בריאות

"אני הופך להיות אדם שמח"

דיכאונות וחרדות הן תוצאה של דבר אחד, הרב יגאל כהן מסביר מהו ונותן את הפתרון הטוב ביותר כדי להתמודד אתם


10/12/20 | כ"ד כסלו התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

לעולם ירגיל אדם עצמו לומר: "כל מה שהשם עושה בעולם - לטובה הוא עושה". כלומר, תרגיל את עצמך בוקר, צהרים וערב, בכל רגע בחיים שלך, להגיד שהכל לטובה.

 

מה זה "הכל לטובה"?

הכל לטובה כרגע, במצב הנתון שלי, מה שהשם נתן לי - זה הכי טוב בעולם. אם אני יודע עכשיו שכל מה שהשם נתן לי זה הכי טוב בעולם, אני הופך להיות בנאדם שמח. אני כל זמן ארצה רק דברים טובים, אראה דברים טובים ואעשה דברים טובים. 

 

אם אני רואה דברים רעים?

אם אני רואה דברים רעים, אם אני מחפש דברים רעים. אם אני עכשיו, חס ושלום, חושב שמה שקורה אתי בחיים זה לא טוב לי. מה שקורה אתי בחיים, יכולתי לחיות במקום אחר, יכולתי להרוויח דברים אחרים, בן אדם כזה בסופו של דבר, חס ושלום, מגיע  לדיוטה התחתונה. הוא מגיע לידי שנאת השם יתברך. הוא לא יאהב את בורא עולם. ולא רק שהוא לא יאהב את בורא עולם, בסופו של דבר הוא גם לא יאהב את החיים, את המתנה שהקדוש ברוך הוא נתן לו. את המתנה הזו שקוראים לה חיים, הוא לא יאהב.

 

ציווי מהקדוש ברוך הוא

הקדוש ברוך הוא מצווה עליך, יהודי יקר, שתאמין באמונה שלמה. אומר מרן בסימן רכ"ב, פסק ככה ב"שולחן ערוך": "כשם שאדם חייב לברך על הטובה כך חייב לברך על הרעה". כלומר, הקדוש ברוך הוא מצווה אותנו בתורתו הקדושה, שכל בן אדם ובן אדם שמגיע לו דבר טוב, הוא חייב להגיד: "ברוך אתה השם אלוהינו מלך העולם הטוב והמיטיב", או "שהחיינו". שתי ברכות שהן בעצם ברכות ההודיה. ברכות ההודיה לקדוש ברוך הוא.

כל אחד ואחד שעכשיו קרה לו... נולד לך בן? תברך: "ברוך אתה השם אלוהינו מלך העולם הטוב והמיטיב". קנית בית חדש? "שהחיינו".  אנחנו לא נוהגים לברך "שהחיינו", אבל ב"שולחן ערוך" כתוב שצריך לברך "שהחיינו".

 

באותה שמחה בדיוק

אומר מרן ב"שולחן ערוך": "כשם שאדם חייב לברך על הטובה...". באותה שמחה שאדם מברך על דברים טובים שקורים לו, באותה שמחה בדיוק, הוא צריך גם לברך על הרעה. למה? כי הוא צריך להאמין באמונה שלמה שהטוב והרע, אין ביניהם הבדל וכולם הם לטובתו האמיתית.

עכשיו, בואו ננסה להבין, יש מקרים בחיים שלנו שכל אחד ואחד אומר: "ריבונו של עולם, רע לי. איך רבי עקיבא אומר 'כל מה שהשם עושה לטובה'?". פעם אחת, מישהו קם ואמר לי: "הרב, אם רבי עקיבא היה רואה את אשתי, הוא לא היה אומר 'הכל לטובה'". עד כדי כך הוא שונא את אשתו, ישתבח שמו לעד. חי איתה, אני לא יודע איך הוא חי איתה, מסכן, הוא כל כך סובל ממנה. אני מתאר לעצמי שאם תשאל אותה, היא תגיד אותו דבר: "אתה יודע מה אני סובלת ממנו?". אבל אני שמעתי רק את הצד שלו, אז זה מה שהוא אמר לי. אבל יש גם את הצד שלה, כמובן. 

 

כל מה שהשם עושה בעולם - לטובה

אני רוצה להגיד לכם, אחים יקרים ואהובים שלי, לפעמים הקדוש ברוך הוא מביא את הדברים הטובים דרך קושי. לפעמים הקדוש ברוך הוא מביא את הדברים הטובים דרך חוסר. כל מה שהשם עושה בעולם - לטובה. אם אני אתחיל עכשיו את כל החיים שלי, מהרגע שנולדתי ועד היום הזה, כולל קשיים, מחלות, עוני, מלחמות, דברים טובים, דברים לא טובים, הכל, בכל, מכל - הכל לטובה! כל מה שהשם עשה בסופו של דבר, זה לטובתי הגמורה. שלי יהיה טוב בעולם הזה.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות