעבור כך, אלא הוא מחכה לי שאשוב בתשובה ושאוסיף לעלות על במתי ההצלחה".

(מתוך ''הבינינו'')

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות