בריאות

מי מכה אותך כל היום?

הרב יגאל כהן מסביר מדוע אנשים ששקועים בדיכאון, ולמה רק הם יכולים לסייע לעצמם לצאת ממנו


20/12/20 | ה' טבת התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

לא מושלם, הכי טוב שאני יכול

אל תשאף להיות מושלם. לא תהיה מושלם, כי אי אפשר להיות מושלם. והכי חשוב בעולם: "הקדוש ברוך הוא לא רוצה שתהיה מושלם". בורא עולם לא רוצה מושלמים, בורא עולם רוצה אנשים פשוטים. אנשים פשוטים שעובדים את השם במה שהשם חנן אותם. יום אחד קמת מאוחר? קום! במקום להתבאס על החיים ולהגיד: "למה קמתי מאוחר?", תגיד: "קמתי מאוחר. אלו היכולות שלי, עכשיו אני אשתדל לעשות מקסימום טוב שאני יכול. אני לא מאוכזב מעצמי". 

אם אתה מאוכזב מעצמך, אתה יורה לעצמך ברגל. אתה מאוכזב מעצמך, אתה הופך את עצמך להיות, חס ושלום, בן אדם חלש. 

 

מי מכה אותך כל היום?

שימו לב לדבר פשוט, תארו לעצמכם שיש מישהו שעומד ליד בן אדם וכל היום מכה אותו, כל היום יורד עליו: אתה חלש בזה, אתה חלש בזה, אתה לא טוב בזה, לא התחתנת, אין לך כסף...

הבחור הצעיר שחי אצל אמא שלו ולא הולך לו, הבחורה הצעירה שעדיין לא התחתנה וחיה אצל ההורים שלה והיא עכשיו ב"מצב קשה" - יש מיליוני אנשים בעולם שהיו מתחלפים איתם. מיליוני אנשים בעולם שהיו מוכנים לקחת את הבריאות שלהם ולתת את כל מה שיש להם, בשביל להיות בריאים אצל ההורים שלהם. לתת את כל מה שיש להם בחיים רק כדי להתחלף איתם, עם מי שהם, עם מה שהקדוש ברוך הוא חנן אותם.

 

הדבר הגרוע ביותר בעולם

אתה כרגע, בתוך החיים שלך, לא רואה את מה שיש לך טוב בחיים, אתה רואה את מה שאין לך בחיים שלך. כתוצאה מכך, אתה מבואס. יש אדם פרפקציוניסט שכל אדם יורד על עצמו, אם אדם תופס את עצמו יורד על עצמו: "איזה חלש אני", "איזה אפס אני", "אני לא טוב", "אני רשע" או חס ושלום...עליו לדעת שהוא עושה את הדבר הגרוע ביותר בעולם, הוא יורה לעצמו בנפש.

ילד קטן שיורדם עליו כל הזמן, הורגים אותו בסופו של דבר. יש ילדים שמתאבדים מזה. יש נער צעיר שהתאבד בגלל שחברה שלו אמרה לו "אתה אפס" ועזבה אותו. למה? כי ירו לו בנפש. אם מישהו אחר עושה לך את זה, אתה לא יכול למנוע את זה. שמישהו אחר ידבר עליך רע, או ילכלך עליך או ינסה להוריד אותך, אתה לא יכול למנוע את זה ומישהו אחר לא יכול למנוע את זה, כי זה תלוי באדם אחר. אבל אתה, אל תעשה את זה לעצמך!

 

אל תעשה את זה לעצמך

אל תירה לעצמך בנפש. אל תרד על עצמך ותגיד לעצמך: "אני חלש", "אני לא טוב", "רע לי", "מר לי", "חסר לי", "אין לי יכולות מספיק".

אני יודע שאין לי כולות, אני לא הרב עובדיה, אני קורא ספרים של הרב עובידה ונותר לפעמים עם פה פעור. אני קורא את התשובות שלו ב"יביע אומר", אני נשאר עם פה פעור מהגדולה שלו בתורה. אני יודע, אין לי אותה. אם אין לי אותה, מה זה אומר? שאני לא בסדר? ככה השם רצה אותי. 

 

אין לי אבל יש לי

אין לי כסף. לא יודע אם התארחתם פעם אצל מיליארדר או מיליונר, בית מפואר. בן פורת יוסף, ישתבח שמו לעד. והבית שלי? בית פשוט. קרמיקה 40 שקל, אצלו? 500 שקל למטר. אצלי 40 שקל למטר,ישתבח שמו לעד. הבית שלי פשוט, הבית שלו יקר. אתה מאוכזב או לא מאוכזב? יש לי בית. יש לי בית, ישתבח שמו לעד, בית שלי. תאמין לי, אני מנשק את הרצפה. כיף לי בבית שלי. במיוחד עכשיו כשאשתי קנתה רובוט, מנקה את הרצפה טוב טוב, אפשר לנשק את הרצפה כל הזמן. ישתבח שמו לעד, איזה בית, 60 מטר. 60 מטר, אבל 60 מטר שלי. קורת גג שלי. אני יכול לשבת עם הילדים שלי, לחבק אותם, לנשק אותם, לאהוב איתם, ללמוד איתם. אני יכול ללמוד תורה בבית שלי, לאכול סעודות שבת בבית שלי.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות